در برخی از پرونده‌ها متهمان فقط باید از وکلای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که وکلای مورد تأیید قوه قضائیه هستند، استفاده کنند؛ این قید، یک امکان ویژه برای این گروه از وکلا با تعداد کمی ایجاد کرده و مورد مخالفت و اعتراض جامعه وکالت است. در شرایط حاظر وجود این تبصره موجب شده تا بهانه هایی برای عده ای از افراد سودجو فراهم گردد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تحلیلی به جزئیات بیشتری از پشت پرده حوادث روز‌های اخیر در برخی نقاط کشورپرداخت.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه صبح امروز این کمیسیون، حوادث اخیر کشور و موضوع اختلالات ارزی با حضور وزیر اطلاعات بررسی شد.
احمد وحیدی درباره جلسه هم اندیشی خود با جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران، اظهار کرد: من با بعضی اساتید راجع به موضوعات درباره اغتشاشات و حوادث اخیر جلسه داشتم و در این زمینه گفتگو کردیم. اساتید نظراتی داشتند که بیان کردند و ما هم مطالب خود را مطرح کردیم.
رئیس صداوسیما در سخنانی با اشاره به حوادث ۷۰ روز گذشته در کشور، گفت: اگر قدرت، امکانات و اطلاعات لازم به‌ موقع در اختیار صداوسیما قرار می‌گرفت، بسیاری از این بحران‌ها یا پیش نمی‌آمد و یا مدیریت بهتری می‌شد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به تلاش بی وقفه دشمن برای ویرانی ایران اسلامی گفت: شاهد یک جنگ تمام عیار ترکیبی علیه مردم ایران هستیم، اما آن‌ها همواره از استقامت و پایمردی این ملت بزرگ شکست خورده اند و این بار نیز مایوس خواهند شد.
وزیر کشور ترکیه در گفتگو با وحیدی گفت: اطمینان داریم که مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اقتدار، حوادث اخیر که هدایت شده از سوی برخی دولت‌ها است، را به خوبی مدیریت خواهند کرد.
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مدعی شد که اخیرا ۵۶۰۰ سلاح غیرمجاز به کشور وارد شده است.
قم-فرمانده فراجا گفت: حوادث اخیر کشور برنامه ریزی شده و یک جنگ ترکیبی بود و دشمنان با تمام توان وارد میدان شدند تا ایران قوی را تضعیف کنند.
وزیر کشور: در حوادث اخیر مشکل مهمی در مدارس نداشتیم
وزیر کشور گفت: آن اندک دانش آموزانی هم که احیانا دچار یک آسیبی هستند و به هرحال دچار خلاء‌های روحی و فکری هستند که بعضی از کار‌ها را می‌کنند؛ باید با ملاطفتی که صورت می‌گیرد مشکل آن‌ها برطرف شود.
مشاور رهبری انقلاب تاکید کرد: درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما حریف و دشمن ما سناریوی بزرگتری را به وجود آورده است و دیگر مسئله کلیت ایران مطرح است و باید در برابر آن به تعبیر رهبری ید واحده بود.
سخنگوی دولت گفت: امروز وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کردند.
احمد زیدآبادی نوشت: حوادث اخیر در کشور تا اندازه بسیاری نتیجه گسست نسلی است. آیا این حوادث تنبّه لازم برای تجدید نظر اساسی در سیاستِ جلوگیری از تماس نسل‌ها را به دنبال خواهد داشت یا اینکه با تداوم وضع فعلی شرایط به قدری تشدید خواهد شد که نه ما کلا درکی از آن‌ها داشته باشیم و نه آن‌ها از ما.
روسای سه قوه همچنین از خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت طی روزها و هفته‌های گذشته قدردانی و تاکید کردند: امنیت و آرامش در کشور زیربنای هر نوع توسعه‌یافتگی و فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارهای مردم است.
وزیر کشور اذعان کرد: برای استانداری سیستان و بلوچستان یک فرد اقتصادی انتخاب شده تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
اگر از یکسو، شعارهای تند و خشمگینانه ثمری نمی دهد، اما مجموعه نظام هم باید گفت و گو با بخش های مختلف ملت را آغاز کند و شنیدن درد ایشان و در صورت لزوم معذرت خواهی از آنان را -که مدت مدیدی است کمرنگ و فراموش شده-ییاموزد. طبیعی است که نتیجه این گفتگو نه ادامه «انعطاف ناپذیری در برخی روش ها و ارزش ها»، و نه مطابق با خواسته های تند ساختارشکنانه خواهد بود. و از همین گفت و گوهاست که میزان مجاز انعطاف و تعریف ساختارشکنی به دست می آید.
وزارت اطلاعات اعلام کرد: حوادث روزهای اخیر در برخی نقاط کشور، پوسته‌ای آشکار و محسوس و لایه‌های پنهان متعددی در پشت صحنه‌های خود داشت.
وزارت اطلاعات اعلام کرد: حوادث روز‌های اخیر در برخی نقاط کشور، پوسته‌ای آشکار و محسوس و لایه‌های پنهان متعددی در پشت صحنه‌های خود داشت.
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای پیرامون حوادث اخیر کشور به تبیینی ابعاد مختلف این حوادث پرداخت.
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای پیرامون حوادث اخیر کشور به تبیینی ابعاد مختلف این حوادث پرداخت.
مجمع نیروهای خط امام درباره حوادث اخیر در کشور بیانیه ای صادر کرد.
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با صدور بیانیه ای نسبت به اغتشاشات اخیر واکنش نشان داد و ضمن تاکید بر حق اعتراض مردم بخصوص جوانان بر ضرورت توجه به قانونمندی و سوء استفاده دشمنان، از مسوولان خواست نسبت به انتقادات گوش شنوا داشته و به اصلاح امور بپردازند.
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با صدور بیانیه ای نسبت به اغتشاشات اخیر واکنش نشان داد و ضمن تاکید بر حق اعتراض مردم بخصوص جوانان بر ضرورت توجه به قانونمندی و سوء استفاده دشمنان، از مسوولان خواست نسبت به انتقادات گوش شنوا داشته و به اصلاح امور بپردازند.
در اطلاعیه وزارت کشور درباره حوادث و نا آرامی‌های چند روز اخیر آمده است: مقابله جدی با اقدامات آسیب رسان به نظم عمومی، تکلیف و رسالتی در راستای صیانت از حقوق شهروندی است که با جدیت و قاطعیت و در عین رعایت تمام حدود و ضوابط قانونی و شرعی دنبال خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ