سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران خاستگاه بیماری را کریمه اوکراین خواند و گفت: نخستین بار در سال ۱۹۴۴ اپیدمیولوژی این بیماری در کریمه اوکراین تحت‌عنوان تب خونریزی‌دهنده اعلام و در سال ۱۳۹۶، بیماری از طریق افغانستان و پاکستان وارد ایران و در بخش‌هایی از کشور ما شایع شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با شروع دوباره تب نقل و انتقالات اکنون شنیده می‌شود باشگاه سپاهان برای جذب هافبک سرخ‌ها صحبت‌هایی داشته است.
در فاصله دو روز مانده به شروع مسابقات قهرمانی آسیا تب والیبال در ارومیه به بالاترین حد ممکن رسیده است.
همزمان با شیوع سویه جدید کرونا در آمریکا، میزان بستری شدن در بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا نیز افزایش پیدا کرده است.
تب فوتبال با شروع لیگ بیست و سوم دوباره در ایران داغ شده و بازی‌های لیگ با همه کاستی‌ها و حواشی، تصاویری خاص و البته بی رحمانه را به یادگار می‌گذارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امعا، احشام و سر دام سنگین مبتلا به تب مالت امکان مصرف ندارد و باید معدوم شود، اما گوشت دام بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد، امکان مصرف دارد و طبق این شیوه عامل بیماری‌زای تب مالت از بین می‌رود.
بنابر اعلام سازمان دامپزشکی، تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ عامل آفت زا در جنگل‌های شمال وجود دارد که گروه وسیعی از درختان را در برگرفته و برخی گونه‌های با ارزش نظیر ملج و شب خسب را به حد انقراض نزدیک کرده است.
نشست علمی تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور نخبگان، مقامات ارشد وزارت خانه ها و سازمان های مردم نهاد و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز برگزار شد.
در فاصله چند ساعت تا شروع دربی، تب داغ این دربی پایتخت را فرا گرفته است.
رئیس جامعه اورولوژی ایران گفت: ابتلا به سرطان مثانه در مردان به دلیل مصرف سیگار ۲.۵ برابر بیشتر است، اما این نوع سرطان در میان زنان به دلیل گرایش به استفاده از قلیان شیوع فراوان دارد.
از لحاظ نظری هر ماده غذایی‌ای می‌تواند به هپاتیت آ آلوده شود. در عمل مواد غذایی آلوده شده بیش‌تر سبزیجات خام از جمله سالاد، میوه، صدف، یخ و آب را شامل می‌شوند.
سمنان - همزمان با فرا رسیدن سال نو شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در اقصی نقاط استان سمنان هستیم شرایطی که مهار آن، رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی مردم را می‌طلبد.
باشگاه بارسلونا شب گذشته بلیت‌فروشی برای ال‌کلاسیکوی 19 مارس(28 اسفند) را شروع کرد و پس از یک ساعت هیچ بلیتی در دسترس نبود.
مقام‌های بهداشتی در حال بررسی شیوع مشکوک بیماری تب برفکی‌اند (بیماری پا و دهان) که برای این منظور یک منطقه کنترل ۱۰ کیلومتری را در اطراف خوک‌داری نورفلک (Norfolk) غربی به آن اختصاص داده‌اند.
رضایی عفونت شدید و بالا بودن کراتین خون را علت مرگ دختر خود بنا بر تشخیص پزشکان یاد کرد و گفت: درد و عفونت دختر من از درد پا شروع شد تا اینکه ظهر فردای آن روز با دل درد و استفراغ و تب همراه شد و بعد از این علائم دخترم را به بیمارستان بردیم.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ویروس ماربورگ در ایران گزارش نشده است. ویروس ماربورگ ماتند تب کریمه کنگو منتفل می‌شود.
در هفته نخست نیم فصل دوم زنان، در حساس‌ترین دیدار سپاهان از سد تیم صدرنشین سیرجانی گذشت، خاتون نیز با پسروزی برابر بادرود به صدر جدول رسید‍.
در قرن نوزدهم اغلب زنان با لباسی ازدواج می کردند که در موقعیت های دیگر هم بتوانند آن را بپوشند. تب لباس عروس سفید را بعدها فیلم های هالیوودی به وجود آوردند که در آن ها زوج ها تا پایان عمر به خوبی و خوشی با یکدیگر زندگی می کردند. اما تنها خانواده های ثروتمند استطاعت خرید لباس عروس سفید را داشتند. تازه از دهه ی ۱۹۵۰ بود که مردم طبقه متوسط شروع به استفاده از لباس عروس سفید کردند، آن هم به لطف افزایش تولید اجناس ارزان قیمت تر در دوره ی شکوفایی انفجاری پس از جنگ جهانی دوم.
تب فوتبال در روزهای آینده با شروع جام جهانی در دوحه داغ می شود. به خصوص در ایران، به این خاطر که تیم ملی فوتبال ایران هم یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 است.
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین‌المللی اورژانس‌ها با اشاره به شیوع گسترده آنفلوآنزا در میان اقشار جامعه به‌ویژه کودکان و منع استفاده آسپرین برای تب ناشی از آنفلوآنزا در کودکان افزود: بهتر است مصرف آسپرین در کودکانی که دچار بیماری تنفسی هستند، استفاده نشود.
رئیس اورژانس یبمارستان مسیح دانشوری گفت: اختلال بویایی و چشایی و از دست دادن بویایی بیشتر در کرونا دیده می‌شود؛ تب‌های ناشی از ابتلا به آنفلوانزا معمولاً تا ۴۸ ساعت ادامه پیدا می‌کند و بسیار سریع و حاد شروع می‌شود، اما در کرونا تب بیشتر در عصر و شب دیده می‌شود و عموماً بیش از ۴۸ ساعت طول می‌کشد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
دکتر ابراهیم قادری گفت: تفاوت آنفلوانزا با کرونا در این است که شیوع آنفلوانزا خیلی پر سر و صدا و ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا خفیف‌تر شروع می‌شود و معمولاً علائم آن بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت نمایان می‌شود.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم آبله میمونی، توضیح داد: علائم معمولا شامل تب، سردرد شدید، درد‌های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. بثورات پوستی معمولا در عرض یک تا سه روز پس از شروع تب آشکار می‌شوند. تاول‌ها ممکن است صاف یا کمی برجسته بوده و با مایع شفاف یا زرد پر شده و سپس پوسته، پوسته و خشک شده و بریزند. تعداد تاول‌ها در یک فرد می‌تواند از چند عدد تا چند هزار متغیر باشد. بثورات روی صورت، کف دست‌ها و کف پا، دهان، اندام تناسلی و چشم بروز می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ