به گزارش خبرگزاری مهر، مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از فعال شدن سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی در سایت پارلیران خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس اقتصادی گفت: اجرای فاز اول سامانه‌ مودیان یک سری داده‌ها در اختیار سیاست گذار قرار داد که‌ می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از رویکردهای مهم در زمینه‌ شفافیت مالی اشخاص حقوقی و حقیقی به رفتار در آوردن اشخاص و مقابله با فرار مالیاتی است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با بیان اینکه مصوباتی به ویژه برای مقابله با بی انضباطی بانک‌ها داشتیم، گفت: سامانه شفافیت اموال و دارایی بانک‌ها راه‌اندازی می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی طرح‌نامه‌ها در سامانه ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ثبت شده و قابل رویت برای تمامی افراد از جمله پژوهشگران داخل و خارج کشور است.
معاون وزیر رفاه گفت: شفافیت در زمینه شناسایی و ارائه آمار میزان اشتغال در هر استان، مسئله اصلی سامانه رصد شفافیت است.
راه اندازی سامانه در شفافیت و عملکرد مناسب مالیات تاثیر بسزایی دارد به طوریکه دیگر افراد نمی‌توانند از زیر بار عدم پرداخت مالیات فرار کنند. بدین‌منظور با بررسی حساب‌های افراد به مرور موضوع دریافت پول نقدی یا سکه توسط برخی مشاغل حل می‌شود و تمامی افراد به خصوص مشاغل خاص نیز متناسب با درآمدشان مکلف به پرداخت مالیات هستند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیرات راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی پرداخت.
وزیر صمت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی تکمیل‌کننده سامانه جامع تجارت است که انتهای زنجیره تولید را شفاف می‌کند.
وزیر صمت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی تکمیل‌کننده سامانه جامع تجارت است که انتهای زنجیره تولید را شفاف می‌کند.
پس از راه‌اندازی سامانه شفافیت نمایندگان مجلس، آرای قالیباف نیز شفاف شده و در این سامانه در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان خبر داد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در توزیع گوشت در سامانه ستکاوا شفافیت قیمت داشته باشید و از رسانه برای اطلاع‌رسانی در این زمینه کمک بگیرید.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در سامانه مجلس این اجازه داده شده که نمایندگانی که می‌خواهند آرا و مطالب خود را شفاف کنند که سایر قوا نیز باید نسبت به اجرای شفافیت اقدام کنند.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در حاشیه شورای شهر تهران درباره سامانه شفافیت و روند به‌روز‌رسانی آن گفت: بحث شفافیت موضوع درستی است و قانون مجلس و شورای قبلی مصوبه خوبی در این زمینه داشت. کار‌هایی را نیز شروع کردند، اما آن‌گونه که انتظار می‌رفت به پیش نرفته و در‌حال‌حاضر تعدادی از مدیران در سامانه اطلاعات خود را قرار دادند که گزارش آن ارائه شد و تعدادی هم اطلاعاتشان ناقص است یا برخط و به‌روز نیست که باید کامل شود. شورا تلاش می‌کند شهرداری و شورا به‌صورت کامل همان میزان که قانون مشخص کرده، در راستای تحقق شفافیت گام بردارند.
عضو شورای شهر تهران گفت: سامانه شفافیت شهرداری تهران باید بروزرسانی شود.
شهردار تهران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: بخش زیادی از به‌روزرسانی سامانه شفافیت انجام شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: باید به مردم گزارش دهیم که چرا سایت شفافیت به روز رسانی نشده است.
اصولا وقتی شما قرار است یک پایه مالیاتی را گسترش دهید و یا نحوه اخذ آن را تغییر بدهید باید با مطالعه رفتار بازار، ذی‌نفعان، بانک‌های اطلاعاتی و ... این کار را انجام دهید. درصورت موفقیت در اجرا و لحاظ ضرورت‌ها، سامانه مودیان منجر به شفافیت شده و در مبدا اقدام به اخذ مالیات می‌کند، ولی اگر موفق نشود می‌تواند در کنار مالیات بر ارزش افزوده به مصیبتی برای تولید بدل شود.
بازار متشکل معاملات ارز ایران با افزودن سامانه مربوط به جدول عمق بازار به وب سایت و سامانه معاملات این شرکت علاوه بر افزایش شفافیت، امکان تحلیل بیشتر را برای عموم فعالان بازار ارز فراهم کرد.
رئیس امور نظام فنی و مشاوران سازمان برنامه و بودجه گفت: با راه‌اندازی مجدد سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور «ساجار»، امکان انحصار، تبانی و فساد در قراردادها کاهش پیدا می‌کند.
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با پیاده سازی فاز نخست این سامانه قطعاً وضعیت مناسب‌تری از قبل خواهیم داشت و شاهد شفافیت مبادلات، امکان گزارش‌گیری برای بانک مرکزی و بانک‌ها خواهیم بود.
عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است سامانه مودیان در صورت راه‌اندازی، قطعا به اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها کمک خواهد کرد، ولی حتما باید در سریع‌ترین زمان ممکن این سامانه آغاز به کار کند تا شاهد کاهش حجم اقتصاد زیرزمینی، فرار مالیاتی و کارآمدی بیشتر در نظام مالیاتی باشیم.
در حال حاضر دولت سیزدهم تاکید دارد که هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. از سویی معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیز به نظر می‌رسد که طرح باز توزیع یارانه بنزین را به بایگانی سپرده است. اما اگر قرار باشد روزی این طرح از سوی محسن رضایی و همکاران اش اجرا شود، تقریبا تمام مردم مشمول این طرح می‌شوند.
صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ