رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید واشنگتن استقرار تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی روسیه در خاک بلاروس را محکوم می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع امنیتی از استقرار گسترده نیروهای حشدشعبی در نوار مرزی با سوریه همزمان با تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در این منطقه خبر داد.
سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشستی خبری گزارش اخیر «آسوشیتدپرس» درباره تصمیم آمریکا برای استقرار نیروهای این کشور در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را رد کرد.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از تحرکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، اعلام کرد که واشنگتن با استقرار تسلیحات اتمی جدید در کره جنوبی شرایط را به سمت تنش می‌برد.
نخست‌وزیر لهستان به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور چراغ سبز نشان داد.
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هشدار داد که تهدید رئیس‌جمهور روسیه به استقاده از سلاح اتمی، تهدیدی واقعی است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از استقرار جنگنده‌های «اف ۲۲ رپتور» این کشور در سوریه به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.
ولادیمیر پوتین هم در این باره گفته است که نباید روسیه را ملامت کرد زیرا این همان کاری است که آمریکا هم انجام داده و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد. در سال ۱۹۵۴، ایالات متحده برای نخستین بار اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا با هدف مقابله تهدیدات اتحاد شوروی کرد. فدراسیون دانشمندان آمریکا اعلام کرده است که اینک ۱۰۰ بمب هسته‌ای تاکتیکی بی۶۱ ایالات متحده در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر هستند.
روسیه انتقادات آمریکا از برنامه مسکو برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس را بی‌اهمیت توصیف و تاکید کرد که واشنگتن‌ها سال‌هاست که مشابه همین تسلیحات را در اروپا مستقر کرده است.
وزرای دفاع روسیه و بلاروس روز پنج‌شنبه سندی را برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس به امضا رساندند و به دنبال آن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که واکنش او به این خبر «بسیار منفی» است.
درخواست تایوان از آمریکا برای استقرار سریع سامانه‌های پاتریوت
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به عنوان پیام هشدار به کره شمالی شد.
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که غرب استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا را به یاد نمی‌آورد اما با تصمیم مسکو برای تاسیس زرادخانه در بلاروس از کوره در می‌رود!
رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که دولت این این کشور در صورت درخواست رسمی آمریکا، استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک ژاپن را بررسی می‌‎کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه و سرقت نفت و گندم این کشور، غیرقانونی است.
برای اولین بار در پنج سال گذشته، آمریکا قرار است بمب‌افکن‌های راهبردی B-1B خود را در شرق آسیا مستقر کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز به خبر استقرار بمب‌افکن های بی- ۵۲ آمریکا در شمال استرالیا واکنش نشان داد.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند دولت آمریکا برای مقابله با اقدامات چین در تایوان، در حال بررسی استقرار بمب‌افکن در شمال استرالیاست.
روسیه می گوید آمریکا با بمب های جدیدتر در اروپا «آستانه هسته ای» را کاهش می دهد.
کره شمالی همزمان با استقرار مجدد ناو آمریکایی، موشک های بالستیک شلیک کرد.
ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان که به دنبال مانور دریایی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هفته گذشته شبه‌جزیره کره را ترک کرده بود، مجددا به دریای شرقی بازمی‌گردد.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره عملیات انهدام مواضع و محل استقرار گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران، با مطرح کردن ادعا‌هایی گفت: مایلم تکرار کنم که ما نقض استقلال و تمامیت ارضی عراق توسط ایران را محکوم می‌کنیم. تایید می‌کنیم که یک شهروند آمریکایی، دیروز در نتیجه حمله‌ای موشکی به کردستان عراق کشته شده است، اما به خاطر ملاحظاتی نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه بدهم.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به طرز چشمگیری در حال افزایش قابلیت های تهاجمی خود در آسیا و اقیانوسیه است.
تلاش های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در شرق آسیا، از جمله استقرار سامانه موشکی بالستیک در کره جنوبی با واکنش چین همراه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ