وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه کلاس‌های ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد، در غیر این صورت تمام کلاس‌ها حضوری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر مجید رمضانی را به‌عنوان دبیر هیات اجرایی بیست‌ و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب کرد.
وزیر علوم با اشاره انتشار برخی اخبار از حضور دانشجویان متقلب کنکوری در دانشگاه گفت: استفساریهٔ مجلس شامل کسانی که سر کلاس رفته و دانشجو شده بودند نمی‌شد. این اسفساریه حکم کرد که، چون این افراد دانشجو شدند و دیگر داوطلب نیستند باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه بدهند.
«محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه آیا اینترنت هنگام برگزاری کنکور قطع خواهد شد یا خیر، گفت: «دستور دادند که نباید اینترنت قطع شود، اما ما سیستم‌های خاص خودمان را داریم تا امنیت برگزاری کنکور را تأمین و تضمین کنیم.»
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارت علوم به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب و همچنین اجرای موارد قانونی در این حوزه که برای دانشگاه‌ها وجود دارد، اهتمام جدی داریم.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه سال جاری خبر داد.
وزیر علوم در مورد حذف رشته‌محل‌های غیرکاربردی و غیرعملیاتی نیز تاکید کرد: اقلیم آموزشی در سطح دنیا و سطح کشور ما تغییر کرده است. برای همین، رشته‌ها باید روزآمد شده و بازبینی شوند.
وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش جوانان و جهاد کشاورزی این هفته به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی می‌روند.
دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با فعالیت در ساعات غیر تحصیلی دانشجویان دکتری موافقت کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال همایش علمی تحت عنوان آموزش نیاز محور و مهارت محور برگزار می‌کنیم و از متخصصین آموزش عالی در دانشگاه‌های کشور درخواست کردیم تا نظرات خود را ارائه دهند.
اخیراً نامه‌ای از سوی معاون سازمان بازرسی خطاب به علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در فضای مجازی منتشر شده که در آن به موضوع جذب غیرقانونی دو تن از نزدیکان بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره شده است.
بابک قرائی مقدم پزشک و کارشناس گفت: یعنی اول شخص یک طبیب است و علوم پزشکی را یاد گرفته و سپس وارد طب سنتی می‌شود. همین الان بسیاری پرونده‌های پزشکی وجود دارد که به دلیل قصور پزشکی برای بیماران مشکل ایجاد شده است. چگونه وزیر آموزش و پرورش فکر می‌کند که در هنرستان می‌توان طب سنتی را آموزش داد؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر علوم پیرامون اقدامات صورت گرفته برای تقویت آموزش مهارت های کاربردی و ارتقای علمی و ارزشی دانشگاه ها قانع شدند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهارت محور کردن آموزش عزمی فرابخشی می‌خواهد و نیاز به قانونی داریم تا دانشجویان مهارت محور و جذب فعالیت در صنایع شوند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهارت محور کردن آموزش عزمی فرابخشی می‌خواهد و نیاز به قانونی داریم تا دانشجویان مهارت محور و جذب فعالیت در صنایع شوند.
معاون پیشین وزیر علوم در دولت اصلاحات گفت: دانشجو در عین‌حال که فعالیت سیاسی یا اجتماعی خود را انجام می‌دهد نهایتا اگر دچار تخلف شد با همان سازوکارها و با توجه به ساخت و بافت دانشگاه و با نگاه تسامح و نگاهی که دانشجو در حال تمرین جامعه‌پذیری است باید با او برخورد شود و نهایتا اگر خطایی هم می‌کند ادامه آن در جامعه‌پذیری‌اش است و ما باید حتی بخشی از خطاهایش را به رسمیت بشناسیم و نادیده بگیریم و باید مراقبت کنیم دانشگاه و آموزش و روندهایش دچار بحران نشود و در عین‌حال هم آن فضا برای دانشجو باشد که بتواند هم جامعه‌پذیری‌ و هم اعتراضات خود را انجام دهد.
عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام و دریافت دفترچه کنکور ارشد ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پذیرش استعفای بهرام دارایی از سمت معاونت وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، در حکمی محمود بیگلر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو منصوب کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان هفته آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌رود.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تمام دانشجویان می‌دانند که بر اساس مقررات آموزشی اگر سه جلسه غیبت غیرموجه داشته باشند، جلسه چهارم دیگر نمی‌توانند در کلاس حاضر شده و باید درس را حذف کنند، چون دانشکده و آموزش می‌تواند به دانشجو اعلام کند که وی اجازه ورود به امتحان مربوطه را ندارید و اگر امتحان را هم ندهد برای وی صفر رد می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از طریق آموزش و علم، استقلال خود را ثابت کنیم.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری افزود: پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام از تاریخ ۱۲ شهریور به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۷/۵ درصد رتبه‌های ۱ تا ۱۰ زیرگروه‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فنی و رتبه‌های ۱ تا ۵ گروه‌های آموزشی هنر و زبان خارجی، مربوط به مدارس دولتی بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جلسه کمیسیون آموزش مجلس، دلیل مخالفتش با بومی‌گزینی دانشجویان و اساتید را اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ