یک منبع امنیتی در استان الانبار از رایزنی‌های غیرعلنی نظامیان آمریکایی برای گسترش پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتایج نظرسنجی جدید از نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.
در این سیستم به طور همزمان ضمن صرفه جویی در مصرف آب تولید انرژی پاک خورشیدی هم صورت می‌گیرد.
کوثری نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه اقلیم شمال عراق مطمئن باشد که اگر حرف صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های اروپایی را گوش کند، خودش ضرر خواهد کرد، ابراز داشت: این‌گروهک‌ها از حمایت برخی کشور‌ها استفاده کرده و دست به اقداماتی در مرز‌های ما می‌زنند و از طرف ما هم قطعا آن چیزی که سردار باقری گفتند عملی می‌شود، هیچ کوتاهی هم در این رابطه صورت نخواهد گرفت، بلکه شدیدتر از گذشته با این گروهک‌ها برخورد خواهد شد.
دکتر سیما خوسلا، سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا و متخصص ریه، می‌گوید: «اگرچه اصطلاح طلاق در خواب ممکن است خشن به نظر برسد، اما در واقع فقط به این معناست که افراد خواب را در اولویت قرار می‌دهند و در صورت لزوم شب‌ها به اتاقی جداگانه نقل مکان می‌کنند.»
دریادار دوم زیراهی با تشریح توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در مرز دریایی خلیج فارس خاطرنشان کرد: 15 تیر ماه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حال بازرسی یک فروند شناور با نام تجاری (NADA 2) که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس‌ می‌کرد، بودند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یکسری تحرکات غیرحرفه‌ای و مخاطره‌آمیز انجام دادند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هر جایی که اقدام تروریستی و ضد بشری صورت گرفته است، آمریکایی‌ها با آن همکاری داشته‌اند.
عربستان سعودی به روشنی یک کشور مهم در منطقه‌ی خاورمیانه است. آمریکایی‌ها هم باید روابط گسترده‌ای با آن داشته باشند و راه‌هایی برای همکاری با این کشور در مورد موضوعات خاصی که در آن منافع دو کشور همپوشانی دارد؛ پیدا کنند. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا در نزاع‌های منطقه‌ای به صورت خودکار یا نیمه خودکار در کنار سعودی‌ها باشد. آمریکا هیچ ارزش سیاسی مشترکی با عربستان سعودی ندارد.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها براین باورند که رئیس جمهور سابق آمریکا در صورت محکومیت باید عفو شود.
یک منبع امنیتی عراقی فاش کرد که اشغالگران آمریکایی به صورت گسترده یکی از مناطق غرب استان الانبار را برای ساخت دومین پایگاه خود در این استان، رصد اطلاعاتی می‌کنند.
ترامپ با وجود آنکه توضیحات بیشتری درباره استراتژی خود برای مذاکرات صلح اوکراین نداد، گفت: "اگر این جنگ حل و فصل نشود، من همراه با زلنسکی و پوتین، در عرض ۲۴ ساعت آن را حل‌وفصل خواهم کرد و مذاکراتی بسیار آسان برای آن وجود خواهد داشت؛ اما من نمی‌خواهم به شما درباره اینکه این مذاکرات چیست صحبت کنم، چون در آن صورت نخواهم توانست از آن مذاکرات استفاده کنم."
باقری در خصوص نقش میانجیگری قطر در تبادل پیام بین ایران و کشور‌های غربی به خصوص آمریکا گفت: ما با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم و طبیعی است که تبادل پیام بین ما و آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه صورت می‌گیرد که گاهی این واسطه یک کشور اروپایی و یا یک واسطه غیر اروپایی است؛ ما بر این اساس تبادل پیام را بین دو طرف داشتیم و الان این مسئله هم وجود دارد.
وزیر خارجه قطر ادامه داد: «آمریکایی‌ها نیز یک سری پیام به ما داده‌اند تا آن را به ایران منتقل کنیم. در خصوص موضوعی که مرتبط و در رابطه با توافق است و شاید به صورت مستقیم با این موضوع مرتبط نباشد.»
کارشناس مسائل بین الملل گفت: کره جنوبی در زمین آمریکایی‌ها بازی می‌کند، بنابراین حتی نمی تواند به صورت مستقل و برپایه منافع ملی کشورش تصمیم گیری کند.
برای بایدن، ایده احیای برجام که زمانی برای او جذاب بود، ممکن است اکنون بازدهی سیاسی کمی داشته باشد. این توافق دستاورد سیاست خارجی رئیس‌جمهور باراک اوباما بود نه بایدن. بایدن از زمان روی کار آمدن، از بازگشت به برجام حمایت کرده است، اما این موضوع به ندرت در میان اولویت‌های او بوده است. آمریکایی‌ها دیگر به صورت جدی دنبال توافق نیستند.
«اعتقاد من این است که ما باید با آمریکایی‌ها وارد مذاکرات غیرعلنی و به دور از فضای رسانه‌ای شویم. باید توجه داشته باشیم که واسطه گری اروپا در روند مذاکرات اتمی وین، به شدت کمرنگ شده و اکنون اروپا سردمدار تشدید فشار‌ها علیه ایران است. واسطه گری برخی دولت‌های عربی نظیر قطر و عمان در این رابطه می‌تواند راهگشا باشد.»
در بخشی از صحبت های محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران می خوانیم: در آخر مذاکرات، علت اینکه به توافق نرسیدیم این بود که آمریکایی‌ها به‌دلیل مسائل داخلی ایالات متحده دغدغه‌مند بودند. بایدن و گروه بایدن نگران انتخابات بودند و نگران این بودند که مخالفانشان بگویند که او در برابر ایران امتیاز زیادی داده است، بنابراین مذاکرات به‌دلیل انتخابات آمریکا متوقف شد. اکنون که انتخابات آمریکا تمام‌شده است باید ببینیم که آمریکا چه کار خواهد کرد. البته وقتی در داخل کشور آشوب یا ناآرامی وجود داشته باشد، آمریکایی‌ها طمع و تعلل می‌کنند. اما ایران نشان داده که حقوق خود را می‌داند و اجازه نمی‌دهد که توافقی صورت بگیرد تا آمریکا بتواند دوباره تقلب کند.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
برخی منابع هم خبر دادند که پایگاه آمریکاییها در این منطقه، هدف سه راکت قرار گرفته است. کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که این حملات، با راکتهای ۱۰۷ میلیمتری فجر-۱ صورت گرفت. هنوز آماری از تلفات این حملات منتشر نشده است.
مسؤول امنیتی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: هفته گذشته چه در عراق و چه در سوریه، تبادل آتشی با آمریکاییها صورت نگرفته است.
گشت ارشاد خیلی به کشور خدمت کرد. در اواخر دولت آقای خاتمی دستورالعمل عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که طبق این دستورالعمل ۲۷ دستگاه در آن مسئول هستند. منتها از آن ۲۷ دستگاه، ۲۵ دستگاه که کار ایجابی باید می‌کردند، فعالیتی انجام ندادند و تنها ۲ دستگاه سلبی یعنی نیروی انتظامی و قوه قضاییه وارد شدند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا کاملا طبیعی است و امر بعیدی نیست به ویژه اینکه در طول مذاکرات ایران به صورت غیر مستقیم و با واسطه مذاکره با آمریکایی‌ها داشته و پیام‌هایی رد و بدل شده است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا کاملا طبیعی است و امر بعیدی نیست به ویژه اینکه در طول مذاکرات ایران به صورت غیر مستقیم و با واسطه مذاکره با آمریکایی‌ها داشته و پیام‌هایی رد و بدل شده است.
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که جواب حرف زور، حرف زور است و جواب های، هوی است و ملت ایران هیچگاه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا کوتاه نخواهد آمد و از منافع خود دفاع خواهد کرد.
نقش مشاوران املاک در نابسامانی بازار مسکن معمولا نادیده گرفته می‌شود، در حالی که آمارهای رسمی و مشاهدات میدانی از نقش مخرب بسیاری از آنها در رشد قیمت مسکن حکایت دارد و ورود این بنگاه‌ها به عنوان خریدار مسکن و فروش به قیمت‌های بالا، علت اصلی رشد قارچ گونه آنها در سال‌های اخیر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ