رئیس جمهور پرتاب ۶ ماهواره به فضا در سال‌جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سال روز پرتاب ماهواره خیام به فضا کلیپی از دستاوردهای ماهواره خیام منتشر کرد.
دلیریان ادامه داد: با پرتاب ماهواره خیام در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ که امکان تأمین تصاویر ماهواره‌ای با قدرت تفکیک مکانی ۱ متر را در بازه زمانی کوتاه از کل کشور فراهم می‌آورد، ظرفیت منحصر به فردی در اختیار کشور قرار گرفت تا نقشه‌های پوششی کل کشور بعد از حدود دو دهه به روزرسانی شود.
چین ماهواره جدیدی را برای آزمایش‌های فناوری اینترنتی پرتاب کرد.
زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: تا پایان سال ماهواره‌ی دیگری نیز به فضا پرتاب می‌شود؛ ۶ پرتاب فضایی در سال در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به صنعت فضایی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان پرتاب ماهواره ظفر را سه ماه اول سال آینده اعلام کرد و گفت: درباره اینترنت ماهواره ای در حال مذاکره هستیم.
پرتاب موشکی حامل ۹ ماهواره به مدار زمین در انگلیس با شکست مواجه شد و ۹ ماهواره در این عملیات از بین رفتند.
در حال حاضر، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، 3500 ماهواره استارلینک نسل اول را به فضا پرتاب کرده و مجوز FCC را برای پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم دیگر تا قبل از پایان این دهه دریافت کرده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به کشورهایی که ایران را تحت تحریم‌های ظالمانه خود قرار دادند، نشان داد که تحریم‌های آنان کارساز نیست.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: پرتاب ماهواره قائم ۱۰۰ این پیام را به آمریکا و رژیم صهیونیستی داد که هر چقدر ملت ایران را تحریم کنند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روی پای خودش بایستد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایش موفقیت آمیز کلاس جدیدی از ماهواره‌ برهای لایه لئو خبر داد و گفت: قائم ۱۰۰قرار است انشالله پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.
اروپا تصمیم دارد برای فناوری مخصوص ارتباطات رمزگذاری شده کوانتومی و ایمن ماهواره ای را در سال ۲۰۲۴ میلادی به فضا پرتاب کند.
چین سه ماهواره جدید را در ساعت ۷:۵۰ صبح روز سه شنبه از مرکز پرتاب ماهواره تایوآن در استان شانشی در شمال چین و با استفاده از موشک لانگ مارچ -۶ به فضا پرتاب کرد.
آمریکا یک ماهواره محرمانه جاسوسی را از ایالت کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد.
رئیس سازمان فضایی از برنامه سازمان فضایی برای پرتاب ماهواره های ۱۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرمی تا ۴ سال آینده خبر داد.
وزیر ارتباطات گفت: در ایام اربعین حسینی مسیر نجف تا کربلا با تجهیزات فیبرنوری فیبرکشی میشود و در ایستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت پرسرعت و رایگان در اختیار زوار قرار میگیرد.
اسپیس ایکس مجموعه جدیدی از ماهواره های اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد. این بیست و یکمین عملیات پرتاب ماهواره استارلینک در سال جاری میلادی است.
ماهواره بومی خیام امروز در ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد. عمر عملیاتی این ماهواره ۵ سال اعلام شده است.
ماهواره ۶۰۰ کیلوگرمی امروز در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه با ماهواره‌بر سایوز به عنوان یکی از قدرتمندترین ماهواره‌بر‌ها در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد. عمر عملیاتی این ماهواره ۵ سال اعلام شده است.
تصاویری از آماده‌سازی و پرتالب ماهواره‌بر سایوز که ماهواره خیام را به فضا پرتاب می‌کند را مشاهده می‌کنید.
ماهواره خیام صبح امروز سه شنبه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب می‌شود.
ماهواره خیام، هفته آینده از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط ماهواره بر سایوز روسی به فضا پرتاب خواهد شد.
ماهواره خیام، هفته آینده از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط ماهواره بر سایوز روسی به فضا پرتاب خواهد شد.
با توجه به تلاطمی که در بازار سرمایه ایجاد و بحث سرمایه‌گذاری یک درصدی از منابع صندوق توسعه ملی پیش آمد، طبق محاسبات صورت گرفته بر مبنای منابع ورودی به صندوق، مقرر شد معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سهام سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.
ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹ برای نخستین بار با هدف دستیابی به فن آوری قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت. این ماهواره برِ سه مرحله ای از نظر ویژگی های فنی، قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ