از لحاظ نظری هر ماده غذایی‌ای می‌تواند به هپاتیت آ آلوده شود. در عمل مواد غذایی آلوده شده بیش‌تر سبزیجات خام از جمله سالاد، میوه، صدف، یخ و آب را شامل می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس اعلام وزارت بهداشت در ایران شیوع هپاتیت C در جمعیت عمومی کمتر از 0.3 درصد (کمتر از 200 هزار نفرمبتلا) است و بیشترین میزان شیوع این بیماری در معتادان تزریقی دیده می‌شود.
همزمان با شیوع سویه جدید کرونا در آمریکا، میزان بستری شدن در بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا نیز افزایش پیدا کرده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ عامل آفت زا در جنگل‌های شمال وجود دارد که گروه وسیعی از درختان را در برگرفته و برخی گونه‌های با ارزش نظیر ملج و شب خسب را به حد انقراض نزدیک کرده است.
نشست علمی تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور نخبگان، مقامات ارشد وزارت خانه ها و سازمان های مردم نهاد و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز برگزار شد.
رئیس جامعه اورولوژی ایران گفت: ابتلا به سرطان مثانه در مردان به دلیل مصرف سیگار ۲.۵ برابر بیشتر است، اما این نوع سرطان در میان زنان به دلیل گرایش به استفاده از قلیان شیوع فراوان دارد.
سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران خاستگاه بیماری را کریمه اوکراین خواند و گفت: نخستین بار در سال ۱۹۴۴ اپیدمیولوژی این بیماری در کریمه اوکراین تحت‌عنوان تب خونریزی‌دهنده اعلام و در سال ۱۳۹۶، بیماری از طریق افغانستان و پاکستان وارد ایران و در بخش‌هایی از کشور ما شایع شد.
سمنان - همزمان با فرا رسیدن سال نو شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در اقصی نقاط استان سمنان هستیم شرایطی که مهار آن، رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی مردم را می‌طلبد.
به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا و افرادی که دچار بیماری تنفسی شده‌اند، مقامات کره شمالی به عنوان یک اقدام احتیاطی علیه این بیماری‌ها از روز گذشته (چهارشنبه) یک قرنطینه پنج روزه اعلام کردند.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش آمار شیوع بیماری کرونا در نقاط مختلف جهان، بر لزوم اجرای دقیق طرح‌های پیشگیری هوشمند از سوی دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.
بیماری شایع شده با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.
وزیری با اشاره به اینکه در این بیماری به هیچ عنوان نباید از آسپرین استفاده کرد گفت: مواردی گزارش شده که با مصرف آسپرین عارضه خطرناکی به نام "سندروم ری" (سندروم ری یک نوع اختلال است که باعث ایجاد آسیب در مغز و ریه می‌شود) رخ داده است.
تحقیقات پژوهشگران نشان داد شیوع سندرم های متابولیک پس از زایمان در زنانی که از روش های کمک باروری استفاده می کنند ۲۰.۸ درصد و در زنانی که به شکل طبیعی باردار شده بودند ۱۰.۹ درصد است.
مقامات بهداشتی انگلستان گزارش می‌دهند که شیوع مخملک در این کشور به حد نگران کننده‌ای رسیده و متاسفانه شش کودک طی روز‌های گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. گفتنی است اکثر این کودکان زیر ده سال سن دارند.
شیوع بیماری گریپ یا آنفلوانزا در بزرگسالان نیز مشاهده می‌شود، اما منشأ شایع این بیماری در مدارس است که توسط کودکان به خانواده‌ها منتقل می‌شود و چرخه انتقال ویروس از طریق فردی به فرد دیگر و خانواده‌ای به خانواده دیگر در جامعه منتشر می‌شود.
رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور با این توضیح که آنفلوآنزا انواع A، B و C دارد، بیان کرد: رصد کردن نوع ویروس عامل بیماری آنفلوآنزای در گردش مهم است، ولی برای همه انواع آن درمان‌های حمایتی انجام می‌شود. البته بعضی از دارو‌ها وجود دارند که اختصاصی برای آنفلوآنزای نوع A هستند. آزمایشگاه آنفلوآنزا، اول مشخص می‌کند که فرد آیا واقعا به آنفلوآنزا مبتلا هست یا خیر و در صورت جواب مثبت، ساب تایپ‌های آن را مشخص می‌کند. البته در انستیتو پاستور ایران فقط آنفلوانزای نوع انسانی تشخیص داده می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به شیوع زیاد بیماری اوتیسم گفت: بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراکز روزانه و کمک به خانواده‌های دارای کودک اوتیسم دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به شیوع زیاد بیماری اتیسم گفت: بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراکز روزانه و کمک به خانواده‌های دارای کودک اتیسم دارد.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: از طرفی در نوزادان سنین پایین، برونشیولیت هم دیده می‌شود که با ویروسی به نام RSV ایجاد می‌شود و خیلی هم شایع شده است. همچنین این ویروس عوارض آلودگی هوا را در ریه کودکان مبتلا تشدید می‌کند. همچنین باید توجه کرد که به دلیل بد درمان شدن آنفلوآنزا و بویژه استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کورتونی برای این بیماران، عفونت میکروبی با پنوموکوک در سطح جامعه در حال شیوع است که بسیار خطرناک بوده و ریه را درگیر می‌کند و روی آنفلوآنزا سوار می‌شود و بیماران را بسیار بدحال می‌کند
دبیر علمی هجدهمین همایش اورژانس‌ها گفت: در حال حاضر کمبود آهن و ویتامین «آ» در کودکان و زنان باردار بسیار شایع است و سوء تغذیه شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تبریز- بو وطعم بد آب تبریز بنابه گفته شهروندان همچنان ادامه دارد وبرخی ازآنها عنوان می کنند شیوع آنفلوآنزا به دلیل کیفیت آب بوده ولی علوم پزشکی اعلام کرد شیوع آنفلوآنزا ربطی به آب شرب ندارد.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
طبق تعریفی که سازمان جهانی سلامت WHO در سال ۱۹۹۶ برای سلامت روان ارایه داد، سلامت روان به معنای نبود اختلال روانپزشکی نیست بلکه به این معناست که انسان‌ها قدرت انطباق و مدارا با فشار‌های روانی متعارف زندگی را داشته باشند، به کار مولد و مفیدی مشغول باشند و مشارکت مثبت در جامعه داشته باشند.
سخنگوی دولت گفت: یکی از دلایل کمبود دارو این بود که شیوع آنفولانزا زودتر از پیش‌بینی‌ها اتفاق افتاد و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت.
سخنگوی دولت گفت: یکی از دلایل کمبود دارو این بود که شیوع آنفولانزا زودتر از پیشبینی ها اتفاق افتاد و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ