نخست وزیر عراق گفت که با ایران توافق کردیم که در مقابل نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: در دولت سیزدهم، بیش از ۵۲۹۷ روستا با ۳۰۷ هزار خانوار و ۴۱ شهر با ۹۴ هزار خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.
قراردادی مبنی برافزایش حجم صادرات گاز ایران به ارمنستان بین مقام‌های ۲ کشور امضا شد.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه خبر داد که این کشور به چارچوب توافقی برای تسویه بدهی خود به ایران رسیده است.
اخیرا احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شد: در حالی که درجه هوا به ۵۱ درجه رسیده است ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به عراق را متوقف کرد.
چارچوب هماهنگی گروههای سیاسی شیعی عراق به موضوع واردات گاز از ایران واکنش نشان داد و از بغداد خواست که برای وادار کردن آمریکا به آزادسازی فوری طلب های ایران بابت صادرات اقدامی انجام دهد.
وزارت برق عراق از واریز طلب ایران بابت صادرات گاز به یک صندوق اعتباری در بانک TBI این کشور خبر داد.
بعدها مشخص شد پرداخت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری از بدهی که شاید یکی از دلایل قطع گاز ترکمنستان به ایران در گذشته بود به صورت تهاتری بوده است. در این معنا که ایران مستقیما پولی در اختیار ترکمنستان قرار نداده است بلکه عراق بدهی ایران به ترکمنستان را از منابع ناشی از صادرات گاز ایران به بغداد پرداخته است. از این رو ادعای مالک شریعتی در ارتباط با تسویه بدهی با ترکمنستان بدون برجام؛ یک پروپاگاندای رسانه‌ای است.... هر چند ظریف، ظریفانه عمل می‌کند تا به کسی بر نخورد و با وقار تمام بسیاری از نقدها، دروغ ها و تهمت‌ها را تحمل می‌کند اما مخالفانش دست بردار نیستند و حتی به نقل از وی تلاش می‌کنند دیگران را علیه او به واکنش وادار کنند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره‌برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه‌های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می‌رسد.
صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد، در حالیکه طی سال های گذشته عراق از بی نیازی به گاز ایران تا سال ۲۰۲۲ خبر داده بود.
وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران هم‌اکنون دو قرارداد انتقال گاز با نیروگاه‌های بغداد و بصره عراق دارد، گفت: بر اساس توافق دو طرف این دو قرارداد طی پنچ سال آینده تمدید خواهد شد.
دولت عراق اعلام کرد این کشور واردات گاز از ایران را ۳ تا ۴ برابر افزایش داده است.
جولایی گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد که در قالب سوآپ در حال انجام است و از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل داده می‌شود.
شفیعی مطهر گفت: با تکمیل اسکله صادراتی گاز مایع ویژه شرکت ملی گاز ایران در پارس جنوبی صادرات گاز مایع پروپان و بوتان شتاب می‌گیرد.
یک کارشناس بین‌الملل حوزه انرژی گفت: تا زمانی که ایران به نظام بانکی جهان متصل نشده و FATF را امضا نکرده و به نظام بین‌المللی برای انعقاد قرارداد با ایران اطمینان ندهد که سرمایه‌گذاری آنها از امنیت لازم برخوردار است و تا ارتباطات بلندمدت بین‌المللی تضمین نشود، بعید است سرمایه‌گذاران خارجی تمایل داشته باشند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
یک منبع آگاه از کاهش 70 درصدی صادرات گاز ایران به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده برای کمپرسورها خبرداد و گفت: تیم فنی مشترک بین ایران و ترکیه برای رفع مشکل ایجاد دشه است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آغاز مذاکرات ایران با عراق درباره تداوم صادرات گاز به این کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از امضای قرارداد صادرات ۴۰ دستگاه توربین ساخت ایران به روسیه خبر داد و اعلام کرد که تولید گاز ایران در دوران تحریم دو برابر شده است.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از برگزاری نشست با نمایندگانی از شرکت بوتاش ترکیه و توافق‌های تازه خبر داد.
آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود، افتتاح دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه، طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جریان سفر گروهی از وزارت برق عراق به ایران، از افزایش صادرات گاز به این کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
صادرات گاز ایران به ترکیه امروز دوشنبه از سر گرفته شد.
شرکت بوتاش ترکیه اعلام کرد که صادرات گاز ایران به این کشور برای انجام عملیات نگهداری تعمیرات متوقف شده است.
شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: سهم ایران در انرژی گاز دنیا باید افزایش داشته باشد و باید به طور نیابتی صادرکننده گاز به اروپا باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همزمان با هفته دولت اعلام کرد که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، شاهد افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز و بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید بودیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ