دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با بیان اینکه از امروز عصر شاهد شروع یک موج سفر جدید خواهیم بود، گفت: امروز بعدازظهر اطلاعیه جدید ستاد در مورد مقاصد سفر جایگزین اعلام خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از زمانی که، دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرده است جامعه دانشگاهی در شروع هر ترم تحصیلی با اخراج یا قطع همکاری با اساتید مواجه بوده است. این نکته زمانی مهم می‌شود که به آمار‌های رصدخانه مهاجرت بنگریم که از موج مهاجرت گسترده در کشور خبر می‌دهد.
نیمار پس از جام جهانی دیگر نشانی از فرم خوب چند ماه قبل خود ندارد و همین باعث شده تا موج جدیدی از انتقادات علیه او در فرانسه شروع شود.
نیمار پس از جام جهانی دیگر نشانی از فرم خوب چند ماه قبل خود ندارد و همین باعث شده تا موج جدیدی از انتقادات علیه او در فرانسه شروع شود.
آمار سال ۲۰۱۷ می‌گوید که به‌ازای هر هزار نفر جمعیت ایران ما ۱.۶ پرستار استخدام‌شده در نظام درمانی‌مان داریم. یعنی ما نصف حداقل استاندارد‌های جهانی پرستار داریم. این یعنی ما صد هزار پرستار در بیمارستان‌هایمان کم داریم تا به کف استاندارد جهانی برسیم. این استاندارد برای پیش از شیوع کروناست و طبیعتا با توجه به لود کاری در بیمارستان‌ها در زمان همه‌گیری چند برابر بیشتر است؛ بنابراین پاسخ به این سؤال که آیا ما به اندازه کافی در بیمارستان‌هایمان پرستار داریم خیر است.
همزمانی شروع موج هشتم کرونا و بحران آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، باعث شده نفس تهرانی ها به خِس خِس بیافتد.
همزمانی شروع موج هشتم کرونا و بحران آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، باعث شده نفس تهرانی ها به خِس خِس بیافتد.
اگرچه آمار اختلال روانی در ایران طی سال‌های اخیر زیر ۲۰ درصد بود، اما شیوع کرونا و نتایج جانبی آن یک جهش بزرگ در این آمار پدید آورد. حالا و متاثر از اتفاقات سه ماه اخیر ایران آیا باید منتظر جهش بزرگتری در این آمار باشیم؟
عمادی افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای آسیایی و اروپایی به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در شرایط فعلی که احتمال شیوع موج هشتم وجود دارد، همراهی و همیاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و انجام به موقع تزریق دُز یادآور واکسن می تواند به مهار آن منجر شود.
چنانچه زیرسویه BQ ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد. بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید ۱۹ در کشور را داشت.
چنانچه زیرسویه BQ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود، هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد. بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید19 در کشور را داشت.
بیش از دو هفته از شروع آلودگی سریالی هوا در پایتخت می‌گذرد. تفاوت موج اخیر آلودگی هوای تهران با دوره‌های آلودگی سریالی پیش از این در حضور آلودگی گوگردی به عنوان چاشنی آلودگی از جنس ذرات آن هم با غلظت بسیار بالا و تاریخی بوده است. در میانه ایام آلوده تهران که از ۱۶ آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، دیگر فقط ذرات معلق با قطر کوچک‌تر از ۵/ ۲ میکرون یا به اصطلاح PM۲/ ۵ نبود که هوا را مکدر کرده و سلامت شهروندان را هدف گرفته بود.
متخصصین عفونی کشور نیز نسبت به «شیوع عفونت میکروبی با پنوموکوک در کودکان» که روی آنفلوآنزا سوار می‌شد، هشدار دادند. به طوری که دکتر فرهاد چوبدار- رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر در این زمینه، اعلام کرد که بیماری عفونت میکروبی با پنوموکوک که بر روی آنفلوآنزا سوار می‌شود، در کودکان از شش ماهگی تا ۱۵ سالگی دیده می‌شود و عمده علت بروز آن هم این است که از دارو‌های آنتی‌بیوتیک و کورتون‌ها به صورت نادرست استفاده می‌شود. این عفونت‌ها به صورت ثانویه با آنفلوآنزا ایجاد می‌شوند.
وضعیت ویژه تیم ملی در جام جهانی موجب شده بود تا موج انتقادها از عملکرد فنی تیم فروکش کند. اما با بازگشت از این رقابت‌‌ها موج جدیدی از انتقادات شروع شده است. جواد خیابانی استارت انتقادها را شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی زد. اظهاراتی که کاملا خلاف صحبت‌های قبلی خیابانی بود.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و آغاز موج این بیماری، شاهد تجویز آنتی‌بیوتیک برای این بیماران هستیم در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند و تنها خطر بروز مقاومت‌های میکروبی را افزایش می‌دهند.
کمتر از یک ماه تا شروع جام جهانی، دوشان ولاهوویچ، ستاره صرب یوونتوس، در بازی برابر بنفیکا مصدوم شد.
طائب: با بیان اینکه ۲۰۲۴ سال سرنوشت سازی و ۲۰۲۸ سال تعیین کننده‌ای است، گفت: اغتشاشات را هدف‌گذاری کردند و قرار بود مهر ماه انجام شود و از دانشگاه با موضوع حجاب و مسائل صنفی شروع کنند، نیروی انتظامی هم در این مقطع درگیر مسئله اربعین بود و درگیری این سیستم برای تأمین امنیت مردم یک غفلتی در بیان روایت اول رخ داد و دشمن یک تصویر بزرگ از مسئله زن ساخته و این اتفاق سوار این موج شد.
یک اظهارنظر نژادپرستانه بر علیه وینیسیوس در برنامه ال‌چیرینگیتو کافی بود تا موج حمایت جهانی از ستاره برزیلی رئال را شاهد باشیم اما همه چیز از مصاحبه کاپیتان اتلتیکو شروع شد.
شرکت راه آهن اعلام کرد: با شروع موج برگشت زائران اربعین حسینی (ع)، قطارهای خرمشهر-تهران به بیش از ۳ برابر ایام عادی افزایش یافت.
در پی درگیری های گسترده در مناطق مرزی سودان با کشور اتیوپی، موج گسترده مهاجرت از این مناطق شروع شده است.
سه هفته از شروع لالیگا گذشته و از خانه دو بازیکن سرقت شده است. این اولین بار نیست که فوتبالیست ها در اسپانیا مورد حمله سارقان قرار می گیرند.
این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه شیوع این بیماری در برگیرنده سه موج ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر است ادامه داد: در این پیک تاکنون دو موج یا مرحله را پشت سرگذاشتیم.
بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان، که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، در شرایطی که هفته گذشته شاهد بهبود اوضاع و کاهش شمار شهر‌های قرمز بودیم و این گونه به نظر می‌رسید که موج هفتم شیوع ویروس و بیماری از قله خود عبور کرده است، بار دیگر شاهد افزایش شمار شهر‌های قرمز هستیم.
بورس کالا تغییر در نحوه عرضه برخی محصول‌ها در تالار صنعتی در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت را ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ