کاخ سفید بیانیه خود با چشم پوشی از تجاوزات روزافزون صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی در قدس اشغالی و در رأس آن‌ها مسجد الاقصی نیز تأکید کرد: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است و حق آن برای حفاظت از خود و شهروندانش در مقابل حملات را به رسمیت می‌شناسیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که اوکراین در ضدحملاتش علیه روسیه، بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از دست داده است.
کاخ سفید اعلام کرد که تمدید نشدن توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه  به تشدید بحران امنیت غذایی دامن می‌زند.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی امکان ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین است.
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تیراندازی مرگبار در آمریکا، خواستار تغییر قوانین نگهداری سلاح در این کشور شد.
جان کربی گفت: هیچ تغییری در رویکرد ثابتی که ما نسبت به ایران داریم ایجاد نشده است.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.
کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر پایبند نبودن تل‌آویو به هرگونه توافقی بین آمریکا و ایران، گفت: «ما با اسرائیل مشورت بسیار بسیار نزدیکی داریم».
وبگاه رسمی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از جلسه و دیدار «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت بایدن و مقامات صهیونیستی در واشنگتن با موضوع ایران خبر داده است.
ریاض از واشنگتن می‌خواهد تا معاملات تسلیحاتی بزرگی را که عربستان سعودی با دولت دونالد ترامپ منعقد کرده بود و با ورود جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید، متوقف شده به جریان بیندازد.
به نظر می‌رسد نتانیاهو از قراردادن کابینه‌اش در حاشیه لذت می‌برد. با این حال، همانطور که کانال ۱۲ اسرائیل این هفته گزارش داد، نتانیاهو از سفر گالانت به ایالات متحده برای دیدار با مقامات دفاعی این کشور جلوگیری می‌کند. براساس این گزارش، نتانیاهو همه وزرای خود را از ملاقات در واشنگتن یا امارات متحده عربی تا زمانی که از خودش برای بازدید از آنجا دعوت نشده باشد، منع کرده است. این هفته بار دیگر در مورد دعوت کاخ سفید از نتانیاهو از جیک سالیوان سوال شد، اما سالیوان جواب مشخصی نداد.
در پی حملات شب گذشته اسرائیل، کاخ سفید تجاوز رژیم‌صهیونیستی به لبنان و غزه را دفاع مشروع از خود خواند.
بایدن به صورت مستقیم وارد کمپین فشاری شده که کاخ سفید آن را در نهان و آشکار اداره می‌کند تا نخست وزیر دولت ائتلافی اسرائیل متقاعد شود و تصویب این طرح در پارلمان را متوقف کند.
نتانیاهو که از مذاکرات اخیرش با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اعضای کابینۀ خود گزارش می‌داد، ایران را در رأس موضوعات مورد مذاکره با سالیوان دانست و آن را چالشی مشترک برای آمریکا و اسرائیل خواند.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
اقدام جنجالی دولت عربستان در همراهی با روسیه در کاستن از میزان تولید نفت خود، دیدار رهبران گروه‌های فلسطینی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق، و در نهایت، اوج گیری برخی تنش‌های دیپلماتیک در روابط خارجی رژیم اسرائیل، سه تحول و رویدادی هستند که منطقه خاورمیانه به تازگی شاهد آن‌ها بوده و در نوع خود حامل پیام‌ها و تبعاتی جدی و قابل توجه برای دولت آمریکا نیز هستند.
در یکی از عملیات موشکی سپاه علیه گروه‌های تروریستی شمال عراق مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) در جمع رزمندگان یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) حضور یافت و در عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌های کومله شرکت کرد. وی در حین شلیک به سمت مقر تروریست‌ها نابودی اسرائیل و کاخ سفید را آرزو کرد. مداحی و رجزخوانی بخش دیگری از حضور مهدی رسولی در یگان عملیاتی قرارگاه حمزه در اشنویه بود.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که که برنیاع با مسؤولان آمریکایی از جمله ویلیام برنز رییس «سیا»، کریستوفر ری رییس «اف‌بی‌آی»، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لوید آستن وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات بلندپایه وزارت امورخارجه ایالات متحده دیدار کرده است.
یک منبع سیاسی گفت که مقامات ارشد کاخ سفید به صراحت به اسرائیل گفته اند که بحث تحقیقات آژانس را رها نخواهند کرد و فشار سیاسی بر رئیس آژانس، رافائل گروسی، اعمال نخواهند کرد. آنچه آمریکایی‌ها در این مورد در پشت پرد‌های بسته به هولتا گفتند، بلافاصله پس از آن در ملاء عام نیز گفتند.
مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: «طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعا‌های مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ