مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: تشکیل قطب جدید روسیه و چین که در جریان سفر آقای پوتین به آن کشور صورت گرفت، منشأ تحولات جدید خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نیروی هوایی چین و امارات رزمایش مشترکی در شمال غرب چین در ماه آگوست برگزار خواهند کرد.
معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که تنها یک توافق سیاسی می‌تواند جنگ اوکراین را حل و فصل کند.
نماینده دائم چین در نشست دوره‌ای سازمان ملل متحد از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست با اجرای مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را رفع کنند.
ژنرال ارشد آمریکایی گفته است که بحران خاورمیانه و جنگ با ایران می‌تواند تمرکز استراتژیک ایالات متحده بر چین را از مسیر خارج کند.
دولت آمریکا بار دیگر برنامه‌ای برای بازگشت به سازمان علمی و فرهنگی آموزشی سازمان ملل متحد دارد.
داده‌های سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که کشور هند در آمار جمعیتی تا اواسط سال ۲۰۲۳ به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از چین پیشی می‌گبرد.
داده‌های سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که کشور هند در آمار جمعیتی تا اواسط سال ۲۰۲۳ به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از چین پیشی می‌گبرد.
سازمان ملل متحد تخمین زده که هندوستان تا اواسط سال جاری، گوی سبقت را از چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان خواهد ربود.
ماکرون همیشه صراحتا گفته است که اروپایی‌ها در وسط متحدان آمریکایی خود و چین نیستند. یک اروپای متحد که از منافع و جهان بینی خودش دفاع می‌کند نهایتا شریک قدرتمندتری برای واشنگتن نسبت به متحدانی که ظاهرا اتحادی سفت و سخت دارند، اما استراتژی‌های ملی مجزای خودشان را دنبال می‌کنند خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد که هر زمان که آفریقا به کمک نیاز دارد وارد عمل شود.
چینی‌ها ممکن است متوجه شوند که در کنار هم گذاشتن مجموعه‌ای از نیرو‌های متضاد، ممکن است سخت‌تر از آن چیزی باشد که به‌نظر می‌رسد و میانجی‌گری صلح ممکن است دشوارتر از حفظ آن باشد. این هفته، گروه‌های متحد ایران در لبنان در پاسخ به حمله پلیس اسرائیل به مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس، حملات هوایی به اسرائیل را آغاز کردند. اسرائیل با حمله به غزه و لبنان به این موشک‌ها پاسخ داده است. هر‌چند شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، هیچ کمبودی برای حل اختلافات در نشست آتی خود نخواهد داشت.
چین به عنوان میانجی بین ایران و عربستان سعودی وارد عمل شده تا ائتلافی را بدون نیاز به خدمات یا تضمین‌های ایالات متحده در خدمت منافع هر سه کشور قرار دهد. مهم‌تر از همه آن که چین به عنوان یک قدرت اقتصادی و استراتژیک در منطقه جای ایالات متحده را می‌گیرد قدرتی که اسرائیل نفوذ کمی بر آن دارد.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از طرح چین برای حل و فصل بحران اوکراین به عنوان «یک سهم آفرینی مهم» یاد کرد.
در این نظرسنجی به عمل آمده از ۹۰۰ رای دهنده آمریکایی، مشخص شد که ۴۸ درصد چین را دشمن آمریکا می‌دانند درحالیکه ۳۶ درصد می‌گویند این کشور یک متحد و یک دشمن است.
برای پیشبرد یک سیاست اقتصادی یا باید حمایت و اعتماد و همدلی اکثریت قاطع را به همراه داشت و عموم نخبگان نیز از آن حمایت کنند، یا آنکه یک اقلیت متحد و منسجم با اتکا به دانش اقتصادی و علمی یک طرح و ایده را جلو ببرند، مثل چین. متاسفانه ایران از هر دو وضعیت به دور است. نه حمایت عمومی و اکثریت جامعه و نخبگان را دارد.
به گفته منابع آگاه، ایالات متحده آمریکا توافقنامه ای با هلند و ژاپن امضا کرده تا صادرات برخی تراشه های پیشرفته به چین را محدود کنند.
سید محمد صدر، دیپلمات سابق ایران معتقد است که ایران روابط بین المللی خود را به دو کشور چین و روسیه محدود کرده است در حالی که رفتارهای این دو کشور نشان می دهد نه تنها چندان متحد استراتژیک ایران نیستند بلکه به فکر تأمین منافع خود می باشند.
دیپلمات پیشین درباره بیانیه چین و اعضای شورای خلیج فارس علیه جزایر سه گانه گفت: چین هیچ وقت دوست و متحد ایران و کشورهای دیگر نبوده است. اگر در داخل کشور هم چنین تخیلاتی شده است در حد همین توهم و تخیل است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خشم واشنگتن از موضع گیری روسیه و چین در قبال اقدامات کره شمالی را ابراز کرد.
نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران را محکوم کردند.
نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران را محکوم کردند.
«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او هفته جاری در اولین دیدار رو در رو پس از حمله روسیه به اوکراین لحن متفاوتی را در اظهارنظرهای عمومی خود بیان کردند، اما جای تردیدی باقی نگذاشتند که شراکت استراتژیک «بدون محدودیت» کشورهای‌شان حفظ خواهد شد.
سه کشور چین، روسیه و ایران به عنوان بزرگترین دشمنان ایالات متحده به طور چشمگیری در حال متحد شدن هستند؛ پیوندی  که می تواند اهداف واشنگتن را تضعیف کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بر پیروی این سازمان از سیاست چین واحد تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ