معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از کاهش واردات برنج خارجی به کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در مسیر واردات این تعداد خودرو، باید نهادهای مختلف را با هم هماهنگ کند. ما قبلا که واردات داشتیم، این هماهنگی ایجاد شده بود و وقتی واردات قطع شد، این هماهنگی نیز از بین رفت...
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برای تولید برنج و کشت سال آینده به صورت دقیق و بر مبنای نیاز کشور پیش بینی لازم انجام شود چرا که مجوز واردات فقط در صورت کمبود برنج صادر خواهد شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : قرار نیست همه کسری نیاز داخل از محل واردات تامین شود. همانگونه که در مورد واردات دارو و تجهیزات پزشکی، اختیار به دولت داده شده است، در مورد خودرو هم می‌توان اختیار را به دولت داد. مجمع در خصوص واردات خودرو نظر مساعد داد، در این مورد هم می‌تواند موافقت کند.
درحالی‌که بخشی از نیاز اساسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی است اما مشخص نیست چرا برخی از نمایندگان مجلس به دنبال واردات خودروهای کارکرده هستند.
درحالی‌که بخشی از نیاز اساسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی مشخص نیست چرا برخی از نمایندگان مجلس به دنبال واردات خودروهای کارکرده هستند.
واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صمت، اخذ گواهی از استاندارد و محیط زیست دارد همچنین باید منشاء ارز واردات خودرو به تایید بانک مرکزی برسد.
در پی سلسله جلسات وزیر راه و شهرسازی و مقامات عالی رتبه روسیه، در دیدار بذرپاش با وزیر مسکن این کشور خواستار تسهیل واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران به روسیه مطرح شد.
مصرف سرانه هر فرد ۳۷ تا ۴۰ کیلوگرم برنج است که باتوجه به آمار جمعیت سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج نیاز بوده که باید یک میلیون تن برنج وارد شود.
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
در شرایطی که این روزها بازار خودرو به شدت نیاز به عرضه دارد، وزارت صمت دست به کار شده و با ارسال لایحه ای به هیات دولت، تلاش دارد تا جاده مخصوص برای واردات خودروهای کارکرده، هموار شود. این در حالی است که چند هفته قبل، هیات عالی نظات در مجمع تشخیص مصلحت، با این نوع واردات مخالفت کرده بود.
مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی گفت: برای واردات شکر محدودیتی وجود ندارد.
مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه ایراد هیئت عالی نظارت مجمع به مصوبه واردات خودرو شکلی است و مجمع به‌هیچ‌وجه با اصل واردات خودرو مخالفتی ندارد، گفت: دولت این اختیار را دارد که بدون اخذ مجوز از هیچ یک از مراجع از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین‌نامه واردات خودرو را تدوین و اجرایی کند و هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد.
مدیرعامل بانک گردشگری به همراه اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در روز سه شنبه 11 بهمن ماه ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در نشستی با مدیرعامل گروه سایپا در خصوص تعامل بیشتر دو مجموعه به گفتگو پرداخت.
رییس سازمان منابع طبیعی ایران گفت: ایران به ۱۶ میلیون متر مکعب چوب نیاز دارد که فقط ۵.۵ تا ۶ میلیون متر مکعب آن در داخل تولید می شود و باقی باید از طریق واردات تامین شود.
تولید کارت هوشمند سوخت توسط شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران بومی شد.
عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در حوزه لوازم خانگی امروز کشور بی نیاز است از هرگونه واردات است و حتی به خارج از کشور قطعات صادر می‌کنیم.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: این شرکت ظرفیت تولید و تحویل سالانه پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس را دارد که با این ظرفیت بالای تولید داخل، نیازی به نگاه به بیرون و تامین محصول از خارج کشور و واردات اتوبوس دست دوم نیست.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: به محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، بانک مرکزی آمادگی تأمین ارز مورد نیاز را دارد.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با بیان اینکه طرفداران واردات پارچه‎های رومبلی هیچ دلیل منطقی بیان نمی‌کنند، گفت: نیاز پارچه رومبلی کشور حدود ۳۲ میلیون متر مربع در سال است که توسط تولیدکنندگان داخلی با کیفیت بالا تامین می‌شود.
رئیس بنیاد ملی گندمگاران قیمت اعلام شده برای گندم را بسیار مناسب خواند و گفت: در صورت وجود بارندگی متعادل، سال آینده از واردات گندم بی نیاز هستیم.
می‌گویند بازار نیاز به‌۵۰۰ هزار اتومبیل دارد تا قیمت‌ها متعادل شود. اولا معلوم نیست این برآورد بر چه پایه‌ای است؟ ثانیا مگر امکان واردات ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد. ثالثا می‌گویند می‌خواهیم ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنیم. آیا اگر بر فرض این خودروها با قیمت متوسط ۱۰، ۲۰ هزار دلار وارد شود و به قیمت ارز نیمایی بدون گمرک و سود بازرگانی به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان وارد بازار شود، قیمت‌ها می‌شکند؟ یقین بدانید مشغول فراهم‌کردن یک رانت ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار خودرو خواهیم بود.
رئیس کل گمرک ایران گفت: برای ترخیص اسباب‌بازی از گمرک نیاز به مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که همه اینها ممکن است فرآیند ترخیص را طولانی کند.
حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور از جمله ECU در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد.
حمید حاجی اسماعیلی عضو اسبق کارگری شورای عالی کار گفت: مستمری بازنشستگان باید به جای ۱۰ دصد باید یک افزایش ۳۸ درصدی + ۵۱۵ هزار تومانی، برای آن‌ها اعمال کند و حق مسکن کارگران نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی تومانی دوباره از ۵۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند که این موضوع باید در اولین فرصت توسط دولت تصویب و اجرایی شود، زیرا از ابتدای سال تاکنون قشر بازنشسته با توجه به اینکه تنها ممر درآمد آن‌ها همین مستمری است، به اندازه سایر اقشار از افزایش مستمری که باید برخوردار می‌شدند، بهره‌مند نشدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ