وزیر خارجه چین با انتقاد از تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی و غربی به جنگ اوکراین، خواستار توقف فوری «دمیدن در آتش» در اوکراین شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
مقام سابق سازمان ملل با اشاره به تداوم استعمارِ فرانسه و غرب در نیجر، بر این باور است که آفریقا می تواند به میدان جنگ و رقابت ژئوپلیتیکی غرب و آمریکا علیه روسیه و چین تبدیل شود.
سفیر چین در روسیه از کشورهای عضو ناتو خواست تا ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته و از برنامه‌های خود برای گسترش این ائتلاف نظامی به سمت شرق دست بکشند.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای آفریقایی ظرفیت بالایی برای توسعه دارند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
نتایج یک نظرسنجی از جوانان ۱۸ کشور عربی، نشان می‌دهد محبوبیت کشور چین در میان آنها بیش از آمریکا است.
دبیرکل ناتو از کشورهای عضو خواست تا وابستگی به واردات چین را کاهش دهند و از صادرات فناوری‌های پیشرفته به چین خودداری کنند.
باقدرت‌گرفتن ارزهایی مانند یورو و یوآن این احتمال دورازذهن نخواهد بود که نظام ارزی تک‌قطبی اقتصاد بین‌الملل به نظامی چندقطبی متشکل از ارزهای دلار، یورو و یوآن تبدیل شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که کشورهای آسیای مخالف شکل‌گیری ناتو در این منطقه هستند.
اجلاس همکاری کشورهای عربی و چین، با حضور مسئولین بلندپایه کشورهای شرکت‌کننده، در چنگدو چین آغاز به کار کرد.
دیپلمات ارشد چین خواستار اعمال اصلاحات و نقش‌آفرینی بیشتر کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل شد.
وزیر خارجه چین پنجشنبه و جمعه در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند ازبکستان شرکت می‌کند.
نشست ۲ روزه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان نظامی ناتو امروز در بروکسل آغاز می‌شود که بررسی افزایش همکاری‌های چین و روسیه از محورهای اصلی گفت‌وگوها خواهد بود.
علی‌رغم مخالفت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، دولت هلند می‌گوید طرح صلح چین را بررسی کرده و نکات خوبی برای حل بحران اوکراین دارد.
منابع آگاه به این روزنامه آمریکایی گفتند: چند روز پس از نشست ریاض مقام‌های چینی طرح‌های خود را با ایران به اشتراک گذاشتند. ایران اعلام کرد اگر چین لحن استفاده شده در بیانیه را تلطیف کند، به سمت مذاکرات با ریاض به وساطت پکن حرکت می‌کند.
دبیر کل ناتو می‌گوید کشورهای این سازمان اعتمادی به طرح صلح چین و میانجی‌گیری پکن برای جنگ اوکراین اعتمادی ندارند.
کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه مبارزه بین واشنگتن و پکن جلوگیری نمایند.
وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه کشورهای زیادی در جهان از گردشگران چینی استقبال می کنند، مقابله بدون سیاست زدگی و تبعیض با کرونا را خواستار شد.
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: برخی کشورهای عربی گاوشیرده هستند و چین می‌خواهد از آنان برای اقتصادش استفاده کند اما این کار نباید به امنیت ملی ما ضربه وارد کند.
یک عضو حزب موتلفه اسلامی بیانیه ضدایرانی چین و کشورهای عربی را غیردوستانه، غیرمنصفانه و خلاف انتظار برشمرد.
دیدار روسای جمهور کشورهای مختلف با رئیس جمهور پوتین در نشست شانگهای خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخت.
امروز روابط اقتصادی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با چین بسیار بیشتر از روابط تجاری با ایالات متحده آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ