یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفره افطار است؛ فقط کافی است چند دقیقه قبل از افطار دست به کار شوید تا یک فرنی داغ و تازه داشته باشید. فرنی زعفرانی یک پیش‌غذا‌های مقوی است که به راحتی آماده می‌شود و همه اعضای خانواده از کودکان گرفته تا پدر و مادرها، همه با هم می‌توانند از خوردنش لذت ببرند. درست کردن این فرنی، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفره افطار است؛ فقط کافی است چند دقیقه قبل از افطار دست به کار شوید تا یک فرنی داغ و تازه داشته باشید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرسدس بنز که سه سال قبل خانه ونی لاکچری خود را تحت نام مورفی روانه بازار کرد، قیمت پایه 230 هزار دلار را برای آن در نظر گرفت. رقمی که برای ما ایرانی بدون حساب گمرک و عوارض حدود 11 میلیارد تومان آب می خورد.
شناور رزمی LHD-5 bataan از کلاس وسپ نیروی دریایی ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی شد. منبع: آخرین خبر
سفیر استرالیا در تهران در گرمای این روز‌ها دست به کار شده و در آشپزخانه سفارت آب‌دوغ خیار درست کرده است. فیلم طرز تهیه آب‌دوغ خیار را در ادامه ببینید.
فلافل یکی از غذا‌های معروف عربی است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. در ویدئوی زیر طرز تهیه فلافل خانگی آموزش داده شده است.
آلن پولیدو، ستاره لیگ برتر فوتبال آمریکا، در جریان بازی جام اتحادیه به دلیل ضربه سر به مدافع حریف با کارت قرمز از زمین اخراج شد. مهاجم اسپورتینگ کانزاس سیتی در دقیقه ۳۰ بازی مقابل اف سی سینسیناتی با یرسون مسکورا درگیر شد و پولیدو به طرز عجیبی به شکلی بسیار تهاجمی واکنش نشان داد و با سر به صورت مسکورا ضربه زد. این حادثه درست در مقابل داور رخ داد که با عجله به سمت او رفت و پولیدو را اخراج کرد.
عقاب ماهی‌گیر گونه‌ای از عقابهاست که اغلب شکارش آبزیان و ماهی است. این گونه از عقاب‌ها تقریبا در تمام دنیا وجود دارند و معمولا در کنار آب زندگی می‌کنند. ساختار بدن عقاب ماهی‌خوار به گونه‌ای است که به راحتی از دل آب ماهی می‌گیرد. در این کلیپ منحصر به فرد، یکی از این عقاب‌ها را می‌بینید که به طرز شگفتی طعمه‌اش را به دام می‌اندازد. منبع: خبرآنلاین
دو عابر که به طرز عجیبی قصد عبور از خیابان را داشتند، به فاصله میلیمتری از مرگ فرار کردند. در این حادثه یک کامیون به دلیل سبقت غیرمجاز به طرز شدیدی آسیب دید.
در ژانویه 2023، سونو جیسوال، یکی از مسافران پرواز شماره 691 خطوط هوایی یتی، همزمان با سقوط هواپیما در نپال، به صورت زنده در فیس بوک پخش شد. همه 72 سرنشین هواپیما به طرز غم انگیزی جان باختند.
صدای مورد نظر به طرز هولناکی شبیه به صدای مردگان جهنمی در فیلم‌های ترسناک است و چانچه این صدا واقعا مربوط به همان چاه باشد واقعا باید از انچه در زیر پیمان قرار دارد بترسیم.
«آمکا» (Ameca) که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان نامیده شده است، در یک ویدئوی جدید تلاش می‌کند تا جوک بگوید، اما به طرز بدی شکست می‌خورد.
برای داشتن یک پیش غذای خاص و متفاوت می‌توانید محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور‌های همسایه را هم امتحان کنید؛ مثلا حمص از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیش غذا‌های عربی و خاورمیانه است که هم دستور پخت آسانی دارد و هم بسیار مقوی است، پس آن را از دست ندهید.
سالاد ماکارونی از آن سالاد‌های پرطرفداری است که هرکس بنا به سلیقه خود، یک دستورپخت خاص برایش دارد، اما تنوع رنگی این سالاد به کمک سبزیجات، هم جذابیت خاصی برای بچه‌ها دارد و هم مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رساند؛ این شما و این دستوری از سالاد رنگارنگ ماکارونی.
طرز تهیه کوکو سیب زمینی را با کمی تفاوت در آن مشاهده کنید.
نشاسته و ماست را خوب ترکیب می‌کنیم. خمیر سفتی به دست می‌آید. بعد کره و شربت و آرد و زعفران را اضافه کرده و با همزن برقی می‌زنیم تا یکنواخت شود و به غلظتی که در کلیپ نشان دادم برسد. در ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم یک شب یا حداقل ۸ ساعت استراحت کند. بعد از استراحت چند ثانیه با همزن می‌زنیم تا مایه زولبیا رقیق و صاف و یکنواخت شود. مایه آماده را در قیف یکبار مصرف ریخته و به صورتی که در کلیپ نشان دادم در روغن سرخ کرده و در شربت گرم رو به داغ قرار داده و در صافی شربت اضافه را می‌گیریم.
بوئینگ ۷۳۷ مکس، چهارمین نسل از هواپیما‌های سری ۷۳۷ بوئینگ است با تغییرات انجام گرفته در طراحی بال‌ها و البته به روزرسانی موتور‌های این هواپیما، سری مکس غیر از مصرف سوخت کمتر، توانایی پرواز بیشتری را هم دارد. بیشتر قطعات این هواپیما ارتقا یافته‌اند که بازدهٔ آن را نسبت به ۷۳۷ معمولی، به طرز چشمگیری افزایش داده است. بویینگ حتی ادعا می‌کند این هواپیما مدرن‌تر و بهینه‌تر از مدل ایرباس ۳۲۰ است که در کلاس یکسان با این بویینگ ساخته شده.
لیمو عمانی برای طعم دادن به بسیاری از غذا‌های ایرانی کاربرد دارد.
فقط با چند قلم مواد اولیه ساده می‌توانید یک شیرینی نوروزی عالی تهیه کنید. شیرینی بهشتی یک شیرینی ساده و خوشمزه برای عید نوروز درست کنید و از خوردن و طعم بهشتی آن لذت ببرید. طرز تهیه آن را این فیلم برایتان آورده‌ایم.
یک دانش آموز در فلوریدا آمریکا، معلم خود را به طرز وحشیانه‌ای مصدوم می‌کند که در ادامه فیلمش را مشاهده می‌کنید.
به طرز شگفت انگیزی، یک مدل بزرگ از توپ رسمی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ در سیدنی با هلیکوپتر حمل و به ساحل بوندی منتقل شد. مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در ماه آگوست ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند آغاز خواهد شد. توپ رسمی این مسابقات با نام OCEAUNZ رونمایی شد. طراحی این توپ از مناظر منحصر به فرد کشور‌های میزبان استرالیا و نیوزیلند الهام گرفته شده و به کوه‌های وسیع در نیوزیلند و ارتباط استرالیا با اقیانوس هند اشاره می‌کند.
یک سوپ داغ در این روز‌های سرد خیلی می‌چسبد.
طرز تهیه شنیسل مرغ در یک برنامه تلویزیونی آموزش داده شد.
بزرگ‌ترین ساعت آفتابی جهان است؛ برجی با ۹ قرن قدمت که دقت بی‌نظیر آن در محاسبه زمان نشان می‌دهد ایرانی‌ها تا چه اندازه حساب گذر زمان را نگه می‌داشتند. برج طغرل در شهر ری که در زمان سلجوقیان بنا شد، هنوز هم مثل ساعت کار می‌کند و اگر طرز کار آن را بدانید، از دقت آن در محاسبه زمان شگفت‌زده خواهید شد.
پدر علم ژنتیک ایران؛ دکتر داریوش فرهود، چند روز پیش از مقابل خانه‌اش به طرز عجیب و مشکوکی ربوده شد. ۲۶ ساعت از او خبری نبود تا اینکه آزاد شد. امروز پلیس اعلام کرده سه آدم‌ربا در این رابطه دستگیر شده‌اند و انگیزه‌شان را از این گروگانگیری تصاحب پول میلیاردی اعلام کردند. در ادامه روایت دکتر فرهود از این ماجرا را ببینید.
این فیلم لحظه باورنکردنی را نشان می‌دهد که نیرو‌های متخصص اوکراینی از تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی یک بمب ۱۱۰۰ پوندی (۵۰۰ کیلوگرمی) روسیه را در منطقه خرسون منفجر می‌کنند. طبق اعلام مقامات ارتش اوکراین یک بمب FAB-۵۰۰ روسی در نزدیکی روستایی در منطقه خرسون که در جریان ضد حمله از اشغال خارج شده بود، به طرز ماهرانه‌ای خنثی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ