رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه، تنها راه مبارزه با تروریسم را حمایت از حاکمیت ملی سوریه دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور سوریه برای نخستین بار پس از آغاز بحران در این کشور در سال 2011، با یک شبکه تلویزیونی اماراتی مصاحبه کرده و به بررسی مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی پرداخته است.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و سلطان عمان نوشت: دو طرف درباره نحوه ارتقای همکاری‌های چندجانبه رایزنی کردند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیأت همراه عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
اردیبهشت ماه سال گذشته بود که رئیس جمهور در گفت‌وگو با مردم، از سازوکار جدید پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد. حال با گذشت یک سال از آن زمان، نرخ تورم سالانه کشور به نزدیکی ۵۰ درصد رسیده است.
رئیس جمهور در گفتگو با سلطان عمان، ضمن محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه روزه‌داران بی‌دفاع فلسطینی گفت: بدون تردید همکاری، همراهی و همفکری همه کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق قانونی ملت فلسطین موثر خواهد بود.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
دفتر ریاست جمهوری سوریه، عصر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی و «بشار اسد» همتای سوری او تلفنی گفت‌و‌گو کرده‌اند.
رئیس جمهور ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه، با اعلام آمادگی کشورمان برای اجابت فوری نیازهای امدادی طرف ترکیه‌ایی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش و تدابیر دولت ترکیه آلام مردم این کشور هر چه سریع‌تر تسکین یابد.
شاه بحرین تلفنی با رئیس جمهور سوریه گفتگو و اعلام کرد که در کنار سوریه و مردم آن در این شرایط دشوار قرار دارد.
رئیس جمهور روسیه تلفنی با همتای سوری خود گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه تلفنی با همتای سوری خود گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه تلفنی با همتای سوری خود گفتگو کرد.
رئیس جمهور با اشاره به ماموریت دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگیری ابعاد این واقعه، با ملت و دولت آذربایجان ابراز همدردی کرد.
روسای‌ جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی به گفت‌وگو درخصوص انرژی و وضعیت سوریه پرداختند.
کاخ کرملین اعلام کرد که روسای‌جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی در خصوص مسائل انرژی و ترابری گفت‌وگو کردند.
منابع رسانه‌ای سوریه امروز چهارشنبه از دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه امارات با رئیس جمهوری سوریه در دمشق خبر دادند.
رئیس جمهور با اشاره به توسعه همه جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور، پیگیری توافقات انجام شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد.
جمشیدی همچنین عنوان کرد: «آقای رئیسی به دودا اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت خود را برای پایان جنگ بکار می‌بندد.»
رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی برای برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو در مجلس خبر داد و گفت که در صورت تصویب این طرح هیات رئیسه مجلس مکلف خواهد شد درباره طرح‌ها و لوایح مجلس و مطالبات عمومی کشور حداقل ماهی یک بار جلسات بحث و گفت‌وگو تشکیل دهد.
در هفته های اخیر در پی رویداد‌ها و اعتراضات اخیر محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سخنانی عنوان کرد که حاضر است با منتقدان و معترضان این روزها دیدار و گفتگو داشته باشد و حرف های آنها را بشنود. این نخستین بار نیست که برخی از رجال سیاسی، صحبت از گفتگو می‌کنند. بعد از رویداد‌های سال ۸۸ هم چندین بار مسئله گفتگوی ملی و یا آشتی ملی از سوی فعالان سیاسی مطرح شد. اما هیچ گاه نتوانست وارد مرحله عمل شود و صرفا یک ایده باقی ماند.
حجت اسلام رئیسی رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی با مردم گفت: من به آقای مکرون گفتم آژانس ۱۵ بار تایید کرده است که ایران انحرافی در فعالیت هسته‌ای ندارد.
رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه بر لزوم تسهیل تردد زائرین ایرانی بویژه در مراسم اربعین حسینی تاکید کرد که نخست وزیر عراق نیز در این زمینه قول مساعد داد.
وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه العالم پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات وین و برجام، هدف از سفر بشار اسد به تهران، آتش سوزی هفته گذشته در پارچین، مذاکرات ایران و عربستان در بغداد و ... توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ