وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، عید سعید قربان را به یکدیگر تبریک گفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیران اموز خارجه ایران و عربستان در خصوص دیدارهای دوستانه تیم‌های مطرح دو کشور به اتفاق نظر رسیدند.
وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، بر گسترش روابط نزدیک و در سطوح عالی میان دو کشور دوست و برادر، ایران و تاجیکستان تاکید کرد.
منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، وزیران خارجه قطر و آمریکا تلفنی درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.
حدود دو هفته پس از برگزاری نشست جنجالی وزیر خارجه ایران و عربستان، وزارت خارجه از انتصاب مدیرکل جدید تشریفات این وزارتخانه خبر داده است. مشخص نیست این تغییر با ناهماهنگی‌های خبرساز در نشست وزیران خارجه ایران و عربستان مرتبط است یا خیر.
در ابتکاری جالب شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات در میزبانی از امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وی را با رانندگی خودروی شخصی از محل کاخ رئیس امارات تا وزارت امور خارجه رساند.
وزیران خارجه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با صدور بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش در منطقه، از تصمیم ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک استقبال کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با بدر السید البوسعیدی وزیر امور خارجه عُمان، در خصوص مناسبات فیمابین بحث و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه ایران با همتای اردنی خود در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایران همواره دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی می‌داند.
وزیران امور خارجه ایران و عربستان در این دیدار با تاکید بر از سرگیری رسمی روابط دوجانبه، گام‌های اجرایی در مسیر بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور را مورد گفتگو قرار دادند.
زیدآبادی نوشت: اینکه چین میزبانی وزیران خارجۀ ایران و عربستان را به عهده گرفته است، نشانگر ارادۀ این کشور برای کمک به عادی‌سازی رابطۀ تهران و ریاض است. ظاهراً چینی‌ها می‌دانند که بدون میانجیگری مداوم و مؤثر آنها، روند عادی‌سازی رابطه، شانس بالایی برای موفقیت ندارد و از همین‌رو، در صدد برآمده‌اند تا مرحلۀ نهایی کار، از اهرم‌های تشویقی و تنبیهی احتمالی در برابر دو کشور استفاده کنند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: قرار است برای نهایی کردن زمان و مکان دیدار با همتای عربستانی خود تا ۴۸ ساعت آینده به صورت تلفنی رایزنی و گفت و گو کنیم.
وزیران خارجه ایران و عربستان آخرین وضعیت توافق دوکشور را بررسی کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای قطری در گفتگوی تلفنی ضمن تبریک حلول ماه رمضان درباره روابط دوجانبه و منطقه ای تبادل نظر کردند.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در حوزه منطقه‌ای گام‌های خوبی برداشته شده و در حال پیگیری است. روابط با عربستان در جهت طبیعی حرکت می‌کند و بزودی با همتای سعودی خود دیدار و فعالیت سفارتخانه‌ها از سر گرفته خواهد شد.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی گفتگو کرد.
حجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی گفتگو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» سه شنبه هفته آینده در مسکو با هم دیدار می کنند.
وزیران خارجه ایران و عمان در گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مهم در عرصه منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.
وزیران خارجه ایران و عمان در گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مهم در عرصه منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.
وزیران خارجه ایران و قطر در گفتگوی تلفنی تحولات روابط دو کشور خصوصاً در دوره پس از دیدار متقابل مقامات عالی ایران و دولت قطر از دو کشور را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای اماراتی او درباره تقویت روابط دوجانبه و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای تلفنی گفت‌و‌گو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار کودکان بیگناه فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ