سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: مقامات آذربایجان درباره همکاری‌های ضدایرانی با رژیم صهیونیستی توضیح دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات آذربایجان در سفری ۲ روزه، وارد باکو شد.
منابع عبری از سفر قریب الوقوع رئیس رژیم صهیونیستی به باکو، برای دیدار رسمی با مقامات جمهوری آذربایجان خبر می‌دهند.
مقامات جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر می‌دهند.
مقامات جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر می‌دهند.در این دیدار، طرف آذربایجانی فهرستی از تعدادی از مطالب منتشر شده در رسانه های ایرانی علیه آذربایجان را به موسوی ارائه داده است.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز به جای پاسخگویی درباره توافق این کشور با رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل جبهه متحد علیه ایران، در ادعایی بی اساس مدعی شد که ایران در ترور نماینده پارلمان این کشور دخالت داشته است.
کنعانی اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تشکیل جبهه متحد ضدایرانی و نیز اظهارات وزیر خارجه آذربایجان پیرامون محتوای گفتگو‌ها و «مرحله جدید شراکت استراتژیک» بین آذربایجان و رژیم صهیونیستی را تأیید ضمنی جهت‌گیری ضدایرانی همکاری‌های آن‌ها خواند و خواستار توضیح مقامات آذری در این رابطه شد.
کنعانی اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تشکیل جبهه متحد ضدایرانی و نیز اظهارات وزیر خارجه آذربایجان پیرامون محتوای گفتگو‌ها و «مرحله جدید شراکت استراتژیک» بین آذربایجان و رژیم صهیونیستی را تأیید ضمنی جهت‌گیری ضدایرانی همکاری‌های آن‌ها خواند و خواستار توضیح مقامات آذری در این رابطه شد.
مقامات جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه ای از شلیک نیروهای ارمنستان به سوی مرزبان این کشور خبر دادند؛ ادعایی که ایروان آن را رد کرده است.
ناصر کنعانی درباره سفر صفری به باکو گفت: این سفر برای شرکت در نشست سران گروه تماس جنبش عدم تعهد با موضوع جهان پس از کرونا انجام شده است. این سفر فرصت خوبی است که دیدار و گفتگو‌های دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو کشور و وضعیت جاری مناسبات فیمابین انجام شود. علاوه بر مشارکت در نشست مزبور صفری سه دیدار مهم داشته است.
مقامات ارمنستان مدعی دهستند که هدف الهام علی اف از بستن گذرگاه لاچین، گروکشی و ایجاد فشار به ایروان برای موافقت آن‌ها با بازگشایی کریدور موسوم به «زنگزور» است.
وزیر صنایع دفاع جمهوری آذربایجان با رئیس شرکت صهیونیستی «اروناتیکس» در نمایشگاه بین المللی دفاعی «ایدکس-۲۰۲۳» دیدار کرد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه مقامات دولت آذربایجان تصمیم به تعلیق فعالیت سفارت خود در ایران گرفتند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اظهار داشت: جریاناتی که به دنبال سوء‌استفاده از اتفاق رخ داده برای سفارت آذربایجان هستند و می‌خواهند از این آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند، بدانند که مقامات جمهوری اسلامی ایران بسیار عاقل‌تر و هوشمندتر از این حرف‌ها هستند که بخواهند در بازی این جریانات سوء‌استفاده‌گر و فرصت‌طلب قرار گیرند.
واکنش مقامات جمهوری‌آذربایجان و فضاسازی ضدایرانی رسانه‌های این کشور بدون بررسی و در نظر گرفتن شواهد ماجرا فضایی نامناسب را در رابطه دو کشور به وجود آورده است. مقامات و رسانه‌های جمهوری آذربایجان از این حادثه حداکثر بهره را برای اظهارات ضدایرانی داشتند که ضرورت دارد پس از روشن شدن ماجرا توسط مسئولین سیاست خارجی کشورمان پیگیری شود.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز گفتگوهای سازنده ای بین مقامات ایران و آذربایجان شد، گفت: اقدام مجرمانه شخصی نمی‌تواند مخل روابط ایران و آذربایجان باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت اقدام مسلحانه در ورودی سفارت آذربایجان، گفت: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت اقدام تروریستی در ورودی سفارت آذربایجان گفت: نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذی‌ربط حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است.
نماینده دبیر کل ناتو در امور آسیای مرکزی و قفقاز به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر و با مقامات دو کشور درباره اختلافات مشترک رایزنی کرد.
فردا قرار است وزیر سرمایه‌گذاری خاندان سعودی به زنگلان عربستان برود تا درباره سرمایه‌گذاری در منطقه قره‌باغ با مقامات آذربایجانی گفت‌وگو کند.
رئیس ستادکل ارتش جمهوری آذربایجان امروز با معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.
تصویب لایحه افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو مورد استقبال مقامات ارشد رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
در پی تداوم تبلیغات ضد ایرانی و سیاه نمایی رسانه‌ها و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.
دو هفته پس از درگیری مرگبار بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنسان، وزرای خارجه دو کشور به منظور گفت‌وگو درباره شرایط صلح احتمالی، در ژنو دیدار کردند.
وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره تنش های جدید مرزی میان باکو و ایروان رایزنی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ