رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: رانندگان می‌توانند با اعلام شماره‌های شبرنگ درج شده بر روی پایه‌های روشنایی در بزرگراه‌ها، موقعیت مکانی خود را به نیروهای امدادی اعلام کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازیکن سابق استقلال گفت: ساپینتو مربی با دانشی است و فوتبال ایران را دوست دارد و مانند استراماچونی شومن نیست که از ۲۰ دلارش نگذشت و تا قران آخر پولش را گرفت.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه HPC به عنوان یک پروژه زیرساخت پردازش فوق سریع برای کاربردهای هوش مصنوعی با تأمین اعتبارات تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.
ظهور ابزار‌های هوش مصنوعی مولد در چین باعث شده است تا عده‌ای به فکر زنده‌کردن عزیزان ازدست‌رفته خود بیفتند. آن‌ها با ارائه تصاویر، صداها، ویدیو‌ها و پیام‌های افراد درگذشته به کامپیوتر، بات‌هایی را می‌سازند که می‌توانند رفتار عزیزان آن‌ها را شبیه‌سازی کنند. بااین‌حال، این کار به لحاظ اخلاقی و درمانی با انتقاد‌هایی روبه‌رو بوده است.
در طول حفاری‌ها و کاوش‌های مداوم معبد، کاتلین مارتینز از دانشگاه سانتو دومینگو در جمهوری دومینیکن و همکارانش این سازه را در عمق ۱۳ متری زیر زمین کشف کردند. این تونل ۲ متری در میان ۱۳۰۵ متر ماسه سنگ حفر شده بود.
دستکش واقعیت مجازی با وزن ۱۴۲ گرم ابداع شده که بدون سخت افزار خارجی مخصوص ردیابی است و بازخورد لمسی فراهم می کند. این ابزار با توجه به بازی های رایانشی توسعه یافته است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جهاد تبیین کاربرد اساسی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد.
راکتور‌های پرورش‌دهنده به لطف فرآیندی به نام جذب نوترون (که یک اتم بارور است که می‌تواند از شکافت، نوترون دیگری را به خود جذب کرده و سپس به سوخت تجزیه شود)، می‌توانند سوخت بیشتری را نسبت به آنچه از طریق شکافت می‌سوزانند، تولید کنند. در ادامه می‌توان این سوخت را برای تولید سوخت بیشتری شکافت کرد و همین روش را ادامه داد.
ظاهراً بعضی از حساب‌های کاربری ChatGPT طی یک هفته اخیر مسدود شده‌اند و این مسئله برای اکانت‌هایی با شماره‌هایی آسیایی بیشتر صورت گرفته است.
مواد دسته‌ی کربن فعال سطح داخلی زیادی دارند، از ساختار منفذدار بهره‌مندند و ظرفیت جذب آن‌ها بالا است. به‌علاوه، پایین‌بودن قیمت باعث می‌شود مواد کربن فعال برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی ذخیره‌ی انرژی ایدئال باشند.
علی دایی در مصاحبه‌ای از مکالمه خود با رییس فیفا پرده برداشته؛ او گفته از اینفانتینو پیگیر نام جعلی درباره خلیج فارس شده است.
رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور از اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد دستگاه هموژنایزر بومی سازی شده خبر داد.
دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه با توسعه فناوری mRNA اقتصادبزرگی درکشور شکل می‌گیرد، گفت: اکنون ۳۰ واکسن در دنیا برای درمان سرطان مبتنی بر mRNA مورداستفاده قرار می‌گیرد.
یازدهمین نمایشگاه خودروی رشت با محمد اسحاقی حضور معاون اقتصادی و تیمور پورحیدری مدیر کل صمت و محسن اولیایی مدیر کل سرمایه گذاری استان گیلان دیروز آغاز به کار کرد.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد کاربرد فناوری نانو در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوشها در قالب گزارشی منتشر شده است.
روغن زیتون علاوه بر اینکه یک روغن سالم برای پخت و پز است یکی از ابزار برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن لکه‌ها و چربی‌ها است.
دسکتاپ‌های همه‌کاره‌ی جدید HP در چند نسخه با پردازنده‌ی AMD Ryzen ۷ ۷۷۳۰U یا پردازنده‌ی نسل سیزدهم اینتل Core i۷ ۱۳۵۵U و گرافیک یکپارچه‌ی اینتل یا AMD عرضه می‌شوند.
لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که گوجه فرنگی را قرمز می‌کند، اما از پوست آن در برابر اشعه فرابنفش نیز محافظت می‌کند. زمانی که لیکوپن روی پنل‌های خورشیدی پروسکایت اعمال می‌شود، می‌تواند آن‌ها را از تخریب ناشی از اشعه فرا بنفش محافظت کند و دوام آن‌ها را افزایش دهد. این رنگدانه همچنین جریان الکتریکی را در صفحات خورشیدی پروسکایت بهبود می‌بخشد.
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فناوری کمک داور ویدیویی برای اعلام دقیق و سریع ترِ آفساید، بهره خواهد برد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با همتای چینی درباره مذاکرات رفع تحریم تصریح کرد: آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما در رسیدن به توافق خوب و پایدار جدی هستیم، گفت: اما آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
ستاد توسعه فناوری نانو از انتشار «گزارش عملکرد سند گسترش کاربرد فناوری نانو ایران در سال ۱۴۰۰» خبر داد.
خمیردندان برای نواحی که دچار سوختگی خفیف شده‌اند نیز کاربرد دارد. اگر مقدار کمی از خمیر دندان را روی محل سوختگی بمالید، محل سوزش آرام می‌‎شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به سردمداران کاخ سفید یادآور شد: باید به کاخ سفید یادآوری کرد که از کاربرد زبان تهدید در مقابل ایران و ایرانی، نتیجه‌ای نخواهد گرفت.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه کاربرد زبان تهدید در مقابل ایران و ایرانی، نتیجه‌ای نخواهد داد تاکید کرد: کاخ سفید از به کار بردن زبان تهدید در مقابل ایران و ایرانی، نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ