دکتر درستی توجه به میان‌وعده دانش‌آموزان را بسیار مهم می‌داند و در این باره می‌گوید: والدین به هیچ عنوان از میان وعده‌ها غافل نشوند. بهترین گزینه برای میان وعده میوه‌ها هستند. سیب، هویج، ساقه کرفس، خیار و ... و شیر و کیک خانگی می‌توانند یک میان وعده فوق‌العاده باشند. مغزی جات مانند بادام هم برای این گروه‌های سنی بسیار مفید و پرخاصیت است. اینکه بگوییم دانش آموزان از دستور غذایی خاصی استفاده کنند، اصلا درست نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس مطالعات، غذا‌های غنی از لیکوپن، یک رنگدانه گیاهی با خواص آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند شدت آفتاب‌سوختگی را کاهش دهد و باعث افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست شود. همچنین مطالعات نشان داده است که خوردن گوجه‌فرنگی پخته‌شده در روغن زیتون ممکن است جذب لیکوپن را در پوست افزایش دهد.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
با خوردن فلفل، لب‌هایت می‌سوزد، زبانت آتش می‌گیرد و غشا‌های مخاطی که از ریه‌ها در برابر تهدید محافظت می‌کنند، آبریزش بینی شما را تحریک می‌کنند. با خوردن فلفل، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و بدن شما احساس می‌کند که در حال آتش گرفتن است بنابراین برای کمک به خنک شدن بدن، تعریق آغاز می‌شود.
در صورت بروز آلرژی غذایی، بسیار مهم است که کودک را با غذا‌های جدید به تدریج و یکی یکی آشنا کنید. والدین ممکن است در مرتبط کردن آلرژی به یک غذای جدید مشکل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر در طول روز به کودک خود سه غذای جدید بدهید و او دچار واکنش آلرژیک شود، نمی‌دانید کدام یک از غذا‌ها باعث بروز این واکنش شده است.
ایجاد یک رژیم سالم و متعادل خوردن انواع غذا‌ها باعث می‌شود که وعده‌های غذایی ما جذاب و خوش طعم باشد. همچنین کلید یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، زیرا هر غذا دارای ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی است، هم درشت مغذی‌ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) و هم ریز مغذی‌ها (ویتأمین‌ها و مواد معدنی). بشقاب غذای سالم کودک طرحی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کند بهترین انتخاب‌های غذایی را داشته باشیم.
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
طیف وسیعی از غذاها می‌توانند منجر به آلرژی‌های غذایی شوند اما طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، هشت خوردنی باعث بیشترین واکنش‌های آلرژیک در افراد می‌شوند.
سیب زمینی سرخ کرده چرب و نشاسته‌ای است، اما غذای راحتی برای بسیاری می‌باشد. با این وجود، خوردن غذا‌های سرخ شده ممکن است تاثیری منفی بر سلامت روان داشته باشد
طبق اطلاعات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، اگر بعضی از غذا‌ها را در طبقه بالای فریزر قرار دهید، باعث آسیب به بدن می‌شوید و همین اشتباه ساده در نگهداری از ماده غذایی باعث پخش شدن باکتری خطرناک و ابتلا به بیماری‌های جدی می‌شود، اما به نظر شما کدام غذا است که هرگز نباید آن را در طبقه بالای فریزر بگذاریم؟ برای اطلاع از پاسخ با ما در این بخش همراه باشید.
در طول سفر ممکن است غذاهایی، چون فست فود، همبرگر، چیپس و... توجه شما را به خود جلب کند، اما این غذا‌ها یکی از بدترین انتخاب‌ها برای سفر باشند، زیرا با روغن ناسالم و زیادی تهیه می‌شوند و در طول سفر ممکن است سبب درد‌های معده و شکمی شوند. همچنین خوردن غذا‌های چرب و نمکی می‌تواند باعث کم‌آبی و تشنگی‌تان در طول سفر شود.
چه نیش پشه باشد یا یک بیماری زمینه ای، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که شما احساس خارش کنید. شما می‌توانید برای کاهش این علائم، بهترین غذا‌ها را به رژیم غذایی خود بگنجانید.
غذا‌های چرب یا روغنی می‌توانند به‌سادگی باعث ابتلا به مشکلات گوارشی شوند. بنابراین، برای پیشگیری از چنین مشکلاتی باید گوشت‌های کم‌چرب یا ترجیحا بدون چربی را انتخاب کنید یا قبل از خوردن غذا حتما تکه‌های چربی قابل مشاهده را دور بریزید.
یکی از بهترین راه‌های غلبه بر افسردگی مصرف غذا‌های مناسب و خواب کافی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که غذا‌های خاصی باعث سلامت فکری شده و مرکز احساسات شما را فعال می‌کنند.
شایع‌ترین نشانه زخم معده درد سوزش معده است. اسید معده باعث بدتر شدن درد می‌شود. اغلب درد با خوردن غذا‌های خاصی که با اسید معده را کاهش می‌دهند، تسکین می‌یابد یا مصرف دارو کاهش دهنده اسید، ممکن است درد را کاهش دهد. درد ممکن است بین وعده‌های غذایی و در شب بدتر شود.
غذا یا ترشیِ کنسروی نمک و روغن فراوانی دارد که به منظور افزایش ماندگاری به آن‌ها افزوده می‌شود. اما فرایندِ نگه داری و انبارِ اقلامِ غذایی می‌تواند موادِ مغذیِ ضروریِ بدن را در آن‌ها از بین ببرد. این نوع غذا‌ها هم‌چنین باعثِ فعال شدنِ آلرژی و حساسیت در افراد می‌شود.
مغز میوه اگرچه سرشار از کالری است، اما منبع خوب چربی اشباع نشده و غنی از پروتئین، ویتامین‌های گروه B و سلنیوم نیز محسوب می‌شود. پروتئین باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و در بهبود خلق و خو تاثیر مثبتی دارد.
مصرف زیاد دارچین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است. ما روغن دارچین را هم در غذا‌های زیادی مصرف می‌کنیم. روغن دارچین اگر رقیق نشده باشد می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب به ویژه در کودکان منجر شود. مصرف محلول ۲ درصد روغن دارچین برای همگان بی خطر است.
اگر رژیم شما فاقد مواد مغذی ضروری باشد، می‌تواند به تمرکز شما آسیب برساند. کم یا زیاد خوردن نیز می‌تواند در تمرکز شما اختلال ایجاد کند. یک وعده غذایی سنگین ممکن است احساس خستگی در شما ایجاد کند، همچنین دریافت کم کالری باعث گرسنگی و حواس پرتی در شما شود.
اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می‌شود قند خون نسبت به سایر غذا‌ها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.
علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی گفت: در روز‌های آلودگی هوا، از خوردن غذا‌هایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این قبیل غذا‌ها باعث می‌شود غلظت خون بدن بالا برود.
غذا‌هایی که پروتئین بالایی دارد، می‌تواند به متابولیسم بدن کمک کند تا سریع‌تر کار کند؛ بنابراین این موضوع باعث افزایش سوزاندن کالری می‌شود.
چربی‌های ترانس مصنوعی با پمپاژ هیدروژن به روغن‌های غیراشباع مانند روغن سویا و ذرت، ساخته می‌شوند تا آن‌ها را به چربی‌های جامد تبدیل کنند. آن‌ها در بسیاری از غذا‌های فراوری شده مانند مارگارین، میان‌وعده‌ها و محصولات پخته شده بسته‌بندی شده وجود دارند. با این حال، مطالعات نشان داده است که مصرف چربی ترانس باعث التهاب می‌شود و آثار منفی بر سلامت قلب دارد.
هیچ غذایی به خودی خود باعث سوزاندن چربی یا ذخیره کمتر چربی نمی‌شود، اما اگر بخواهیم غذای «چربی‌سوز» را به معنای درست به کار ببریم، منظورمان غذایی است که به شما کمک می‌کند میزان کالری مصرفی‌تان را کاهش دهید و به این ترتیب وزنتان را کم کنید.
متخصصان تغذیه می‌گویند که مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم همگی برای کاهش وزن سالم کلیدی هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند احساس سیری کنید و باعث می‌شود احتمال خوردن غذا‌های فاقد مواد مغذی توسط فرد کاهش یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ