گزارش‌های بین‌المللی بدون هیچ تردیدی تأیید می‌کنند که آمریکا از صدها تُن اورانیوم ضعیف شده در عراق بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۳ و پس از آن برای بمباران صدها هدف غیرنظامی، استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آمریکایی از مخالفت مقامات مصری با درخواست واشنگتن مبنی بر ارسال تسلیحات به اوکراین برای پر کردن انبارهای خالی از سلاح این کشور مقابل روسیه خبر داد.
فرمانده نیروهای حفاظت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه می‌گوید که پروژه‌های بیولوژیکی و نظامی پنتاگون در سراسر جهان، دست آمریکا را برای دسترسی به عوامل سازنده سلاح بیولوژیکی باز می‌کند.
یک وب‌سایت آمریکایی در مطلبی به بررسی انگیزه‌های روسیه از انتقال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به بلاروس و همچنین دلایل این اقدام پرداخته است.
وزارت خارجه چین هشدار داد فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، اقدامی بسیار خطرناک و نقض توافق‌های دوجانبه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تصریحات تحریک‌آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفاً با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی، به کمک ایران هراسی است.
طبق اخبار منتشر شده در منابع خبری، تایوان به بهانه مقابله با تهدیدات چین ۴۰۰ موشک ضد کشتی آمریکایی می‌خرد.
ائتلاف سعودی با دلارهای نفتی و آمریکا با فروش تسلیحات، بحران یمن را به مرز هشت سالگی کشاندند؛ جنگی که ائتلاف مزبور در آن ناکام ماند اما سود هنگفتی نصیب اسلحه سازان آمریکایی کرد.
یک کارشناس ارشد روس از توانایی ارتش روسیه در انهدام خمپاره‌های موشکی آمریکایی در ارتش اوکراین پرده برداشت.
به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
وزیر خارجه چین با انتقاد از تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی و غربی به جنگ اوکراین، خواستار توقف فوری «دمیدن در آتش» در اوکراین شد.
یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.
دولت شولتز تانک‌های جنگی آلمانی را به‌عنوان بخشی از تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای که ارتش این کشور در اختیار دارد، به اوکراین می‌فرستد.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا عامل اصلی بحران اوکراین است و با خالی‌کردن انبارهای تسلیحات اروپایی‌ها، قراردادهای نظامی جدیدی بر آنها تحمیل خواهد کرد.
بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، میزان فروش و ارسال اسلحه از واشنگتن به کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۲، نسبت به سال گذشته تقریباً دوبرابر شده است.
تحلیل‌گر برجسته آمریکایی با اشاره به نقش پشتیبانی پهپادها در جنگ اوکراین تأکید کرد این نوع تسلیحات در جنگ‌های آینده نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت.
روسیه و چین هر دو در رقابتی هستند تا آمریکا را در قابلیت‌های جنگ فضایی پشت سر بگذارند. روس‌ها بر این باورند که حذف چیزی که "عصای زیر بغل" فناوری می‌دانند می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را از نظر روانی فلج کند و "زنجیره کشتار" را مختل کند. استراتژیست‌های چینی این فناوری‌های مخرب را "گرز قاتل" می‌نامند.
در بحبوحه جنگ اوکراین و افزایش تنش‌ها در منطقه، یک مقام دفاعی آمریکا از فروش ۵۰ میلیارد دلاری اسلحه در این کشور خبر داد.
از آنجایی که شرکت‌های آمریکایی معمولا در بازار تسلیحات با ارزش مقرون به صرفه رقابت نمی‌کنند مشکلات ایجاد شده اخیر برای روسیه در این بخش خلاء ایجاد کرده است. کشوری که آماده پر کردن خلاء می‌باشد چین است.
وزیر دفاع هند می گوید دهلی نو نگران دستیابی اسلام آباد به تسلیحات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا است.
پکن ضمن اعلام مخالفت شدید خود با فروش تسلیحات آمریکایی و هرگونه تماس نظامی خارجی با تایوان، از واشنگتن خواست تنش‌زایی در تنگه تایوان را متوقف کند.
نشریه پولتیکو در گزارشی نوشت که مقامات آمریکایی احتمالا ارسال مخفیانه برخی تسلیحات «خاص» به اوکراین را رسانه‌ای نکرده‌اند.
شاهین العبیدی کارشناس امور امنیتی عراق گفت: وابستگی تروریست های داعش به سلاح های آمریکایی افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید دولت آمریکا علاوه بر تجهیز تسلیحاتی اوکراین، اقدامات مستشاری  را نیز در این جنگ برعهده دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ