ذاکری با اشاره به اینکه مقایسه موارد مثبت مالاریا تا ۲۱ فروردین سالجاری نیز نشان دهنده افزایش موارد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: با شناسایی به موقع موارد و تحت درمان قرارگرفتن آنان هیچ گونه فوتی ناشی از این بیماری در سطح استان در سال‌های اخیر صورت نگرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در نیمه‌جنوبی استان وزش باد نسبتا شدید با گرد و غبار و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر افزایش ابرناکی مورد انتظار است همچنین طی این مدت تغییرات دمایی قابل توجهی نداریم.
محققان می‌گویند استفاده گسترده از مواد نسوز در تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی باعث شده است تا میزان آلایندگی این مکان به حد قابل توجهی افزایش یابد.
علت شیفت آمریکا به سیاست بازدارندگی به‌جای رویارویی، شبکه بازدارندگی منطقه‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران است؛ این اهرم‌های ایران باعث شده است که آمریکا همچون مورد چین و روسیه سیاست بازدارندگی را در منطقه دنبال کند چراکه سایر گزینه‌ها هزینه‌های قابل توجهی را متوجه این کشور خواهد کرد؛ با این حال ضروری است ایران با درک دقیق این استراتژی، برنامه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک خود را به‌روزرسانی کند.
ضربان قلب فرد مورد آزمایش به طور قابل توجهی افزایش یافته و در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد یک لیتر خون اضافی در دقیقه نسبت به دمای ۲۱ درجه سانتی گراد در بدن اش پمپاژ می‌شود. این فشار اضافی بر قلب دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از حملات قلبی و سکته در هنگام افزایش دما است.
افرادی که نگران افزایش وزن خود هستند مصرف آب هویج زنجبیل به حفظ عطش آن‌ها کمک خواهد کرد، زیرا حفظ آب به تجزیه چربی تجمع یافته در کبد کمک می‌کند. با وجود این، مهمترین نکته قابل توجه در مورد آب هویج زنجبیل پاکسازی سموم از کبد نیز است، این سموم عمدتا ترشحات صفراوی هستند. هنگامی که کبد به خوبی عمل کند مانع افزایش وزن و چاقی خواهد شد.
شاهسونی با اشاره به طوفان‌های گردو غباری زابل که غلظت ذرات معلق را در این منطقه افزایش داده است و همچنین تعداد روز‌های قابل توجه درگیر با این پدیده، افزود: طی سال گذشته هشت درصد از روز‌ها در منطقه مورد نظر هوای خوب یا پاک، ۳۱ درصد از روز‌ها هوای قابل قبول، ۲۴ درصد از روز‌ها هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۵ درصد روز‌ها ناسالم برای همه گروه‌ها، ۶ درصد روز‌ها خیلی ناسالم و ۵ درصد روز‌ها خطرناک بوده است.
براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۴ تیرماه) با توجه به کاهش نسبی تندی باد و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
نزدیکی به شرق در قالب تلاش برای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس، توافقنامه استراتژیک ۲۵ ساله با چین و روسیه و یا افزایش همکاری‌های نظامی با مسکو، در شرایطی می‌تواند منطقی باشد که همزمان با آن منافع ارتباط با غرب نیز مورد لحاظ قرار بگیرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شاهد افزایش قابل توجه تولید در کشور هستیم، گفت: در ۳ ماهه فصل پاییز رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بود.
آغاز ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده، اجرای توافقات با چین تا ۲ ماه آینده، افزایش قابل توجه قیمت سکه و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت مواد غذایی از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
عشرتی درباره پیش بینی از وضعیت کرونا طی روز‌های آتی، تصریح کرد: تا ۱۵ روز آینده همین شرایطی که اکنون برقرار است، ادامه خواهد داشت. معمولا بعد از تعطیلات طولانی مدت مثل نوروز، افزایش موارد بیماری قابل انتظار است اما، پیش‌بینی برای اینکه شدت بیماری چقدر خواهد شد فعلا زود است. از سوی دیگر امسال با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان همزمان با تعطیلات نوروز این احتمال هم وجود دارد که سفر‌ها و دید و بازدید‌ها کمتر شود که متعاقب آن بیماری زایی کاهش یابد.
اقدامات شدیدی که در ابتدا برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و ماندن در محدوده افزایش دمای کمتر از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد پیشنهاد شده بود، اکنون به احتمال زیاد برای جلوگیری از افزایش دو درجه سانتی‌گرادی مورد نیاز است. افزایش دمای دو درجه سانتیگرادی زمانی است که عواقب گرمایش جهانی به طور قابل توجهی برای زندگی در این سیاره بدتر می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد قبل از عرضه در بازار خبر داد.
با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
رئیس جامعه بومگردی‌های استان بوشهر درباره وضعیتی که برای مسئولان بومگردی‌ها پیش آمده، گفت: برخی اقامتگاه‌های بومگردی، ناچار به فروش اقامتگاه یا برخی تجهیزات‌شان شده‌اند تا بتوانند وام‌ها یا تسهیلاتی که گرفته‌اند را پرداخت کنند. از همه این‌ها گذشته، هربار که برای خرید مواد غذایی برای این اقامتگاه‌ها می‌رویم با افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها مواجه می‌شویم.
اوکراین امیدوار است که افزایش فشار، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را متقاعد کند تا مجوز صادرات تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین را در زرادخانه سایر متحدان ناتو صادر کند. این تانک‌ها که لئوپارد۲ نامیده می‌شوند، از مورد علاقه‌ترین تانک‌های مد نظر کی‌یف هستند و کارشناسان می‌گویند که در تعداد قابل توجهی، توانایی اوکراین برای عقب راندن نیرو‌های روسی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.
مدیرعامل مجموعه ورزشی توچال از واگذاری میزبانی رقابت‌های جام جهانی پارااسکی به این مجموعه خبر داد.
دکتر محرز با توجه به افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور می‌گوید: ما هر سال با شیوع آنفلوآنزا مواجه بودیم و که پیک این بیماری هم ماه آذر بود، اما امسال با توجه به زمان راهپیمایی اربعین، شیوع آنفلوآنزا زودتر از سال‌های قبل اتفاق افتاد.
اخیرا گزارش شده است که Lecanemab اثر کوچک اما قابل توجهی در کاهش زوال شناختی دارد. طبق مطالعات قبلی این دارو باعث افزایش سطح آمیلوئید بتا ۴۲ در مایع مغزی نخاعی می‌شود که با فرضیه پژوهش‌های تازه مطابقت دارد یعنی آن که اتفاقا افزایش پروتئین آمیلوئید طبیعی می‌تواند مفید باشد.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس در پی افزایش نشانه‌های کندی اقتصاد جهانی، قیمت نفت مورد پیش‌بینی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد اما اعلام کرد نفت به دلیل محدودیت عرضه احتمالا از سطوح فعلی صعود می‌کند.
‏ قایق برقی دوزیست سی‌گلایدر (Seaglider) که توسط شرکتی موسوم به ریجنت (Regent) ساخته شده است، اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد و توانایی خود را در شناور ماندن روی آب و پرواز همزمان به نمایش گذاشت. بدنه V شکل زیرین و بالاتنه شبیه به هواپیمای سی‌گلایدر به آن اجازه می‌دهد تا مانند یک قایق روی سطح دریا به آرامی حرکت کند و با افزایش سرعت بتواند به هوا بلند شود و پرواز کند. سی‌گلایدر می‌تواند با بلند شدن از سطح آب به راحتی روی آب پرواز کند. علاوه بر این، اصطکاک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و انرژی مورد نیاز برای حرکت در آب را پایین می‌آورد.
افزایش قیمت برق و گاز باعث کاهش قابل توجه تولید ناخالص کشورهای عضو حوزه یورو شده و ممکن است شاهد صفر شدن رشد اقتصادی این حوزه باشیم.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد ۱۷ تا ۲۱ درصدی داشته اما در مقابل صادرات با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ