به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
رئیس اداره اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح روسیه امروز اعلام کرد: بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا فعالیت‌های خود نزدیک مرزهای روسیه و چین را افزایش داده‌اند.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
سفیر روسیه در چین بر این باور است که مسکو و پکن قادرند تا توطئه‌های خطرناک غرب و ناتو را خنثی کنند.
در ادامه این بیانیه که در واکنش به تحولات دیروز روسیه و شورش گروه مسلح واگنر صادر شده است، آمده که چین از ثبات و امنیت ملی و تحقق توسعه و شکوفایی روسیه حمایت می کند.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برگزاری رزمایش‌ها و مراودات بین المللی و همچنین ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است.
نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است.
کین گانگ درباره ارسال سلاح به روسیه گفت: در این مسئله پکن نگرشی محتاطانه و مسئولانه دارد. چین به طرفین درگیر در مناقشه سلاح نداده و قواعدی بر تسلیحات اقلامی وضع می‌کند که کاربری دوگانه نظامی و غیرنظامی دارند.
چین و روسیه تحقیقات و مذاکرات در خصوص احداث خط لوله گاز «قدرت سیبری ۲» که به گفته معاون نخست‌ وزیر روسیه پروژه‌ جایگزین «نورد استریم» به شمار می آید، را تسریع می‌کنند.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند دارای برخی عملیات‌های جدید و متفاوت بود که با صحنه گردانی و فرماندهی نیروهای مسلح ایران با موفقیت انجام شد.
دیپلمات روس ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک نظامی چین به روسیه را به شدت رد کرد.
به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
وزارت خارجه چین خواستار تلاش آمریکا و روسیه برای یافتن مسیرهای درک متقابل همدیگر شد.
سفیر چین در روسیه اعلام کرده است که کشورش آماده تعمیق همکاری ها با مسکو است.
مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آن‌ها برویم و یا درصدد سلطه طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آن‌ها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی از سوی نمایندگان روسیه و چین در شورای امنیت محکوم شد.
وزیر امور خارجه چین، تقویت همکاری میان کشورهای عضو پیمان های منطقه ای را موجب حفظ ثبات در جهان دانست.
وزیر خارجه چین در دیدار با همتای روس خود در اندونزی ضمن حمایت از نقش روسیه در گروه ۲۰ تأکید کرد هیچ کس حق ندارد مسکو را از مشارکت در سازمان‌های چند جانبه محروم کند.
رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به رئیس‌جمهور چین، او را «دوست عزیز» خطاب کرد و گفت دو کشور برای ایجاد نظمی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر در عرصه جهانی همکاری دارند.
وزیر خارجه چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای روس خود دیدار و درباره تحولات اوکراین رایزنی کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در پاییز امسال خبر داد.
صادارت گاز روسیه به چین از این پس با پرداخت براساس واحد پول ملی دو کشور صورت می گیرد.
وزارت دفاع روسیه امروز با صدور بیانیه ای از برگزاری رزمایش نظامی مشترک این کشور با نیروی دریایی چین در دریای ژاپن خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ