این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از پنج کشور ساحلی خزر خواست تا فارغ از هر ملاحظه‌ای و قبل از وخامت بیشتر اوضاع و کم شدن آب این دریاچه و فاجعه زیست محیطی منطقه، چاره‌جویی کنند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از بازدید رسمی خود از جمهوری اذربایجان مدعی شد که به همتایان خود در این کشور درخصوص ایران هشدار خواهد داد.
جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان برای تضمین حقوق ارامنه ساکن در قره باغ کوهستانی را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور به تردد ایمن و آزاد از گذرگاه لاچین پایبند است.
باکو به شهروندانش توصیه کرد تنها در صورت لزوم به ایران سفر کنند.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان مکررا درگیری های مرزی پیدا کرده و یکدیگر را به نقض آتش‌بس با گشودن آتش به مواضع خود متهم می‌کنند. وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه جمهوری آذربایجان را متهم به ربودن دو نظامی این کشور کرد.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با توجه به تحولات جاری پیش‌بینی کرد امضا توافق صلح میان باکو و ایروان به زودی صورت گیرد.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با هشدار دادن به مقام‌های ایروان در اجتناب از لفاظی‌های خطرناک که صلح و ثبات منطقه را به مخاطره می‌اندازد، گفت: ارمنستان باید تلاش‌هایش را با هدف منحرف ساختن جامعه بین‌الملل کنار بگذارد.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به ارمنستان نسبت به مداخله در امور این کشور به ویژه در قره باغ هشدار داد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که باکو همواره علاقه‌مند به توسعه روابط با همه کشورهای همسایه از جمله ایران است.
نماینده مردم تبریز در مجلس افتتاح سفارت آذربایجان در تلاویو خطای بزرگ راهبردی خواند و گفت: جمهوری آذربایجان مراقب باشد در دام رژیم صهیونیستی نیفتد.
مقامات جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر می‌دهند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همسایگان ما حسن همجواری با نیاکان خود را فدای وسوسه صهیونیست‌ها نکنند.
نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان نسبت به تشدید اوضاع در مرزهای کشورش با جمهوری آذربایجان هشدار داد و گفت که باکو در حال آمادگی برای حمله گسترده به ارمنستان است.
«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن هشدار درباره تقابل خطرناک شرق و غرب گفت که پیامدهای این تقابل برای سایر مناطق جهان ملموس خواهد بود.
سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان با اشاره به انجام تحقیقات درباره حمله به سفارت این کشور در ایران، نسبت به انتشار اطلاعات اشتباه در این خصوص هشدار داد.
جمهوری آذربایجان به بهانه حمله اخیر یک فرد به سفارت این کشور در تهران، برای اتباع خود که قصد سفر به ایران را دارند، هشدار مسافرتی صادر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی پیشنهادی ابتکاری حاوی سه راهبرد با عنوان «جهان اسلام؛ همبستگی برای صلح و توسعه پایدار» ارائه و تبیین کرد و همچنین نسبت به تبعات بلند مدت هرگونه تصمیم احساسی از سوی جمهوری آذربایجان پس از حادثه اخیر به این کشور هشدار داد.
قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه آن هستیم. مسئولان محترم کشور آذربایجان کاملا در جریان جزئیات این پیگیری‌ها هستند و تعامل دوجانبه نزدیکی در این زمینه در جریان است. ما هیچ نشانه‌ای از تروریستی بودن این موضوع به دست نیاورده ایم. با این حال، لازم می‌دانم تاکید کنم تصمیم‌های احساسی درباره روابط دو کشور خواسته دشمنان مشترک و بدخواهان جهان اسلام خصوصا رژیم صهیونیستی است و باید درباره هرگونه تصمیم که می‌تواند تبعات بلند مدت نیز داشته باشد هشیار و دقیق بود.
«خلاف خلاف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیت‌های کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.
خارجه جمهوری آذربایجان امروز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را در خصوص رفع محاصره مسیر «لاچین» به دروغگویی متهم کرد.
رئیس مجلس نمایندگان سفر مداخله جویانه خود به ارمنستان در بحبوحه تنش های تازه این کشو و جمهوری آذربایجان را با اهداف واهی توجیه کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در پاسخ به ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی در باکو تاکید توطئه علیه تمامیت ارضی ایران خط قرمزی است که عواقب آن را خوب می دانید.
اخراج کارمندان IBM در روسیه

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ