ماکرون همیشه صراحتا گفته است که اروپایی‌ها در وسط متحدان آمریکایی خود و چین نیستند. یک اروپای متحد که از منافع و جهان بینی خودش دفاع می‌کند نهایتا شریک قدرتمندتری برای واشنگتن نسبت به متحدانی که ظاهرا اتحادی سفت و سخت دارند، اما استراتژی‌های ملی مجزای خودشان را دنبال می‌کنند خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور فرانسه با محکوم کردن تخریب اموال دولتی در جریان اعتراضات اخیر این کشور، خواستار بازگشت به «نظم و اقتدار» شد.
درخواست رئیس‌جمهور فرانسه برای حضور در نشست گروه بریکس رد شد.
رئیس‌جمهور فرانسه از کابینه پاریس خواست تا از اعتراضات اخیر کشورش در پی قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، درس بگیرد.
رئیس‌جمهور فرانسه از رویکرد همتای روس خود در قبال توافق صادرات غلات انتقاد کرد.
در ادامه کمک‌های تسلیحاتی مداوم غرب به ارتش اوکراین، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد پاریس موشک‌های دوربرد در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.
رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که تب ناآرامی‌ها در این کشور پایین آمده است.
این روزها فرانسه شاهد اعتراضات گسترده‌ای است که به نظر می‌رسد فراتر از اعتراض مردم به یک موضوع باشد.
رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که دولت تدابیری در راستای مقابله با اعتراضات خشونت‌آمیز در پیش خواهد گرفت.
رئیس جمهور فرانسه در اظهارنظری عجیب که تا اندازه‌ای بر تمایل غرب بر تداوم جنگ اوکراین صحه می‌گذارد، گفته که شخصا برای تماس تلفنی با همتای روس خود، اقدام نمی‌کند!
رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است اوکراین برای مقابله با روسیه، به ضمانت معتبر از سوی ناتو و غرب نیاز دارد.
پس از آنکه دولت چین ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد، ارزش چند تراشه ساز کره جنوبی و چینی بالا رفت.
رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر به چالش‌های کنونی این کشور رسیدگی نشود، حزب راست‌گرای افراطی فرانسه می‌تواند قدرت را از سیاستمداران میانه‌رو برباید.
علی‌رغم مخالفت‌های گسترده مردم فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور رسماً دستور اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی را صادر کرد.
گرچه شورای قانون اساسی فرانسه در جلسه امروز خود برخی از مفاد طرح پیشنهادی ماکرون را رد کرد، اما ماده‌های اصلی آن از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را تایید کرد و این همان چیزی است که خشم معترضان را برانگیخته است.
لوپن روبه‌روی در‌های آسانسور ایستاد و رویش را برگرداند و گفت: «می‌دانید چه چیزی جالب است؟ شنیده‌ام که امانوئل مکرون شب‌ها کابوس می‌بیند. چون فکر می‌کند که ممکن است من جانشین او شوم. چه چیزی بهتر از این که کابوس‌های شبانه یک رئیس‌جمهور باشید؟ من به شما می‌گویم که هیچ چیز دیگری نمی‌خواهم.» در ادامه لوپن به سمت زیرزمین می‌رود. او زنی است می‌خواهد جمهوری فرانسه را متحول کند.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
برخی تحلیلگران، شیوه میزبانی چین از مکرون و همچنین پیامی را که شی جین‌پینگ سعی در انتقال آن داشت، نوعی «ضدحمله» می‌دانند. استوارت لایو می‌نویسد: «چین سرعت و شدت ضدحمله‌های خود را برای مقابله با سیاست‌های امریکا افزایش داده است. آن‌ها استقبالی با شکوه از امانوئل مکرون و اورسولا ون در لاین برگزار کردند که تفاوتی محسوس با شیوه برخورد آن‌ها با مقام‌های امریکایی داشت.»
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هنگام گرفتن عکس یادگاری با شی جین پینگ، همتای چینی خود، دست در جیبش کرد که برای این حرکت تذکر عکاس چینی را دریافت کرد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۶ آوریل در پکن و در دیدار با همتای چینی خود، شی جین پینگ از او خواست تا برای راضی کردن روسیه در جهت پایان دادن به جنگ تلاش کند.
منابع محلی با اشاره به ثبت ۲۵۷۹ مورد آتش‌سوزی و ۳۱۶ حمله به ساختمان‌های دولتی در اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه، این اعتراضات را بی سابقه توصیف کردند.
رئیس‌جمهور فرانسه از برنامه‌اش برای سفر به چین در ماه آینده میلادی خبر داد.
محمد جواد آذری جهرمی به علی عسگری رییس وقت رسانه ملی گفت: شما که خودتان بزرگ‌ترین انحصارگر دنیا هستید، اصلاً نباید حرف از چند ذی‌نفعی بزنید! مکرون سمت کاربر می‌ایستد و می‌گوید من باید از حقوق کاربران در اروپا در برابر انحصار چینی و آمریکایی دفاع کنم و، چون سمت مردم ایستاده حمایت هم می‌شود.
یک کارشناس مسائل بین المللی می‌گوید در این شرایط سفر به اردن؛ تهران را به کشورهای منطقه نزدیک نمی‌کند. اگر عربستان چیزی را نخواهد میزبان نشست که اردن است اصلا وارد نزدیک کردن روابط با ایران نمی شوند. مکرون هم که چهره شاخص غربی این نشست است به خاطر افکار عمومی بعید می دانم گفتگویی با طرف ایرانی داشته باشد.
کیلیان امباپه، ستاره جوان تیم ملی فرانسه، علاقه‌ای چندانی به همدردی با امانوئل مکرون بعد از شکست در فینال نداشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ