سبزوار ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیشرفت علمی غربی‌ها مرهون مسلمانان است، مراکز علمی، کتابخانه ها و دانشگاه‌ها ریشه در جهان اسلام و ایران داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از همکاری جهاد دانشگاهی و این معاونت در چند طرح کلان ملی و پیشرفت خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی در این طرح‌ها بازیگر اصلی بوده است.
توافقات بین المللی علمی و فناوری ایران با برخی کشورها، پیشرفت 95 درصدی پروژه های ژن درمانی و ساخت شیرآلات تخصصی حوزه نفت و گاز از خبرهای خوب حوزه فناوری به شمار می رود.
علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل میان ایران و ونزوئلا برای افزایش چهار برابری صادرات ایران در سفر اخیر رئیس‌جمهور ابراز کرد: اخیراً صادرات ایران به ونزوئلا چهار برابر شده و از عرصه‌های علمی و نظامی گرفته تا اقتصادی در حال پیشرفت هستیم. مردم هم این پیشرفت را لمس می‌کنند، زیرا همه پیشرفت‌ها به نحوی هدف گذاری شده که در نهایت گره از سفره مردم باز کند. علاوه بر این، ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همه عالم، چهار کشور اروپایی نیست و لازم نیست یک ملت با نگرش ذلیلانه از همه دستاوردهایش دست بکشد تا چهار کشور اروپایی به او توجه کنند.
اهداف اردوهای راهیان پیشرفت نورانی؛ معرفی دستاوردهای علمی و صنعت کشور در زمینه‌های مختلف و امید آفرینی در نسل نوجوان و جوان است.
این رصد نشان‌دهنده‌ی پیشرفت علمی دیگری برای تلسکوپ فضایی جیمز وب است که نشان‌دهنده‌ی اولین باری است که گاز، در این مورد، بخار آب، در اطراف یک دنباله‌دار در کمربند اصلی سیارک‌ها شناسایی شده است و نشان می‌دهد که آب در منظومه شمسی اولیه می‌توانسته به صورت یخ در کمربند اصلی سیارک‌ها حفظ شود.
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: دشمنان بر پیشرفت هوایی ایران اعتراف کرده‌اند و در مقاله علمی جنگنده کوثر را با اف ۳۵ مقایسه کرده و اعلام کردند که این جنگنده قابلیت‌های بسیاری دارد.
دانشمندان در بسیاری از زمینه‌ها در دو سال گذشته توجه کمی را به خود جلب کرده اند، زیرا جهان بر روی فشار اضطراری به منظور توسعه واکسن‌ها و درمان‌های مرتبط با کووید - ۱۹ تمرکز کرده است.
رئیس جمهور پرتاب ۶ ماهواره به فضا در سال‌جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: تاکنون۱۲۰ هزار دانش آموز در قالب اردوی راهیان پیشرفت، بازدید علمی داشته اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده است.
وحید فاضلی، مربی آلومینیوم در نشست خبری قبل از بازی برابر آلومینیوم یک پیشنهاد جدید برای ارتقای کیفیت لیگ برتر به فدراسیون داد.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگارند؛ همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل بوده و کهنه نمی‌شود؛ اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
رهبر انقلاب تبیین اصول جمهوری اسلامی از جمله پیوند و ارتباط جمهوریت و اسلامیت را کلیدی برشمردند و گفتند: حرف نوی جمهوری اسلامی همین است که در تشکیل یک حکومت، علاوه بر اثرگذاری مردم، اصول دینی و ایمانی نیز اثرگذار است.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگار هستند همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل وجود داشته و کهنه نمی‌شود اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله علم و پیشرفت علمی را گفتمان رایج کشور در سالهای اخیر خواندند و تاکید کردند: مسئله پیشرفت علمی و عبور از مرزهای دانش نباید فراموش شود.
سه کشور اروپایی پس از نشست شورای امنیت اذعان کردند که پیشرفت های علمی ایران در زمینه هسته ای برگشت ناپذیر است.
در سرتاسر جهان، مبالغ هنگفتی صرف تلاش برای توسعه همجوش هسته‌ای به عنوان جایگزین مناسب برای دیگر منابع انرژی آلاینده‌تر شده است. این فرایند شامل در هم کوبیدن دو اتم با سرعت بسیار بالاست، سپس از این انر‌ژی برای ایجاد برق استفاده می‌شود. این فرایند همان واکنشی است که خورشید را نیرو می‌دهد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در حوزه ژن درمانی و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌های پیشرانه جدی و جدیدی با سرمایه چند میلیون دلاری تدوین کرده ایم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در حوزه ژن درمانی و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌های پیشرانه جدی و جدیدی با سرمایه چند میلیون دلاری تدوین کرده ایم.
رئیس جمهور در جمع مردم اسلامشهر گفت: با پیشرفت‌های خوبی که در صنایع هسته‌ای و دفاعی، علم و تکنولوژی و نانو داشتیم، افتخارات بسیاری در عرصه‌های علمی جهان کسب کردیم، تصور دشمن این بود که با تهدید و تحریم، تولید در کشور دچار وقفه شود که انجام نشد
قم- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیشرفت ها در سایه وجود امنیت کسب شده است، گفت: دشمن رویش های علمی کشور را هدف قرار داده و مکان این رویش ها مدرسه و دانشگاه ها هستند.
بوشهر- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: استکبار جهانی نگران پیشرفت های به وجود آمده در حوزه علمی و اقتصادی است.
رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از نخبگان کشور فرمودند: نخبه علمی و اساسا دانشگاه جزو ارکان پیشرفت کشور هستند.
رئیس‌جمهور با اشاره به آمار‌هایی از پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش همکاری‌های تجاری و بین‌المللی کشورمان، از همراهی صمیمانه مردم با دولت بخصوص در اجرای اصلاحات اقتصادی تشکر کرد و گفت: دشمنان ایران در اغتشاشات اخیر نیز به دنبال ایجاد زحمت برای کشور بودند، اما مردم با صبر و ایستادگی همچون گذشته آن‌ها را ناکام کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ