علاوه بر ویروس‌های مختلف، امکان واردشدن مخمرها، کپک‌ها و باکتری‌ها نیز در حین بسته‌بندی به داخل بطری‌ها وجود دارد. اگر محصول خریداری‌شده را فورا بنوشید، احتمالا میکروب‌ها زمان زیادی برای تولیدمثل نخواهند داشت؛ اما اگر بطری را برای مدتی طولانی درمعرض تابش نور خورشید قرار دهید، محیطی گرم و پایدار برای تکثیر میکروب‌ها ایجاد خواهید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای آن که سیستم لنفاوی شما به خوبی کار کند مهم است که ورزش کنید، وزن مناسبی داشته باشید و رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان داشته باشید و نمک زیادی مصرف نکنید.
با وجود اینکه حمل سویا از کارخانجات روغن کشی به واحدهای مرغداری در حال انجام است آیا می توان منتظر کاهش قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده بود.
طبق قانون مدنی ایران، مرد به‌موجب عقد نکاح موظف است به همسر خود نفقه پرداخت کند. البته در شرایطی ممکن است مرد معاف از پرداخت مهریه شود. آن هم در شرایطی است که زن طبق قانون ناشزه شناخته شده و در مقابل همسر خود تمکین نکند.
اگرچه هنوز همان سؤال همیشگی مطرح است که چرا باید پاداش این اعضا به اندازه بازیکنان تیم ملی تعیین شود، این ابهام جدید هم مطرح می‌شود که آیا دریافت پاداش ۶۰ هزاردلاری معادل ۲۰ درصد قرارداد آن‌ها با فدراسیون فوتبال بود؟ اصلا با دریافت همان پاداش ۲۰ هزاردلاری، می‌توان با نرخ همین روز‌ها به رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان رسید و این سؤال را پرسید که آیا قرارداد اعضای فدراسیون که چنین رقمی را گرفته‌اند، سالانه پنج میلیارد تومان است؟ اگر چنین است که شغل آب و نان‌داری برای خودشان دست‌وپا کرده‌اند و اگر چنین نیست، باید به این ابهام پاسخ دهند که چرا برای خودشان مصوبه پاداش حداکثر ۲۰ درصدی تصویب و اجرائی نشده و حالا قرار است برای بازیکنان اعمال شود؟
آیا مغز انسان می تواند خود را بازسازی کند؟ و آیا می توان از این ظرفیت بازسازی در طول پیری یا در شرایط تخریب عصبی استفاده کرد؟ این پرسش ‌ها مدت‌های مدیدی موضوع بحثی شدید در جامعه علوم اعصاب بوده اند.
"میچیو کاکو" فیزیکدان می‌گوید رایانه‌های کوانتومی جهان مان را متحول خواهند کرد. او معتقد است این فناوری قادر به درمان بیماری سرطان و بحران‌های آب و هوایی خواهد بود. با این وجود، آیا می‌توان رایانه‌های کوانتومی را راه اندازی کرد؟
تغییرات سبک زندگی و جراحی کاهش وزن می‌تواند وزن را کاهش داده و منجر به برگشت دیابت نوع ۲ برای برخی افراد شود.
کار‌های زیادی در خواب انجام می‌دهید: جا به جا شدن، خروپف کردن، دیدن رویا‌های عجیب و غریب. اگر مریض هستید، ممکن است نیمه شب با سرفه از خواب بیدار شوید. اما آیا می‌توانید در خواب هم عطسه کنید؟
محققان «کالج دانشگاهی لندن» (UCL)، «دانشگاه کنت» (UKC) و «دانشگاه خرونینگن» (UG)، دریافتند مهار یک آنزیم که در همه پستانداران رایج است، پتانسیل ضدپیری دارد و می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.
مطالعات نشان داده‌اند که نشانه‌های فشار خون بالا در چشمان حدود ۱۰ درصد از جمعیت بزرگسال قابل‌تشخیص است. در معاینه، چشم پزشک ممکن است آثاری از باریک شدن شریان‌ها در شبکیه و خونریزی‌های شبکیه چشم را ببیند. همه این‌ها نشانگر پرفشاری خون هستند.
افراد و مسافران دقت داشته باشند که با گذرنامه زیر شش ماه اعتبار نمی‌توان سفر کرد چرا که کشور‌های دیگر از ورود مسافران با گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از ۶ ماه ممانعت می‌ورزند.
بر اساس یک مطالعه جدید، با کوبیدن فضاپیما به سیارک­‌های بالقوه مرگبار می‌توان زمین را از شر آن­‌ها نجات داد.
اکنون امکان تقسیط حق بیمه سوابق خدمت سربازی هم وجود داشته و سازمان تامین اجتماعی به منظور همکاری با بیمه‌شدگان متقاضی، امکان تقسیط این اعتبار را حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم کرده است.
تبادل نظر با چت بات‌ها اغلب جذاب، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌معنی بود. با این وجود، این ایده که رایانه‌ها می‌توانند به‌عنوان محرم انسان عمل کنند و دامنه درمان را فراتر از محدودیت‌های پزشکان گسترش دهند در طول چندین دهه ادامه یافت
تکنولوژی‌هایی که ما را در برابر رعد و برق، یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌های طبیعی به محافظت می‌کنند، بیش از ۲۷۰ سال است که هیچ تغییری نداشته‌اند. اما تیمی از دانشمندان اروپایی فکر می‌کنند موفق شده‌اند در سوئیس با کمک اشعه لیزر جهت رعدوبرق را تغییر دهند.
بورس امروز بار دیگر به دلیل حواشی بی‌پایان عرضه خودرو در بورس کالا، یکی از روزهای سخت خود را پشت سر گذاشت و شاهد نقشه‌ای یکدست سرخ‌رنگ برای تمامی صنایع بودیم. فردا بازار چگونه خواهد بود؟ آیا به آینده بازار می توان امیدوار بود؟
بازار سرمایه روز سه شنبه همانطور که در حالت خوش بینانه انتظار می‌رفت در نیمه دوم با تقاضای بهتری مواجه شد و یک کندل مثبت را ثبت کرده و در صورت ادامه تقاضا می توان انتظار یک روند صعودی داشت.
غذا‌های حاوی کلاژن نیز مانند مکمل‌های کلاژن به عنوان راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن پیشنهاد شده‌اند، هر چند که پژوهش‌های علمی چندانی وجود ندارد که ثابت کرده باشد خوردن این غذا‌ها می‌تواند به طور مستقیم به سلامت پوست یا مفصل سود برساند.
گیاهان خاصی مانند گیاهان گوشتی یافت شده در محیط‌های خشک، پوست ضخیمی برای نگهداری آب و مواد مغذی در درون برگ‌های خود دارند. تعدادی از محققان بر آن شدند تا این مساله را آزمایش کنند که آیا می‌توان با استفاده از آب و مواد غذایی درون گیاهان به عنوان محلول الکترولیت یک پیل سوختی الکتروشیمیای، از فتوسنتز درون گیاهان گوشتی برای تولید برق مصرفی پیل‌های خورشیدی زنده (living solar cells) استفاده کرد.
در شرایطی که تکنولوژی دفاعی پیشرفت خواهد کرد، روش‌هایی برای مقابله با این موشک‌ها نیز ابداع خواهد شد، از جمله سلاح‌های با انرژی پرتابی هدایت شده و مستقیم، اشعه‌های ذره‌ای و سلاح‌های غیرجنبشی که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دفاع موثر در مقابل موشک‌های هایپرسونیک باشند.
بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که این کشور وارد طولانی ترین رکود در تاریخ خود می شود که ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.
گزارشات ماه شهریور شرکت ها در حال انتشار است و حالا می توان تا حدودی درباره عملکرد شش ماهه شرکت ها در سال جاری گمانه زنی هایی را انجام داد. پالایشی ها در نیمه نخست امسال چه کردند؟ آیا باید منتظر سوددهی خوبی از شپنا بود؟
اگر امروز یک فسیل کشف کنید هر DNA دایناسور درون آن مدت‌هاست که از هم پاشیده شده است. این بدان معناست که تا آنجایی که دانشمندان می‌دانند و حتی با استفاده از بهترین فناوری موجود امروز نمی‌توان یک دایناسور را از DNA آن ساخت.
براساس شنیده‌ها قرار است تیم تراکتورسازی به شرکت ملی مس ایران منتقل شود تا فملی مدیریت این باشگاه باسابقه را به عهده بگیرد، این امر به دستور چه شخصی است؟ و آیا صنایع مس می‌تواند مالک تراکتورسازی شود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ