ناصر کنعانی درباره سفر صفری به باکو گفت: این سفر برای شرکت در نشست سران گروه تماس جنبش عدم تعهد با موضوع جهان پس از کرونا انجام شده است. این سفر فرصت خوبی است که دیدار و گفتگو‌های دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو کشور و وضعیت جاری مناسبات فیمابین انجام شود. علاوه بر مشارکت در نشست مزبور صفری سه دیدار مهم داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت علوم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ فرایند مخفیانه برای جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها وحود ندارد و نخواهد داشت.
دمشق ضمن تاکید بر حل بحران سودان، خواستار مقابله کشورهای عربی و دوست با توطئه های خارجی علیه کشورهای عربی و اسلامی شد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما برای اظهارات رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی ارزشی قائل نیستیم و عملا برای آن پاسخی نداریم.
کاردار سفارت سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
کاردار سفارت سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
وزارت خارجه آمریکا در مورد درگیری روز سه‌شنبه صد‌ها مامور پلیس در آلبانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: آمریکا آگاه است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه با حکم دادگاه وارد مجتمع مجاهدین خلق (منافقین) در شهر ساحلی دورِس شد.
یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه از اعزام و استقرار گسترده نیروهای اوکراین در امتداد مرز این کشور با بلاروس خبر داد.
کنعانی گفت: ایران از همه امکانات برای تامین منافع مردم استفاده می‌کند. از ابتکارات عمان استقبال کردیم و از ظرفیت آن به عنوان کشور دوست استفاده کردیم.
وزارت امور خارجه سوئد در بیانیه‌ای از احضار جانشین سفیر ایران در این کشور در واکنش به اجرای حکم سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال خبر داد.
«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که طرف‌های بحران اوکراین باید از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر تنش شود، اجتناب کنند.
وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واکنش متقابل این کشور به اخراج دیپلمات‌های خود از اوکراین خبر داد.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما دائماً با متحدان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی طرف مذاکرات در تماس هستیم، اما قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آن‌ها به سادگی دروغ هستند پاسخ دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز بخش هایی از آمریکای شمالی، از این موضوع اظهار بی اطلاعی و اعلام کرد که در این باره تحقیق می کند.
روابط عمومی وزارت امور خارجه نسبت به خبر منتشر شده در خصوص انتصاب حسن کاظمی قمی به عنوان سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان واکنش نشان داد.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا با استناد به اخبار منتشره مبنی بر اعلام تعطیلی فعالیت پلیس امنیت اخلاقی از سوی ایران، بار دیگر مدعی شد اوضاع زنان در ایران رو به بهبود نیست.
نخست وزیر و وزارت امور خارجه عراق به خبر کشته شدن یک تبعه آمریکایی در بغداد واکنش نشان داده و بر پیگیری روند تحقیقات درباره این پرونده تأکید کردند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز به خبر استقرار بمب‌افکن های بی- ۵۲ آمریکا در شمال استرالیا واکنش نشان داد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از ممنوع الورود کردن نمایندگان بیشتری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور در واکنش به اقدامات غیردوستانه بروکسل خبر داد.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، مسئولین بخش کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه با سفیر قبرس در تهران در تماس بوده و سفیر قبرس نیز از رسیدگی فوری پلیس کشورش خبر داد و گفت این موضوع تحت رسیدگی است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگو خبر داد.
وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از اعمال تحریم علیه ۶۲ تبعه کانادایی در واکنش به تحریم هایی که این کشور علیه مسکو وضع کرده بود، خبر داد.
واکنش سعید خطیب‌زاده به انتقاد تند یک خبرنگار به تفاوت رفتار وزارت خارجه در زمان ظریف و امیرعبداللهیان را ببینید./ آخرین خبر

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ