اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
دیدار وزرای خارجه سریلانکا و ایران
فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه صبح امروز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ با حسین امیر عبدالهییان وزیر امور خارجه ایران دیدار گفتگو کرد.
وزرای امور خارجه ترکیه و چین پیرامون روابط دو جانبه دیدار و گفتگو کردند.
آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان ظهر امروز دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
تصاویری از دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و عربستان در تهران را مشاهده می‌کنید.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی برای اولین بار از زمان تصمیم عربستان سعودی به بستن سفارتخانه خود در تهران در سال ۲۰۱۶، در پکن دیدار و گفتگو کردند. ایران و عربستان با میانجیگری چین در پکن موافقت کردند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
«فیصل بن فرحان» و «سرگئی لاوروف» در حاشیه نشست وزرای خارجه خارجه گروه بریکس در پایتخت آفریقای جنوب با هم دیدار و رایزنی کردند.
دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در مسکو در حال برگزاری است.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
پنجشنبه ۱۷ فروردین روابط رسمی ایران و عربستان در پکن با دیدار وزرای خارجه دو کشور آغاز شد، توافقی که حاصل ٢٠ ماه مذاکره چالشی بین هیأت‌های ایرانی و سعودی در بغداد و پکن بود.
الشرق‌الاوسط به نقل از منابع خود نوشته که قرار است وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی امروز پنج‌شنبه دیدار کنند و این دیدار هم مانند دیدار قبلی که منجر به آشتی طرفین شد در پکن خواهد بود.
شبکه الاخباریه با انتشار ویدئویی از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: وزیر امور خارجه ایران از طولانی شدن پرواز تهران به پکن گلایه کرد و وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به او گفت: پرواز بین ریاض و تهران فقط دو ساعت طول می‌کشد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه شب گذشته در پکن با یکدیگر ملاقات و گفتگو کردند.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی امروز خود درباره برگزاری دیداری در چند روز آینده توافق کردند.
وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و دیدار مستمر مسئولان و مقامات دو کشور ، روند جاری اقدامات دو کشور را مثبت و رضایت بخش خواند.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
وزرای خارجه دو کشور توافق کردند در اولین فرصت با یکدیگر دیدار نمایند و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها را فراهم سازند.
سرگئی آلینیک وزیر خارجه بلاروس ظهر امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزرای خارجه این کشور و چین روز جمعه در نیویوک با هم دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ