رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سال سخت بالاترین دستاورد‌ها را ثبت کردیم و این همت همکاران ما بود. یکی از این دستاورد‌ها بحث کارکردن روی ایزوتوپ‌های پایداری بود که با یک زنجیره ۲۰تایی برای تولید ایزوتوپ تریتیوم ۱۳۱ که تبدیل به ید ۱۳۱ برای درمان سرطان تیرویید و تیرویید پرکار می‌شود که دستاورد بزرگی است که به آن دست پیدا کردیم و جزو دستاورد‌های سال ۱۴۰۱ است و جزو مواردی است که در ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسد و مورد استفاده برای بخش رادیودارو قرار خواهد گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که امروز بیش از ۳۰۰ نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد.
اسلامی گفت: کار‌های عملی و اجرایی در سازمان انرژی اتمی در دستور کار داریم که دانش و فناوری هسته‌ای و نقش آن در زندگی مردم در کتاب‌های درسی از مقطع دبستان به بالا بیاید تا بچه‌ها با این علم و دانش بیشتر و اصولی‌تر آشنا شوند.
محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به اینکه گفته شده است که در اصفهان دوربین بیش از تعهدات نصب شده است؟ گفت: خیر، اینطور نیست.
به‌ گفته مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم نزدیک نشده است.
مهاجم امیدهای ایران از فدراسیون فوتبال درخواست کرد امکانات لازم را برای این تیم مهیا کند تا آنها با هدایت رضا عنایتی به المپیک راه پیدا کنند.
در صورت صحت گزارش نیویورک‌تایمز، ایران توانسته است به‌صورت دوفاکتو غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خود را از سوی طرف آمریکایی رسمیت ببخشد و بخش‌هایی از پول‌های بلوکه‌شده در عراق و کره‌جنوبی را آزاد کند و همچنین آمریکا دیگر تحریم جدیدی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران علیه جمهوری اسلامی اعمال نخواهد کرد.
مهاجم تیم امید ایران پس از سه گل مقابل سوریه از زمین بیرون رفت.
اسلامی همچنین گفت: ما غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را بر اساس تکلیفی که قانون اقدام راهبردی روی دوشمان گذاشته است و موظف به اجرای آن هستیم، انجام می دهیم. البته این سطح از غنی سازی مصارف گوناگونی از جمله تولید مواد اولیه رادیو دارو ، آشکار سازها و غیره دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر ساخت سایت هسته‌ای در رشته‌کوه‌های زاگرس، اظهار کرد: دشمن صهیونیستی سال‌هاست این اراجیف را می‌گوید و جوسازی ایجاد می‌کند و هر زمان شرایط آنان در منطقه و در محیط خودشان تنگ و سخت می‌شود، این عملیات روانی و ادعا‌ها را تشدید می‌کنند.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی شدن نیست گفت: روایتگری از فعالیت هسته‌ای ایران یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد و در این زمینه نقش سفرا بسیار مهم است.
اسلامی اظهار کرد: در بحث برجام، آژانس انرژی اتمی طرف مذاکره نیست. گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده و نسبت به بازگشت برجام اظهار امیدواری کرده است. نکته مهم این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طرف مذاکره ما در برجام نیست.
اسلامی درباره توافق ماه مارس ایران و آژانس و روند پیشرفت مذاکرات گفت: روند مذاکرات در حال پیشرفت و پیگیری هست و هر روز هیات‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار گزارش می‌دهیم.
اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتور‌های هسته‌ای است، اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی‌کنند، چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می‌شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.
اطمینان دارم که شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها خواهیم بود البته در این مسیر با چالش‌هایی نیز روبه‌رو می‌شویم و برخی موارد وجود دارد که باید با هم آن‌ها را انجام داده و حل و فصل کنیم تا ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند اعتمادسازی و اعتمادافزایی کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: ارتباطات، رفت‌وآمدها و گزارش‌ها باید اعتمادآفرین باشد.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران در پی بی‌عهدی طرفین برجام به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات برجامی گرفت.
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر غنی‌سازی ۸۴ درصدی از سوی ایران که با هدف افزایش فشار بر تهران در آستانه نشست فصلی شورای حکام آژانس صورت می‌گیرد، دو مقام جمهوری اسلامی از تحولات جدید در روابط ایران و آژانس خبر دادند.
کمالوندی در توضیح بیشتر بیان کرد: این موضوع در روند غنی سازی امری بسیار طبیعی بوده که حتی می‌تواند با کاهش خوراک آبشارهای سانتریفیوژ در یک لحظه به وجود بیاید. ولی آنچه حائز اهمیت است محصول تولیدی نهایی است که جمهوری اسلامی ایران تاکنون مبادرت به غنی سازی بالای ۶۰ درصد نکرده است.
در همین رابطه بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم پاسخ مناسبی به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، گفت: دشمنان باید بدانند موضع ایران در قبال‌ آن ها موضعی از سر اقتدار است نه انفعال.
سلیمی اظهار کرد: غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران پاسخ مناسبی به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و باید آن‌ها این پاسخ را دریافت کنند که موضع ما در قبال‌شان موضع اقتدار است نه انفعال.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای قانون اقدام راهبردی در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی سازی ایجاد کرد که کل این عملیات در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد غنی‌سازی در آبشار سوم سانتریفیوژهای جدید نطنز، گفت: گزارش‌هایی که آژانس در این دو سه روز منتشر کرده برگرفته از اقدامات رسمی و آشکار سازمان انرژی اتمی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ