بهانه را باید گرفت. هرچند این بار بهانه مشکلات اقتصادی نبود و از ابتدا هم چیز دیگری می‌گفتند. اما همین اندیشمندان و صاحب‌نظرانی که به بخش‌های اقتصادی دولت معترض بودند چرا کاری نکردید تا مردم اینقدر تحت فشار نباشند، به شورای انقلاب فرهنگی هم گفته‌اند چکار می‌کردید که این‌همه جوان با شما بیگانه هستند؟ این معنای درس‌گرفتن از رخدادهای اخیر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم رسانه‌ای کشور در حوادث امنیتی ماه‌های اخیر و جنگ ترکیبی ، مقابل دروغ پردازی و جریان سازی معاندان رقابتی نفس‌گیر دارد.
ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد مردم بدهیم، اگر مردم عمل صالح ببینند، هم می بینند و هم عمل میکنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی رود.
آیت الله مکارم با اشاره به حوادث اخیر: باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش‌زدن و یا تبلیغ مسائل ضد فرهنگی هستند و یا عوامل خارجی‌اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در حوادث و ناآرامی‌های اخیر کشور آسیب دیدند، باید بتوانند خسارات خود را مطالبه کنند و کمیته تحقیق هم باید مطالبات آنان را بررسی کند.
واقعیت امر این است که گرچه حوادث اخیر لطمات زیادی از جهت از دست رفتن فرصت‌ها و وقت و سرمایه به عموم مردم و کشور وارد نمود، اما حداقل برخی از نواقص و کم کاری در حوزه‌های مختلف را به طور کامل عیان نمود و مشخص شد که برخی ترک فعل‌ها و بر توجهی‌ها چگونه باعث می‌شود آواری از شبهات و ابهامات بوجود آید
متاسفانه در بسیاری از پرونده‌های رخدادهای اخیر، وكلای تسخیری آنچنان كه باید و شاید اقدام به دفاع نكردند. برخی محاكم، متاسفانه تبصره ماده 48 را كه برای مرحله دادسراست به دادگاه نیز تسری می‌دهند. می‌گویند كه در دادگاه هم وكلای مورد تایید قوه قضايیه باید وكالت كنند. این روند، قطعا هم بر خلاف قانون اساسی و هم برخلاف قانون كیفری است. متهم را مستقیما سوار اتوبوس كرده و به دادگاه می‌برند. خانواده‌های این بنده خداها در بسیاری از موارد نمی‌فهمند كه دادگاه چه زمانی است. د راعاده دادرسي اگر مشخص شود كه رای صادره محسن شكاری برخلاف قوانین بوده است، اگر قاضی تقصیر كرده باشد، مسوولیت پرداخت دیه را دارد. اگر هم قاضی تقصیری نداشته باشد، بیت‌المال هم باید دیه شخص اعدام شده را پرداخت كند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: فریب خوردگان حوادث اخیر ضدانقلاب نیستند؛ باید دشمن را بشناسند / چرا در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نباید درس «دشمن‌شناسی» داشته باشیم؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه کمیته حقیقت یاب حوادث اخیر باید خروجی داشته باشد، گفت: باید خسارت متضرران حوادث اخیر تعیین و پرداخت شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در واکنش به تشکیل کمیته تحقیق با هدف احقاق حقوق متضررین از حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: افراد متضرر باید هر چه زودتر به حقوق خود دست پیدا کنند.
در برخی از پرونده‌ها متهمان فقط باید از وکلای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که وکلای مورد تأیید قوه قضائیه هستند، استفاده کنند؛ این قید، یک امکان ویژه برای این گروه از وکلا با تعداد کمی ایجاد کرده و مورد مخالفت و اعتراض جامعه وکالت است. در شرایط حاظر وجود این تبصره موجب شده تا بهانه هایی برای عده ای از افراد سودجو فراهم گردد
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه قطعا منتقدان نقشی سازنده دارند، بیان کرد: ما باید هم از منتقدان استفاده کنیم و هم از کسانی که معتقد به شرایط فعلی‌اند. کسانی که سنگ می‌اندازند و با خودرو دیگران را زیر می‌گیرند، در اقلیتند و حتی معترضان هم این رفتار‌ها را قبول ندارند.
وزیر کشور گفت: آن اندک دانش آموزانی هم که احیانا دچار یک آسیبی هستند و به هرحال دچار خلاء‌های روحی و فکری هستند که بعضی از کار‌ها را می‌کنند؛ باید با ملاطفتی که صورت می‌گیرد مشکل آن‌ها برطرف شود.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران یک صدا و با یک مطالبه عمومی به دنبال این هستند که با اغتشاشگران و تجزیه طلبان و همه عوامل نفوذی در حوادث اخیر برخورد جدی شود.
مشاور رهبری انقلاب تاکید کرد: درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما حریف و دشمن ما سناریوی بزرگتری را به وجود آورده است و دیگر مسئله کلیت ایران مطرح است و باید در برابر آن به تعبیر رهبری ید واحده بود.
جوسپ بورل مدعی شد: باید حمایت قوی خود را از تظاهرکنندگان و به ویژه زنان [در ایران]از تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای متمایز کنیم.
نگاه دولت این است که وقتی ۸۵ میلیون جمعیت نخبه داریم، اگر حرفشان را نشنویم، خودمان را از شنیدن آن‌ها محروم کرده‌ایم. اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمن با تهدید ترکیبی به میدان آماده است و از لایه‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از این‌ها نفوذ یا تهدید از درون است و مسوول و کسی که در یک سازمان، اَدمین است و اطلاعات، اختیار و دسترسی دارد باید کنترل مضاعف شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمن با تهدید ترکیبی به میدان آماده است و از لایه‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از این‌ها نفوذ یا تهدید از درون است و مسوول و کسی که در یک سازمان، اَدمین است و اطلاعات، اختیار و دسترسی دارد باید کنترل مضاعف شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دست دشمن در حوادث اخیر مشهود است و حتماً باید در مقابل آنان موضع گیری شود.
رئیس کمیسیون قضایی با بیان اینکه ابتدا باید در طرف سعودی نشانه‌ای از تمایل به برقراری مجدد ارتباط دیپلماتیک با ایران باشد، عنوان کرد: شیوه گفت‌وگو این نیست که با یک دست خنجر در پهلوی ایران بزنند و دست دیگر را با هدف حسن نیت به سمت ایران دراز کنند.
نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: سلبریتی ها با امکانات کشور به شهرت رسیدند اما در حوادث اخیر با دشمن هم‌داستان شدند که باید با آنان برخورد شود.
اگر از یکسو، شعارهای تند و خشمگینانه ثمری نمی دهد، اما مجموعه نظام هم باید گفت و گو با بخش های مختلف ملت را آغاز کند و شنیدن درد ایشان و در صورت لزوم معذرت خواهی از آنان را -که مدت مدیدی است کمرنگ و فراموش شده-ییاموزد. طبیعی است که نتیجه این گفتگو نه ادامه «انعطاف ناپذیری در برخی روش ها و ارزش ها»، و نه مطابق با خواسته های تند ساختارشکنانه خواهد بود. و از همین گفت و گوهاست که میزان مجاز انعطاف و تعریف ساختارشکنی به دست می آید.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس، توضیحاتی درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر کشور ارائه داد.
نقد و اعتراض حق مردم خصوصاً جوانان است و با وجود مشکلات و نقائص اگر نسبت به عملکرد مسئولین یا نحوه اجرای برخی قوانین، انتقادی وجود دارد باید همچون موارد دیگر به صورت قانونی و با حفظ انضباط به گونه ای که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، ابراز گردد؛ و بر مسئولین نیز لازم است نسبت به این انتقادات گوش شنوا داشته و به حق، به اصلاح امور بپردازند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ