رویترز به نقل از یک منبع آگاه در PDVSA نوشت که اوجی با «پدرو تله‌چه‌ئا» وزیر نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور دیدار کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه ایران درباره میدان گازی آرش تأمین حقوق و منافع خود را پیگیری می‌کند، گفت: ایران از هر گونه تضیع حقوق خود بر نمی‌تابد.
نخست وزیر عراق اعلام کرده با ایران برای یک مبادله تهاتری نفت عراق در ازای گاز وارداتی از ایران به توافق رسیده است، چون به گفته او تحریم‌های آمریکا مانع پرداخت وجوه بدهی عراق به ایران است.
نخست وزیر عراق گفت که با ایران توافق کردیم که در مقابل نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.
ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: دروغی در کشور پخش شده است مبنی بر اینکه رهبری مخالف سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران بودند. نه، ایشان با اینکه ما کالا‌های اساسی‌مان را از آمریکا بخریم، مخالف بودند که به نظر من اشتباه هم نبود. اینکه ما نباید برای کالای استراتژیک‌مان به آمریکا وابسته باشیم از نظر استراتژیک دیدگاهی درست بود. اگر آمریکا می‌خواست در حوزه‌های نفت، گاز، فن‌آوری و… سرمایه‌گذاری کند کسی مخالفت نمی‌کرد؛ اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ به خاطر فشار عظیمی که سرمایه‌گذاران یهودی و نیز سعودی بر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی وارد می‌کردند. سعودی‌ها و به‌ویژه اماراتی‌ها به این شرکت‌ها می‌گفتند باید بین ما و ایران یکی را انتخاب کنید. خوب حتما آن‌ها حاضر نبودند
وزیر نفت گفت:کشور ایران و روسیه جز کشور های بزرگ منطقه هستند که هر دو تحریم هستند اما با پشتیبانی یکدیگر می توانند تحریم ها رو بی اثر کنند.
اوجی گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی خبر داد.
آبادان - وزیر نفت گفت: امروز در ایران با وجود جوانان انقلابی، اعلام می‌کنم که در ساخت پالایشگاه نفت و گاز به خودکفایی رسیده ایم.
وزیر نفت گفت:از امضای توافق‌نامه‌ های نفتی، پالایشی و پتروشیمی بین ایران و عمان خبرداد.
معاون نخست وزیر روسیه از ادامه مذاکرات ایران و روسیه بر سر موضوع سوآپ نفت و گاز خبر داد و گفت: جزئیات فنی در دست بررسی است.
بندرعباس - وزیر نفت از مشتری‌های فراوان برای نفت سبک ایران خبر داد و گفت: امسال ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت سبک ایران افزایش یافته است.
وزیر نفت با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران ۲.۵ برابر میانگین جهانی است، تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه ۹۹۰ میلیون مترمکعب گاز ترش در کشور برداشت می‌شود، گفت: روزانه از این مقدار گاز ۸۴۸ میلیون مترمکعب در ۲۱ پالایشگاه گازی کشور شیرین‌سازی و در بخش‌های مختلف کشور مصرف می‌شود.
ویدئویی از سخنان جواد اوجی، وزیر نفت در تابستان امسال پر بازدید شده است که در آن اوجی هشدار می‌دهد زمستان سختی در انتظار اروپاست. او می‌گوید جمهوری اسلامی ظرفیت خوبی برای تامین بخشی از کمبود نفت، میعانات و گاز اروپا را دارد. اما حالا در فصل زمستان ایران خود با بحران کمبود گاز دست و پنجه نرم می کند.
جواد اوجی در اینستاگرام خود نوشت مردم عزیز و شریف ایران لطفاً جهت گزارش موارد مشکوک در مصرف بی رویه گاز برخی از ساکنان یا همسایگان را اطلاع رسانی کنند.
وزیر نفت گفت: ما از نظر عملکرد در کانال تولید روزانه ۳ میلیون بشکه نفت قرار گرفتیم و ظرفیت تولید نفت سبک نیز به روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرد.
وزیر نفت با ال آیسامی، معاون رئیس جمهوری و وزیر نفت ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به آمریکا گفت که برای کاهش قیمت نفت و گاز تحریم های ایران را بردارید.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.
وزیر نفت گفت: صادرات نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی کشورمان بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال انجام است.
وزیر نفت ایران در دیدار با وزیر امورخارجه ژاپن بر توسعه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.
وزیر نفت با اعلام آمادگی کامل وزارت نفت برای همکاری با شرکت‌های ژاپنی، گفت: ایران می‌تواند نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز ژاپن ایفا کند.
وزیر نفت همچنین در جریان این سفر به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در آیین یادبود شینزو آبه، رئیس جمهور فقید ژاپن حضور پیدا کرد و در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با شبکه دولتی کشور ژاپن (NHK) بیان کرد: ایران بدون انتظار برای بازگرداندن توافق، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کند و صددرصد آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی‌ را دارد.
معاون امور بین الملل وزیر نفت از صادرات نفت به ازبکستان و توسعه صادرات نفتی ایران در آسیای مرکزی خبر داد.
معاون وزیر انرژی عمان در رأس یک هیئت فنی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ