کار‌های زیادی در خواب انجام می‌دهید: جا به جا شدن، خروپف کردن، دیدن رویا‌های عجیب و غریب. اگر مریض هستید، ممکن است نیمه شب با سرفه از خواب بیدار شوید. اما آیا می‌توانید در خواب هم عطسه کنید؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کافئین موجود در چای و قهوه می‌تواند عوارض جانبی دیگری هم داشته باشد که شامل افزایش ضربان قلب و تپش قلب، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال، اختلالات خواب، فشارخون بالا و حتی وابستگی به کافئین می‌شود.
یکی از مهم‌ترین اقدامات، کاهش سهم کالا‌های مهم و تأثیرگذار در سبد هزینه خانوار از جمله مسکن برای افزایش آستانه تحمل آنان است تا نظام حکمرانی مجال یابد بی‌آنکه این آستانه بشکند، دست به تصمیمات اساسی و از جمله اصلاح روند رشد بی‌رویه شتاب مصرف انرژی در کشور بزند. راستی چرا دولت و مجلس و اصولاً حاکمیت برای ساماندهی به وضعیت آشفته وکمرشکن تحت سیطره مافیای زمین و مسکن و مقابله با فعالیت‌های سفته بازانه و سوداگرانه در این بخش که بیشترین نقش را در افزایش هزینه‌های خانوار دارد، اقدام شایانی صورت نمی‌دهند؟!
طبق قانون مدنی ایران، مرد به‌موجب عقد نکاح موظف است به همسر خود نفقه پرداخت کند. البته در شرایطی ممکن است مرد معاف از پرداخت مهریه شود. آن هم در شرایطی است که زن طبق قانون ناشزه شناخته شده و در مقابل همسر خود تمکین نکند.
تغییرات سبک زندگی و جراحی کاهش وزن می‌تواند وزن را کاهش داده و منجر به برگشت دیابت نوع ۲ برای برخی افراد شود.
مطالعه محققان دانشگاه هنگ‌کنگ روی ۴۹ پزشک در دو بیمارستان که ۲۴ نفرشان شیفت شبی بودند این موضوع را تائید کرد که محرومیت از خواب می‌تواند موجب کاهش توانایی DNA برای خودسازی شود که احتمالا منجر به بیماری‌های ژنتیک می‌شود.
محققان «کالج دانشگاهی لندن» (UCL)، «دانشگاه کنت» (UKC) و «دانشگاه خرونینگن» (UG)، دریافتند مهار یک آنزیم که در همه پستانداران رایج است، پتانسیل ضدپیری دارد و می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.
مطالعات نشان داده‌اند که نشانه‌های فشار خون بالا در چشمان حدود ۱۰ درصد از جمعیت بزرگسال قابل‌تشخیص است. در معاینه، چشم پزشک ممکن است آثاری از باریک شدن شریان‌ها در شبکیه و خونریزی‌های شبکیه چشم را ببیند. همه این‌ها نشانگر پرفشاری خون هستند.
افراد و مسافران دقت داشته باشند که با گذرنامه زیر شش ماه اعتبار نمی‌توان سفر کرد چرا که کشور‌های دیگر از ورود مسافران با گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از ۶ ماه ممانعت می‌ورزند.
برای کسانی که مستعد مشکلات خواب و یا اضطراب هستند نوشیدن قهوه در شب می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. قهوه می‌تواند بیداری و اضطراب را افزایش دهد. واکنش‌هایی که احتمالا با افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) با نوشیدن قهوه مرتبط هستند.
در مجموع، برای افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله می‌توان حداقل هفت ساعت خواب در شب را مطلوب شمرد، اما در افراد در سنین بالاتر ممکن است میزان ضروری خواب به ۹ ساعت نزدیکتر شود.
بر اساس یک مطالعه جدید، با کوبیدن فضاپیما به سیارک­‌های بالقوه مرگبار می‌توان زمین را از شر آن­‌ها نجات داد.
اکنون امکان تقسیط حق بیمه سوابق خدمت سربازی هم وجود داشته و سازمان تامین اجتماعی به منظور همکاری با بیمه‌شدگان متقاضی، امکان تقسیط این اعتبار را حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم کرده است.
تبادل نظر با چت بات‌ها اغلب جذاب، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌معنی بود. با این وجود، این ایده که رایانه‌ها می‌توانند به‌عنوان محرم انسان عمل کنند و دامنه درمان را فراتر از محدودیت‌های پزشکان گسترش دهند در طول چندین دهه ادامه یافت
تکنولوژی‌هایی که ما را در برابر رعد و برق، یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌های طبیعی به محافظت می‌کنند، بیش از ۲۷۰ سال است که هیچ تغییری نداشته‌اند. اما تیمی از دانشمندان اروپایی فکر می‌کنند موفق شده‌اند در سوئیس با کمک اشعه لیزر جهت رعدوبرق را تغییر دهند.
غذا‌های حاوی کلاژن نیز مانند مکمل‌های کلاژن به عنوان راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن پیشنهاد شده‌اند، هر چند که پژوهش‌های علمی چندانی وجود ندارد که ثابت کرده باشد خوردن این غذا‌ها می‌تواند به طور مستقیم به سلامت پوست یا مفصل سود برساند.
در شرایطی که تکنولوژی دفاعی پیشرفت خواهد کرد، روش‌هایی برای مقابله با این موشک‌ها نیز ابداع خواهد شد، از جمله سلاح‌های با انرژی پرتابی هدایت شده و مستقیم، اشعه‌های ذره‌ای و سلاح‌های غیرجنبشی که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دفاع موثر در مقابل موشک‌های هایپرسونیک باشند.
درمان سکته قلب می‌تواند شامل تغییر سبک زندگی، داشتن رژیم غذایی، مصرف دارو و جراحی باشد. قبل از آن می‌خواهیم بدانیم آیا سکته قلبی خوب می‌شود یا نه؟ باید بدانید راهی برای درمان حمله قلبی وجود ندارد، شیوه‌های درمان تنها به کنترل بیماری کمک کرد و ریسک بازگشت بیماری را کاهش می‌دهند.
رئیس فدراسیون تیروکمان گفت: هدف ما این است که در المپیک 2028 خوب ظاهر شویم و درمورد اینکه آیا می‌توانیم مدال بگیریم یا خیر فقط می‌توانم بگویم که تلاش خود را می‌کنیم.
ممکن است شنیده باشید که از «به» به عنوان «میوه زیبایی» یاد می‌شود. شاید خواص فوق العاده به در درمان لک‌های پوستی و آکنه علت اصلی این نامگذاری باشد. مواد موجود در به همچنین می‌تواند موجب روشنی و درخشندگی پوست شود. به همین علت امروزه انواع مختلفی از ماسک‌ها و کرم‌ها با استفاده از این میوه تهیه می‌شوند.
آیا بالای ۵۰ سال سن دارید و پنج ساعت یا کمتر در شبانه روز می‌خوابید؟ نتیجه مطالعه‌ای که در هفته جاری منتشر شده هشدار می‌دهد که این موضوع می‌تواند برای سلامت شما در بلند مدت مشکل ایجاد کند.
در صورتی که مشکل بیخوابی دارید، در به خواب رفتن مشکل دارید و یا نمی‌توانید در طول روز بیدار بمانید، تلفن همراه شما می‌تواند علت اصلی این موضوع باشد.
اگر امروز یک فسیل کشف کنید هر DNA دایناسور درون آن مدت‌هاست که از هم پاشیده شده است. این بدان معناست که تا آنجایی که دانشمندان می‌دانند و حتی با استفاده از بهترین فناوری موجود امروز نمی‌توان یک دایناسور را از DNA آن ساخت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ