وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در یک گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان آغاز شد.
وزیر امور خارجه کشورمان با جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص مهم ترین مسائل همکاریهای دوجانبه و مسائل منطقه ای  رایزنی و تبادل نظر کردند.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در گفتگوی تلفنی اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کردند.
وزرای امور خارجه ایران و سودان ٧ سال ‎پس از قطع روابط دیپلماتیک در حاشیه نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه ایران و عراق در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه ایران و سوئد در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه به صورت تلفنی گفتگو کردند.
بر اساس گزارش‌ها، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، حاضر نشده نشست خبریِ روز شنبه در محلی برگزار شود که عکس قاسم سلیمانی بر دیوارش نصب شده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و عربستان در فضای بسیار خوب، مثبت و سازنده ای انجام شد.
تصاویری از حضور چشمگیر اهالی رسانه در آغاز کنفرانس خبری مشترک وزیر امور خارجه ایران و همتای سعودی وی را مشاهده می‌کنید.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای او در تماس تلفنی بر همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست رؤسای جمهور دو کشور تاکید کردند.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
بیانیه مشترک میان ایران و عربستان با امضای وزرای خارجه ایران و عربستان و با حضور وزیر امورخارچه چین به امضا رسید.
شبکه الاخباریه با انتشار ویدئویی از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: وزیر امور خارجه ایران از طولانی شدن پرواز تهران به پکن گلایه کرد و وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به او گفت: پرواز بین ریاض و تهران فقط دو ساعت طول می‌کشد.
وزیر خارجه عمان در تماسی امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر طی دیدار خود در تهران در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای پاکستانی خود در تاشکند دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، در گفتگوی تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار تصویری از دیدارش با وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و آمریکا در حساب توئیتری خود، نوشت که در این دیدار پیرامون آنچه او «تهدید امنیت بین المللی ناشی از ادامه تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران» نامید، بحث شد.
وزرای خارجه عراق و عمان خبر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در سعودی را به وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد با عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه مالی دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفتگو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ