می‌گویند بازار نیاز به‌۵۰۰ هزار اتومبیل دارد تا قیمت‌ها متعادل شود. اولا معلوم نیست این برآورد بر چه پایه‌ای است؟ ثانیا مگر امکان واردات ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد. ثالثا می‌گویند می‌خواهیم ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنیم. آیا اگر بر فرض این خودروها با قیمت متوسط ۱۰، ۲۰ هزار دلار وارد شود و به قیمت ارز نیمایی بدون گمرک و سود بازرگانی به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان وارد بازار شود، قیمت‌ها می‌شکند؟ یقین بدانید مشغول فراهم‌کردن یک رانت ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار خودرو خواهیم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی طرح نحوه واردات، تولید و بهره برداری از پرنده های هدایت پذیر با کاربری غیرنظامی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه طرح نحوه واردات، تولید و بهره برداری از پرنده‌های هدایت پذیر با کاربری غیرنظامی بررسی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چراغ سبز مجمع تشخیص به طرح مجلس جهت واردات خودروی کارکرده، انحصار بازار خودرو را خواهد شکست.
نوری قزلجه در واکنش به اینکه پیش از این به ممانعت هیئت رئیسه از طرح پیشنهادات درباره لایحه واردات خودرو‌های کارکرده و بستن میکروفون نماینده مجلس اشاره کردید، یادآور شد: بنده در این مورد تذکر دادم. بستن میکروفون در مجلس تازگی دارد و پیش از این چنین سبک و سیاقی وجود نداشته است. به نظر بنده این اتفاق بسیار خطرناکی در مسیر دموکراسی کشور است، به عبارت دیگر اگر نماینده مردم در مجلس برای حرف زدن دچار مشکل شود پس در کجای جامعه به دنبال آزادی بیان باشیم.
علی آبادی در ادامه با اشاره به موضوع خودرو و طرح جامعی که به زودی در این خصوص ارائه خواهد کرد، گفت: ما می‌توانیم به زودی این مشکل را با توجه به راهکار‌های عالمانه و هوشمندانه در تعامل با دنیا برطرف کرد. واردات هوشمند و به موقع می‌تواند بازار را تنظیم کند.
مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفت: فرایند قیمت گذاری خودروهای وارداتی در حال انجام است و تحویل به زودی آغاز می شود اما بابت تاخیر در تحویل این خودروها از مردم عذرخواهی می کنیم.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: در روزهای آینده قیمت نهایی خودروهای وارداتی از سوی سازمان حمایت نهایی خواهد شد و پس از آن عرضه خودروها انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت صمت گفت که در طرح پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودروهای کارکرده عمر خوروها باید در محدوده پنج سال باشد و استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کند.
رئیس سازمان حمایت در نامه ای به بانکهای عامل بر رفع مسدودی وجوه حساب های طرح اولویت بندی خودروهای وارداتی تاکید و علام کرد که اگر متقاضی وجه خود را برداشت کند به منزله حذف از طرح نیست.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بعد از قرعه کشی به همه بانک‌ها نامه زدیم تا افرادی که نتوانستند ثبت نام کنند یا انصراف داده اند بتوانند وجه خود را بردارند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بعد از قرعه کشی به همه بانک‌ها نامه زدیم تا افرادی که نتوانستند ثبت نام کنند یا انصراف داده اند بتوانند وجه خود را بردارند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: با وجود ثبت‌نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، اما در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت‌ها مشخص شد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از اتمام دوره ثبت نام واردات خودرو، با پالایش های انجام شده نهایتا بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد.
بنا بر گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن، قرعه کشی طی روزهای آینده انجام می شود.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: اولین عرضه خودروهای وارداتی قبل از عید انجام و به دست مردم هم می رسد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت تعیین می شود، از تحویل اولین خودروها تا پایان سال خبر داد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: خودرو‌های وارداتی از کشور‌های مختلف همچون چین است و به غیر از برند‌های آمریکایی یا ساخت آمریکا، از سایر کشور‌ها بحث ثبت سفارش صورت گرفته است و در بازه سه ماهه آینده عرضه می‌شود.
مهم‌ترین درسی که تصمیم‌گیران و استراتژیست‌ها سیاست خارجی کشورمان از طرح تز عجیب زمستان سخت باید بگیرند این است که نباید فرصت‌ها را با طرح ایده‌های سلبی که شاید در آینده محقق شود یا خیر، از دست داد. اگر در تابستان اروپایی‌ها بر احیای توافق برجام و شاید تسهیل واردات انرژی از ایران (البته بیشتر نفت؛ چرا که اروپایی‌ها هم از نداشتن ظرفیت انتقال گاز ایران آگاه بودند) رغبت و حتی اصرار داشتند، اکنون دیگر شرایط تماما دگرگون شده است. حالا به جرات می‌توان این درس را برای مسئولان کشور بازگو کرد که نه تحولات سیال هستند و هر بازیگری در مسیر پویایی هر چه بیشتر خود گام بر می‌‎دارد؛ لذا نه در وضعیت کنونی و در آینده، نباید برای دست‌یابی به منافع دست به قمار زد
در راستای افزایش امنیت غذایی در کشور بیش از ۵۰ طرح کلان فناورانه در زمینه های تولید واکسن، اصلاح ژن و نژاد، ایجاد پالایشگاه غذایی و باغات مادری کلید خورده که نیاز به واردات را برطرف می کند.
قاسم زاده گفت: واردات آب موضوعی است که اصلاً در وزارت نیرو حتی مورد بحث قرار نگرفته است، زیرا چنین مسأله‌ای از نظر ما غیر فنی بوده و در وزارت نیرو مطرح نشده است.
قاسم زاده گفت: واردات آب موضوعی است که اصلاً در وزارت نیرو حتی مورد بحث قرار نگرفته است، زیرا چنین مسأله‌ای از نظر ما غیر فنی بوده و در وزارت نیرو مطرح نشده است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد از کشت قراردادی دو هزار و ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی در کشور خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در صورت موجود بودن محصول ایرانی در بازار از واردات جلوگیری می کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید این امر طرح تنفس جنگل‌ها ساماندهی شود تا هم خیال صنایع از بابت تأمین نیازشان راحت باشد و هم به جنگل‌های کشور آسیب نرسد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: البته از چند ماه قبل و با حذف ارز ترجیحی، بنا شد که مبنای ارز واردات مواد اولیه به نیمایی تغییر کند. البته در این زمینه مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند، زیرا در چارچوب طرح دارویار، دولت مابه التفاوت این رقم را پرداخت می‌کند و برای مصرف کننده نهایی مشکلی به وجود نمی‌آید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ