سخنگوی وزارت علوم گفت: برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین به صورت حضوری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در سال ۶۲ که دانشگاه‌ها پس از چهارسال تعطیلی گشوده شد، جانبداری از دکتر مصدق در سر کلاس‌های درس همچنان تابو به شمار می‌رفت تا اینکه نشریاتی مانند «راه مجاهد» به مدیریت لطف‌الله میثمی، به تدریج راه بزرگداشت مصدق را در حواشی مطبوعات رسمی دوباره گشودند و نام دکتر مصدق را از حوزۀ ممنوعات خارج کردند.
متقاضیان آموزش رانندگی الزامی به شرکت در کلاس‌های آموزش آئین نامه در آموزشگاه‌ها را ندارند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: همه رانندگان وسیله نقلیه که اقدام به دستکاری پلاک کنند، به کلاس‌های توجیهی و اجباری فرستاده می‌شوند.
معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: با توجه به اینکه دانشجویان غیربومی برای بازگشت به دانشگاه با مشکل تهیه بلیط مواجه هستند، تمام کلاس‌های روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
هم‌میهن نوشت: تامین امنیت دانش‌آموزان تنها دغدغه مدیران نیست. معلمان هم نگرانند. خانم «ک»، دبیر ریاضی یکی از مدارس منطقه ۳ آموزش‌وپرورش است. او می‌گوید که صبح روز شنبه، معاون و مدیر با دبیران جلسه گذاشتند و درباره اتفاقات احتمالی توضیحاتی دادند. البته این را هم تاکید کردند که به‌هیچ‌وجه با خبرنگاری مصاحبه انجام نشود. به گفته او روز شنبه تعداد زیادی از دانش‌آموزان غیبت داشتند، به‌طوری‌که تنها در کلاسی که او معلمش است، ۶ نفر غیبت داشتند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیم سال اول دانشجویان دانشگاه کاملا به شکل حضوری برگزار شد، اما بر اساس بخشنامه فوق الذکر تصمیم گرفتیم آموزش نیم سال دوم به شکل ترکیبی باشد بر این اساس کلاس‌های دانشجویان از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت سال آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
براساس اعلام مدیریت خدمات آموزشی این دانشگاه با توجه به شرایط و وضعیت آب و هوا، تمامی کلاس‌ها در کلیه مقاطع، امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، از ساعت ۱۳ به بعد به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه (LMS) برگزار می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درباره موضوع اینترنت باز برای اساتید و نامه معاون امور مجلس این وزارت خانه به روسای دانشگاه‌ها در این زمینه اظهار داشت: اساتید دانشگاه‌ها به دلیل کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی به سطوح و سرعت بالای اینترنت نیاز دارند.
دختران افغانستانی هر روز صبح مخفیانه در منزلی در یکی از فقیرترین محله‌های کابل برای آموزش جمع می‌شوند در حالی که میلیون‌ها دختر در سراسر جهان به آسانی این کار را انجام می‌دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بنا به تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، کلاس‌های دانشگاه‌های اصفهان نیز مانند مدارس در روز‌های ۱۲ و ۱۳ دی ماه، به دلیل استمرار شرایط آلودگی هوا، به‌صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.
صبح چهارشنبه دختران دانشجو در شهر‌های متفاوت افغانستان راهی دانشگاه‌ها شدند، اما یا از ورود آن‌ها به ساختمان دانشگاه جلوگیری به عمل آمد یا به دستور نیرو‌های طالبان آن‌ها از داخل کلاس‌های درس به بیرون هدایت شدند. در برخی ویدیو‌های منتشر شده در فضای مجازی دختران دانشجو در حالی که پشت در دانشگاه مانده‌اند یکدیگر را در آغوش کشیده و گریه می‌کنند. در چند ویدیو دیگر دختران دانشجو اقدام به شعار دادن مقابل دانشگاه کرده و فریاد می‌زنند تحصیل را سیاسی نکنید.
اهواز - سرپرست سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: تا سال ۱۴۰۳، کلاس‌های درس سنگی و کانکسی ۱۰ نفره جمع آوری می‌شوند.
اهواز - سرپرست سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: تا سال ۱۴۰۳، کلاس‌های درس سنگی و کانکسی ۱۰ نفره جمع آوری می‌شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به‌ پایداری آلودگی هوای استان، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر مهدهای کودک، پیش دبستانی و دانشگاه‌ها تعطیل و فعالیت کلیه مقاطع تحصیلی نیز به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر آموزشی شاد برگزار می‌شود.
در آستانه بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کلاس‌ها و بخش‌های اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فردا دوشنبه از ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند.
فرمانداری‌های ویژه آبادان و خرمشهر اعلام کردند: به دلیل وقوع گرد و غبار، مدارس و دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر در نوبت عصر روز چهارشنبه تعطیل است.
خبرگزاری فارس از اعتراض‌های دانشجویی در برخی دانشگاه‌های کشور همزمان با حضوری شدن کلاس‌ها خبر داد
رئیسی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از ۲ سال وقفه، همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری توامان از شیوع آنفلوانزای فصلی و کرونا را مورد تاکید قرار داد و خواستار لحاظ کردن تمام تدابیر اطمینان‌بخش برای حضور ایمن دانش‌آموزان و دانشجویان شد.
دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، و علامه طباطبایی با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای حضوری شدن کلاس‌های درس از روز شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱ را اعلام کرده‌اند.
دبیر کمیسیون دانشجویی و خوابگاه‌های استان همدان بیان کرد: تصمیم بر این بود تا دانشگاه‌ها تا دو هفته به صورت غیرحضوری فعالیت کنند، اما در حال حاضر به علت عدم امکان استفاده از اینترنت، امکان برگزاری کلاس‌های مجازی وجود ندارد بنابراین کلاس‌ها در هفته ابتدایی مهرماه تعطیل است.
پس از هُرم گرمای تابستان، طلیعه ماه مهر و بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس پس از وقفه‌ای ۲ ساله به دلیل شیوع کرونا شاید رنگ و بوی دیگر به نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدهد. دانشجویان رشته‌های مختلف با تمام شدن ۲ سال آموزش مجازی، باردیگر به کلاس‌های درس باز خواهند گشت.
با نگاهی به درصد رتبه‌های زیر سه هزار در کنکور می‌توان دریافت که قبولی در مدارس سمپاد در پایه ششم در واقع خیلی زود تضمین کننده قرار گرفتن در رتبه زیر سه هزار و ورود به دانشگاه‌های برتر است و این یعنی دانش‌آموزان با هدایت والدین از ابتدایی مشغول تست‌زنی می‌شوند چرا که آزمون ورودی مدارس سمپاد هم آزمون‌هایی استاندارد نیست و همین آزمون یک بازار مالی کلان کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های آمادگی ورود به مدارس سمپاد را ایجاد کرده است.
وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه کلاس‌های ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد، در غیر این صورت تمام کلاس‌ها حضوری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ