ماه رمضان در فلسطین طعم خاصی دارد که شاید در بسیاری از نقاط زمین بی نظیر باشد، زیرا مردم با وجود سختی ها، رنج ها، زخم ها و دردها، ارتباط و محبت و رحمت خود را بیشتر می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با وجود این اتفاقات شاید هیچ‌کدام به غافلگیری رخ‌داده در خراسان رضوی و به طور مشخص در گناباد نباشد. در یکی، دو روز گذشته ویدئویی از بازی فینال رقابت‌های فوتسال جام رمضان در این شهر منتشر شده که باعث شگفتی شده است. در بخشی از این تصاویر که همچنان ویدئوی آن دست به دست می‌شود، تماشاگران حاضر در سالن که ظاهرا قریب به سه هزار نفر هستند، شعار عجیبی علیه فلسطین سر می‌دهند و بعد هم که یکی داد می‌زند درود بر ... و....
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با زیاد نخاله تحولات جاری در صحنه فلسطین، وحدت صفوف فلسطینی و همبستگی جهانی با ملت فلسطین در ماه مبارک رمضان امسال را سرمایه مهمی دانست.
شخصیت‌های دینی فلسطینی بر لزوم حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی طی روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و پس از آن تاکید کردند.
بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در جای جای مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند. فلسطینیان ساکن قدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری از نخستین ساعات بامداد جمعه خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر به جا آوردند. فلسطینیان پس از اقامه نماز با حمل پرچم‌های فلسطین و بیرق‌های حماس و گردان‌های قسام و پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مقاومت و روز جهانی قدس در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند.
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، پس از برگزاری باشکوه نماز جمعه توسط نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی، نظامیان صهیونیست ۱۷ فلسطینی را بازداشت کردند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس در حمایت از مردم فلسطین خط وحدت منسجمی را در عالم اسلام شکل داد.
حماس خواستار حضور گسترده نمازگزاران و معتکفین فلسطینی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان با هدف شکست توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی شد.
پس از اینکه اسرائیل در طول شب نوار غزه و منطقه صور در جنوب لبنان را هدف قرار داد، فلسطینیان نماز جمعه خود را در صحن مسجد الاقصی اقامه کردند. همزمان با آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین نیز حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین انجام داد. پس از درگیری‌های صورت گرفته هزاران نفر برای اقامه سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان هجوم آوردند. نیرو‌های اسرائیلی تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در مسجد الاقصی و اطراف آن اتخاذ کردند.
پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که می‌خواستند در ماه رمضان در مسجد الاقصی نماز بخوانند، اجازه ورود نداد. پلیس اسرائیل بامداد چهارشنبه به مسجد الاقصی در بیت‌المقدس حمله و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد. در جریان این حمله شماری از فلسطینی‌های معتکف و در حال عبادت مجروح و شماری هم توسط پلیس اسرائیل بازداشت شدند. پلیس اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ فلسطینی را در محوطه مسجد الاقصی بازداشت کرده است. از زمان روی کار آمدن دولت راست افراطی جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اواخر سال گذشته، تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به طور مرتب افزایش یافته است.
سریال‌های تولید شده با محوریت فلسطین و مبارزات ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و پخش آن در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی را برای ارائه تصویر درست از آرمان فلسطین مهیا می‌کند.
فعالان عرب زبان در توئیتر به سیل نمازگزاران فلسطینی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی و لزوم خنثی کردن توطئه‌های شهرک نشینان صهیونیست اشاره کردند.
پس از حضور بی سابقه ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در دومین جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی، روزنامه هاآرتص جمعه سوم ماه رمضان را آزمونی مهم و حقیقی برای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دانست.
امام جمعه موقت تهران گفت: رمضان ماه حضور عقلانیت و قرآن در عرصه حیات بشر است
امام جمعه موقت تهران گفت: رمضان ماه عقلانیت و قرآن در عرصه بشر است.
سردار رمضان شریف: رهبر معظم انقلاب که سکان‌دار انقلاب اسلامی پس از امام خمینی (ره) هستند، همواره بر آرمان فلسطین، کمک به مردم این سرزمین و تلاش برای کمک به جبهه مقاومت و تقویت فلسطینی‌ها تاکید داشته و دارند.
مفتی قدس از شدت گرفتن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
صد هزار نمازگزار فلسطینی در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی نماز خواندند.
فعالان عرب زبان در توئیتر با انتشار پست‌هایی در نخستین روز ماه مبارک رمضان بر تداوم راه مقاومت تا آزادی سازی مسجد الاقصی و فلسطین تاکید کردند.
اتفاقات اخیر در اراضی اشغالی باعث شده تا رمضانی متفاوت تر از گذشته در انتظار فلسطینی ها باشد. فلسطینیان امسال به صورتی ویژه تر به استقبال ماه مبارک رمضان رفته اند.
رسانه های صهیونیست از رزمایش گسترده روز یکشنبه این رژیم از بیم تشدید مقاومت فلسطینی ها بویژه طی ماه مبارک رمضان خبر دادند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توصیه نهادهای امنیتی مبنی بر کاهش تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی در ده روز پایانی منتهی به ماه مبارک رمضان موافقت کرده است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد اسرای فلسطینی از اول ماه مبارک رمضان دست به اعتصاب غذا می‌زنند و این جنبش هرگز اسرای فلسطینی را در مبارزه با رژیم صهیونیستی، تنها نخواهد گذاشت.
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن گفت: آنچه اوکراینی ها تا کنون مشاهده کرده اند، فقط یک شوخی کودکانه بوده است و آنها باید منتظر عواقب وخیم تاکتیک های جدید ما باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ