وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی امروز خود درباره برگزاری دیداری در چند روز آینده توافق کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، عید سعید قربان را به یکدیگر تبریک گفتند.
حدود دو هفته پس از برگزاری نشست جنجالی وزیر خارجه ایران و عربستان، وزارت خارجه از انتصاب مدیرکل جدید تشریفات این وزارتخانه خبر داده است. مشخص نیست این تغییر با ناهماهنگی‌های خبرساز در نشست وزیران خارجه ایران و عربستان مرتبط است یا خیر.
بر اساس گزارش‌ها، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، حاضر نشده نشست خبریِ روز شنبه در محلی برگزار شود که عکس قاسم سلیمانی بر دیوارش نصب شده بود.
دیدار وزرای خارجه عربستان و ایران
کنعانی گفت وزرای خارجه دو کشور در پایان گفتگوهای رسمی، در اظهاراتی رسانه‌ای به بیان نتایج گفتگوهای خود در خصوص روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و عربستان در فضای بسیار خوب، مثبت و سازنده ای انجام شد.
تصاویری از حضور چشمگیر اهالی رسانه در آغاز کنفرانس خبری مشترک وزیر امور خارجه ایران و همتای سعودی وی را مشاهده می‌کنید.
تصاویری از دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و عربستان در تهران را مشاهده می‌کنید.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی برای اولین بار از زمان تصمیم عربستان سعودی به بستن سفارتخانه خود در تهران در سال ۲۰۱۶، در پکن دیدار و گفتگو کردند. ایران و عربستان با میانجیگری چین در پکن موافقت کردند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در یک گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.
الشرق‌الاوسط به نقل از منابع خود نوشته که قرار است وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی امروز پنج‌شنبه دیدار کنند و این دیدار هم مانند دیدار قبلی که منجر به آشتی طرفین شد در پکن خواهد بود.
پیاده روی وزرای خارجه ایران و عربستان سعوی در مرکز اقامتی دولت چین و شرکت در ضیافت نهار وزیر خارجه این کشور را مشاهده می‌کنید.
بیانیه مشترک میان ایران و عربستان با امضای وزرای خارجه ایران و عربستان و با حضور وزیر امورخارچه چین به امضا رسید.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.
شبکه الاخباریه با انتشار ویدئویی از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: وزیر امور خارجه ایران از طولانی شدن پرواز تهران به پکن گلایه کرد و وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به او گفت: پرواز بین ریاض و تهران فقط دو ساعت طول می‌کشد.
وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و دیدار مستمر مسئولان و مقامات دو کشور ، روند جاری اقدامات دو کشور را مثبت و رضایت بخش خواند.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در چهل و نهمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در موریتانی گفت که با ایران بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل اختلافات توافق کردیم.
وزیر خارجه عمان در تماسی امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ