وزیرخارجه آمریکا امروز اعلام کرد: درباره تداوم حمایت چین از روسیه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رایزنی کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«سیمور هرش» روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور هشدار داده است که احتمالاً ضدحمله اوکراین منجر به شکست مسکو نخواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای بی اساس درباره دخالت ایران در جنگ اوکراین، از گفتگوی بلینکن و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.
«سیمور هرش» روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور هشدار داده است که احتمالاً ضدحمله اوکراین منجر به شکست مسکو نخواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.
وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس سران ناتو در مصاحبه‌ای اعلام کرد: سیاست دولت آمریکا این است که ترکیه ناوگان خود را با هواپیماهای اف-۱۶ تقویت کند.
رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: در حالی که تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی خود به تنهایی نگران‌کننده است، نگرانی ما با اهمال وزارت خارجه در پاسخ به تلاش‌های کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای نظارت بر رویکرد و مذاکرات در قبال ایران تشدید شده است.
وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره موعد نشست النقب در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت روسیه و شبه نظامیان گروه واگنر و رئیس آن «یوگنی پریگوژین» با وزیر امور خارجه اوکراین گفتگو کرد.
یک رسانه لبنانی به سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی ودرخواستی که او از مقامات صهیونیست برای مشارکت فعالتر در جنگ اوکراین داشته است. پرده برداشتند.
وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین های اشغالی با مقامات مختلف صهیونیست دیدار و رایزنی کرد.
بورل در این توییتی با اعلام این خبر، نوشت: در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده بر عزم مشترک برای تداوم حمایت قاطع از اوکراین از جمله پشتیبانی نظامی تاکید کردیم.
بلینکن در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: نه تنها ما، بلکه دیگر شرکای اروپایی‌مان هم با صراحت به آن‌ها [ایران]گفته‌ایم که نباید اقدامات اضافی برای بالا بردن ظرفیت هسته‌ای‌شان انجام دهند، از جمله از طریق غنی‌سازی اورانیوم در سطوح بالاتر. اگر این مسیر را ادامه دهند، برای پاسخ به آن آماده خواهیم بود.
وزیر خارجه آمریکا امروز وارد دوحه شد و قرار است با مقامات این کشور درباره ایران گفتگو کند.
آسوشیتدپرس یکی از مسائل مهم در دیدار بلینکن را ایران توصیف و ادعای اخیر رسانه‌های اسرائیلی و غربی در مورد 60 درصد غنی سازی اورانیوم توسط ایران را تکرار کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی به تکرار اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره اتفاقات اخیر ایران پرداخت.
یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه در این رابطه گفت: «وزیر امور خارجه در یک جلسه بسته گفت که پیامی در شب آتش سوزی در اوین و در همین رابطه به نقل از وزیر خارجه آمریکا، توسط وزیر خارجه یک کشور منطقه به ایشان منتقل شد.»
وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس امارات متحده عربی درباره مسائل منطقه ای گفتگو کرد.
بلینکن و هرتزوگ درباره آنچه آن را «تقویت روابط دوجانبه آمریکا-اسراییل، نگرانی‌های امنیتی مشترک، از جمله جنگ متجاوزانه روسیه در اوکراین و تاثیر مخرب ایران در منطقه» خوانده‌اند، گفتگو کرده‌اند.
وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا در حاشیه ۷۷مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره بسیاری از مسائل دوجانبه و منطقه‌ ای گفتگو کردند.
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تاکید بر اهمیت تداوم کمک نظامی به اوکراین، درباره آنچه که «چالش‌های ایران» خواندند، گفتگو کردند.
این مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده «خواسته‌های اضافی غیرمرتبط به برجام را نخواهد پذیرفت» چراکه واشنگتن به دنبال رسیدن به توافقی است که به «پیشبرد امنیت ملی» آمریکا منجر شود.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی در ارتباط با توافق هسته ای با ایران، رایزنی کردند.
رسانه های صهیونیست از دیدار و رایزنی مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا درباره ایران و ترسیم مرزهای دریایی با لبنان خبر دادند.
دیدار و گفت‌وگوی بلینکن با بورل درباره برنامه هسته‌ای ایران هم‌زمان با از سرگیری مذاکرات وین درباره بسته پیشنهادی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای برجام انجام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ