طبق تعریفی که سازمان جهانی سلامت WHO در سال ۱۹۹۶ برای سلامت روان ارایه داد، سلامت روان به معنای نبود اختلال روانپزشکی نیست بلکه به این معناست که انسان‌ها قدرت انطباق و مدارا با فشار‌های روانی متعارف زندگی را داشته باشند، به کار مولد و مفیدی مشغول باشند و مشارکت مثبت در جامعه داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصوبه جدید کارگروه نقل و انتقالات لیگ برتر کام در شرایطی با کام تراکتور تبریز شد که براساس تصمیم جدید این کارگروه هر تیم می تواند دو سهمیه دیگر برای جذب بازیکنان جوان داشته باشد.
خالدآبادی، عزت اللهی و مغانلو سه بازیکنی بودند که یحیی گل‌محمدی به شدت به دنبال حضور آنها در پرسپولیس بود و باشگاه پرسپولیس به واسطه مسئله رضایتنامه نتوانست این انتقال را نهایی کند.
محمدرضا خالدآبادی، سعید عزت اللهی و شهریار مغانلو سه بازیکنی بودند که یحیی گل محمدی به شدت به دنبال حضور آنها در پرسپولیس بود و باشگاه پرسپولیس به واسطه مساله رضایتنامه نتوانست این انتقال را نهایی کند.
استقلال شروع خوبی در بازار نقل و انتقالات داشت و توانست مهرداد محمدی را با قراردادی 2 ساله به خدمت بگیرد.
بمب نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در دفتر باشگاه استقلال حاضر شده تا شاید به زودی قراردادش را با آبی ها ثبت کند.
باشگاه پرسپولیس روز شلوغی را سپری می‌کند و احتمالا رسمی‌شدن چند قرارداد وجود دارد.
سرمربی پرسپولیس برای شروع نقل و انتقالات این باشگاه نام سه بازیکن را برای مذاکره به مدیران تیم داده است.
انتخاب سرمربی توسط باشگاه نساجی شروع کار رسمی نقل و انتقالات تابستانی در ایران بود.
محمدی می‌گوید گل‌محمدی یک سال دیگر قرارداد دارد و با نظر او پس از بازی حذفی نقل و انتقالات آغاز خواهد شد.
فرناز مشیری متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه کمبود ویتامین D در میان زنان و مردان کشور شیوع دارد و می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای سلامت ایجاد کند، گفت: کمبود ویتامین D باعث برخی اختلالات باروری و تخریب یا کاهش تعداد اسپرم در آقایان و بروز ناباروری می‌شود.
در جریان یک نزاع خانوادگی در یک خانه، مردی ناگهان با اسلحه ساچمه‌زنی شروع به شلیک کرده که در این میان یک زن ۲۰ ساله، دو دختر ۱۰ و ۱۲ ساله و دو پسربچه خردسال مورد اصابت گلوله ساچمه‌زنی قرار گرفته‌اند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.
پس از گذشت بیش از دو ماه از تشکیل پارلمان جدید در کویت و مراسم تحلیف دولت جدید به ریاست شیخ احمد نواف، اختلافات میان دولت و پارلمان مجددا شروع شده است.
اگرچه آمار اختلال روانی در ایران طی سال‌های اخیر زیر ۲۰ درصد بود، اما شیوع کرونا و نتایج جانبی آن یک جهش بزرگ در این آمار پدید آورد. حالا و متاثر از اتفاقات سه ماه اخیر ایران آیا باید منتظر جهش بزرگتری در این آمار باشیم؟
بیماری روماتیسم جز بیماری‌های خود ایمنی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن زمینه‌های ژنتیکی و اختلال در آن، بدن قادر نخواهد بود، خودی را از غیر خودی تشخیص دهد و زمانی که تحریک شود، به بافت‌های بدن حمله می‌کند. یکی از شایع‌ترین نوع این بیماری، آرتریت روماتوئید است، شیوع این بیماری در خانم‌ها دو الی سه برابر آقایان است، احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد، اما شیوع بیشتر آن، حدود ۲۰ تا ۵۰ سالگی است.
وزیری با اشاره به اینکه در این بیماری به هیچ عنوان نباید از آسپرین استفاده کرد گفت: مواردی گزارش شده که با مصرف آسپرین عارضه خطرناکی به نام "سندروم ری" (سندروم ری یک نوع اختلال است که باعث ایجاد آسیب در مغز و ریه می‌شود) رخ داده است.
افسردگی یک اختلال روانی همراه با احساس خستگی غیر قابل توضیح، عدم اشتها و احساسات منفی است که سبب کمبود انرژی در طول روز می‌شود. مبتلایان به این اختلال نیاز به مراجعه به پزشک و شروع یک برنامه درمانی برای افزایش سطح خلق و خوی و انرژی از طریق مشاوره، ورزش و در برخی موارد تجویز دارو‌های ضد افسردگی دارند.
زیدآبادی نوشت: تمام نیرو‌های سیاسی و اجتماعی در ایران چه در داخل حکومت و چه خارج از آن، باید آمادۀ به‌کارگیری شیوه‌های فرهنگی و متمدنانه برای رفع اختلافات خود به قصد دستیابی به توافق شوند. بدیل این شیوه، دیگر حکم‌فرما کردن سکوتی قبرستانی از راه اعمال زور یا نفی و انکار دیگری نیست.
رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: مقتول یک خانم ۲۸ ساله بود که به همراه فرزند خردسالش با شیوه خفگی به قتل رسیده بودند.
متهم گفت: اختلافات من و همسرم روزبه‌روز بیشتر می‌شد تا اینکه شب حادثه رسید. آن شب از سر کار برگشتم و خسته بودم. همسرم شروع به صحبت کرد و باز هم از همان اختلافات قدیمی گفت. حس کردم که از رابطه مخفیانه من و زن جوان بو برده و به همین دلیل است که مدام بهانه‌جویی می‌کند. ابتدا با یکدیگر بگومگو کردیم اما وقتی عصبانیتم بیشتر شد کار به زد و خورد کشیده شد و من دستانم را دور گردنش انداختم و او را خفه کردم.
محمدرضا پیرمرادی، رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه سلامت جنسی و بهداشت روان ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، می‌گوید: «شیوع اختلالات جنسی در کشور بالای ۳۰درصد است که سلامت روان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این حوزه باید با توجه به رویکرد‌های جمعیتی مورد توجه قرار بگیرد، در غیر این صورت احتمال باروری را کاهش می‌دهد. بر همین اساس لازم است اختلالات جنسی به‌صورت سیستماتیک به مردم البته متناسب با فرهنگ جامعه آموزش داده شود، زیرا این مسأله با بهداشت روان ارتباط نزدیکی دارد.»
در جامعه ما شیوع اختلال روانی به حدود ۲۵ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴‌ساله رسیده است. البته باید یادآوری کرد سلامت روانی فراتر از فقدان اختلالات یا ناتوانی‌های روانی، مراقبت از سلامتی و شادی مداوم است؛ به‌گونه‌ای که فرد احساس آرامش و احساس خودتوانمندی کرده، با فشار‌های روانی کنار آمده و کفایت و شناخت توانایی خود در محقق‌ساختن ظرفیت‌های عقلی و هیجانی خویش را داشته باشد.
سردار سپهر گفت: در پایش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی حدود ۴۹ درصد دارای اختلالات روانی بودند. در جامعه ما بیش از ۸۰ درصد افراد دچار اختلالات روانی شده اند. این مسئله خیلی مهم است، زیرا جامعه بسیار آسیب پذیر شده است.
در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر پنجره نفت مسجدسلیمان باز شد.
رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی در جنبش حماس تاکید کرد که غزه هرگز بهای اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی را پرداخت نخواهد کرد و مقاومت می داند به چه شیوه ای بر این رژیم فشار وارد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ