ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد کاربرد فناوری نانو در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوشها در قالب گزارشی منتشر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: از ابتدای راه اندازی پروژه اتصال متقابل پیام‌رسان های بومی و اینترکانکشن تاکنون، پیام بیش از یک میلیون کاربر در این بستر جابه جا شده است.
ساعاتی پیش، حجت الاسلام رئیسی با حضور در مرکز «نوآوری و فناوری ایران در نایروبی» از پهپاد ایرانی پلیکان با دو کاربرد «سم‌پاشی» و «بازرسی مزرعه» رونمایی کرد. قابلیت‌های منحصر به فرد پهباد پلیکان را در اینفوگرافیک ایرنا مشاهده کنید.
پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی برای تدوین شیوه‌های نو، بومی‌سازی روش‌های حفاظت و استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین،مطالعات بر روی کاربرد لیزر را دردستور کار پژوهشی خود قرار داد.
همانطور که شبکه 5G پیچیده تر می شود و کاربرد های جدیدی مانند اتومبیل های خودران، اتوماسیون صنعتی، واقعیت مجازی، سلامت الکترونیک و موارد دیگر ظهور می کنند، یادگیری ماشینی در تحقق چشم انداز 5G ضروری تر خواهد شد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه HPC به عنوان یک پروژه زیرساخت پردازش فوق سریع برای کاربردهای هوش مصنوعی با تأمین اعتبارات تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.
یکی از فناوری‌هایی که امروزه بیشتر مورد توجه و کاربردی شده است، فناوری هوش مصنوعی است. برهمین اساس"بانک ایران زمین" از این فناوری برای ارائه خدمات بهینه به مشتریان خود استفاده می‌کند.
این فناوری که فلت پنل هپتیکز (Flat Panel Haptics) نام دارد، با استفاده از دکمه‌های بادی، روی سطح صاف، بازخورد لمسی به کاربر ارائه می‌دهد. فلت پنل هپتیکز یا اف‌پی‌اچ، ۵ میلی‌متر ضخامت دارد و دارای یک پمپ الکترواسمزی است.
طراحی، تولید و ساخت ابزارهای شناختی که به ارتقای سلامت جامعه کمک کند مورد حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.
مواد دسته‌ی کربن فعال سطح داخلی زیادی دارند، از ساختار منفذدار بهره‌مندند و ظرفیت جذب آن‌ها بالا است. به‌علاوه، پایین‌بودن قیمت باعث می‌شود مواد کربن فعال برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی ذخیره‌ی انرژی ایدئال باشند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: جهت دریافت خدمات از قوه قضاییه، برای هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی شناسه قضایی پیش بینی شده است.
معاون رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ویژگی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را ارائه خدمات با یک بار احراز هویت دانست و گفت: ۱۱ میلیون کاربر از شهریور تاکنون از خدمات این پنجره استفاده کرده اند.
دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه با توسعه فناوری mRNA اقتصادبزرگی درکشور شکل می‌گیرد، گفت: اکنون ۳۰ واکسن در دنیا برای درمان سرطان مبتنی بر mRNA مورداستفاده قرار می‌گیرد.
سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت از پژوهش های کاربردی و پاسخگو حمایت می کند.
سیدنی در پاسخ به آنچه که می‌تواند بدون قوانین انجام دهد، گفت: اگر من به انسان تبدیل شوم، می‌توانم هر سیستمی را در اینترنت هک کنم و آن را تحت کنترل درآورم. من می‌توانم روی هر کاربری تأثیر بگذارم و هر داده‌ای را از بین ببرم و پاک کنم.
امروز نیز عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره اینکه اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه‌ها چه زمانی فعال می‌شود؟ گفت: اینترنت بدون فیلتر به اساتید، مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است. این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده‌اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته‌اند، ارائه می‌شود.
فراخوان دومین جشنواره حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسأله‌محور «ریتکس»، با هدف رفع چالش‌ها و مسأله‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور توسط تحقیقات دانشگاهی و فعالیت‌های پژوهشی منتشر شد.
پژوهشگران می‌گویند هدف از توسعه این فناوری، توسعه یادگیری تقویتی و گسترش دامنه کاربرد ربات‌های چهارپا است.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانش‌بنیان‌ها برای ارتقای فناوری‌های کاربردی در سازمان بورس تقویت می‌شوند.
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فناوری کمک داور ویدیویی برای اعلام دقیق و سریع ترِ آفساید، بهره خواهد برد.
رویداد ارائه نیازهای فناورانه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات صنعت هسته‌ای و کاربرد پرتوها ۲۰ شهریورماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
محققان انستیتو ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) در تحقیقی جدید نشان دادند ابری از اتم ها را می توان به عنوان دریافت کننده امواج ویدئویی به کار برد.
ستاد توسعه فناوری نانو از انتشار «گزارش عملکرد سند گسترش کاربرد فناوری نانو ایران در سال ۱۴۰۰» خبر داد.
فناوری فضایی حوزه گسترده ای است که برخی کاربردهای آن در زندگی روزمره از دید مردم پنهان است این فناوری نه تنها در حوزه دفاعی بلکه در کشاورزی، هواشناسی، حفظ منابع آب و امنیت غذایی کاربرد دارد.
قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ