خبرگزاری فارس از اعتراض‌های دانشجویی در برخی دانشگاه‌های کشور همزمان با حضوری شدن کلاس‌ها خبر داد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«شاید مهم‌ترین پیام آمریکا از اعزام این جنگنده‌‌‌ها نه برای ایران بلکه برای کشورهای عربی است. زیرا یکی از اعتراضات اصلی کشورهای عربی در خصوص اینکه آمریکا تعهداتش در منطقه را کاهش داده، بعد از آن بود که حوادثی برای کشتی‌‌‌ها در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و آمریکا اقدام جدی در آن مقطع برای مقابله با این وضعیت انجام نداد.»
مراسم گران قیمت تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا که با حواشی و اعتراضات شهروندان انگلیسی همراه بود به شیوه ای خاص توسط رسانه‌های خارجی پوشش داده شد.
پدر و دختری که گازهای سمی را داخل مدارس می‌انداختند و از دانش‌آموزان بدحال فیلم می‌گرفتند توسط پلیس و نیروهای امنیتی استان فارس در لارستان دستگیر شدند.
براساس یافته‌های به‌دست آمده، در بازه زمانی بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ (پیش از آغاز اعتراضات)، از میان ۵۰ کاربری که در این بازه زمانی بیش از ۱ بار توئیت زده‌اند و توئیت‌شان به‌طور میانگین بیشترین لایک و ریتوئیت را داشته است، ۲۱ کاربر به‌دلیل بک‌گراند بیرونی خود (شهرت، ثروت یا قدرت بیرونی) در توئیتر اثرگذار هستند و ۲۹ کاربر به‌دلیل فعالیت خودشان در توئیتر اثرگذارند.
هر دو حساب‌های فارسی و عربی وزارت خارجه اسراییل، محتوا‌هایی تولیدمی کنند که بر فرهنگ، موسیقی، غذا و ارزش‌های مشترک تمرکز دارد. برای ایران، این به معنای پست‌هایی برای جشن گرفتن اعیاد ایرانی مانند نوروز در کنار محتوا‌هایی است که برای مثال اخیرا در حمایت از اعتراضات داخلی در ایران منتشر شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد جعل نام خلیخ فارس از سوی برخی از مقامات عراقی گفت: بلافاصله که متوجه این موضوع شدیم و قبل از اعلام اتفاق رخ داده در رسانه‌ها، ما اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کردیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اعتراض خود را در تحریف نام خلیج فارس قبل از انتشار در رسانه‌ها رسما با عراق اعلام کرده‌ایم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اعتراض خود را در تحریف نام خلیج فارس قبل از انتشار در رسانه‌ها رسما با عراق اعلام کرده‌ایم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اعتراض خود را در تحریف نام خلیج فارس قبل از انتشار در رسانه‌ها با عراق اعلام کرده‌ایم.
اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استان فارس در یک کنفرانس خبری گفت، ابتدای سال ۱۴۰۱ باغ جنت در شهر شیراز به‌عنوان اولین مکان تجمعات قانونی معرفی شده است و احزاب می‌توانند با مراجعه به فرمانداری درخواست تجمعات دهند: «هر صنفی می‌خواهد تجمع کند، مدیر مربوطه هم در آن تجمع برای پاسخگویی حضور پیدا می‌کند، لذا زمینه اعتراض قانونی و جدا شدن اعتراضات قانونی از اغتشاشات فراهم شده است.»
فارس نوشت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد حمیدرضا روحی دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده است، اما در شب گذشته در اعتراضات خیابانی شرکت کرده بود. عضویت در بسیج برای عموم مردم آزاد است.
خبرگزاری فارس با انتشار تصاویری از بوکان نوشت: اغتشاشگران شامگاه سه شنبه ۲۴ ابان ۱۴۰۱ در بوکان فروشگاه‌های مردم را غارت کردند و گرمخانه شهرداری را که محل نگهداری کارتن‌خواب هاست را به آتش کشیدند. اغتشاشگران که مسلح نیز بودند یک نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساندند.
رسانه‌های امریکایی در پوشش گزارش‌های مربوط به ادعای وجود خطر حمله ایران به عربستان به موضع‌گیری‌ها و عملکرد اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنان حسین سلامی، فرمانده سپاه اشاره کردند. سپاه پاسداران در چند هفته اخیر حداقل دو بار مواضع گروه‌های مخالف را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داده است و دشمن و از جمله عربستان سعودی را به دست داشتن و تحریک در ناآرامی‌های اخیر، به ویژه پوشش اعتراضات توسط شبکه تلویزیونی فارسی زبان مستقر در لندن (ایران اینترنشنال) که تهران آن را وابسته به ریاض می‌داند، متهم کرده است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تازگی هشدار داده بود که عربستان باید در انتظار پاسخ ایران باشد.
خبرگزاری فارس نوشت:‌ آقای دایی شما شبیه دیگرانی نیستید که مانند کف روی آب خود را از دریای ملت ایران جدا کردند و خود را شریک خون‌های ریخته شده در این اغتشاشات کردند. مردم ایران برای شما احترام قائلند و شما را قهرمان ملی خود می‌دانند اما فراموش نکنید قهرمان ملی دروغ نمی‌گوید.
رپایی اعتراضات در تهران و برخی دیگر از شهرها واقعیت غیر قابل انکار این روزهای کشور  است. فارغ از محدود یا گسترده بودن، ضرورت بررسی ابعاد و پیامدهای اعتراضات اخیر بر  همگان آشکار است
دانشگاه علامه نیز ظهر امروز شاهد تجمع جمعی از دانشجویان معترض بود. برخی دانشجویان در این تجمع که حدود یک ساعت طول کشید با سر دادن بعضی شعارهای تند سیاسی اعتراض خود را نشان دادند.
افقه با اشاره به اینکه ناامیدی از آینده، اصلی‌ترین دلیل اعتراضات نسل جوان امروز است، اضافه کرد: به نوعی می‌توان گقت، ناامیدی از بهبود آینده موتور متحرک اعتراضات جوانان دهه ۸۰ است، آن‌ها پیش خود فکر می‌کنند، که با توجه به این تورم و گرانی که وجود دارد، حتی یک متر خانه بعد از سال‌ها کار و تلاش نمی‌توانند خریداری کنند. از لحاظ پیدا کردن یک شغل مناسب نیز آن‌ها وقتی فارق التحصیلان دانشگاهی را می‌ببنند، با خود می‌پرسند در چه آینده‌ای با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در انتظار آن‌ها است.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره فوت مهسا امینی در ایران اظهار داشت: رخدادی که اتفاق افتاده در دست بررسی است و نظر نهایی در این باره را با مقام قضایی است؛ آنچه درباره فوت این خانم مطرح است و اگر قصور و تقصیری بوده، حتماً بررسی می‌شود و من در تماس با خانواده او هم قول دادم فارغ از آنکه مجامع جهانی موضع بگیرند یا نه، مساله را پیگیری کنم.
به دنبال فراخوان تجمع برای اعتراض به مرگ مهسا امینی در شهر قم، از ساعت ۱۸:۳۰ حدود ۱۰۰ نفر با سردادن شعارهای تند و هنجارشکنانه، تجمعی را در خیابان شهید صدوقی شکل دادند که با حضور ماموران انتظامی و متفرق شدن افراد این تجمع پایان یافت.
پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور جمعیت را متفرق کرد و تعدادی از معترضین به خیابا‌ن‌ها و کوچه‌های اطراف رفتند.
در چند شهر استان کردستان روز گذشته تجمعات اعتراضی به جان باختن مهسا امینی شکل گرفت.
گفتگو با برخی معترضین نشان می دهد که بسیاری از آنها معتقدند مهسا امینی تحت شکنجه فوت کرده است.
طی چند روزه اخیر انجام فعالیت هایی مربوط به اجرای سنگ‌فرش و ایجاد پله در جلو بنا توسط پیمانکار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، اعتراضات متعددی مبنی بر تخریب لایه های فرهنگی جلو ورودی بنا را از سوی دوستداران میراث فرهنگی داراب در پی داشت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ