نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشستی که درباره تصمیم روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس برگزار شده بود، گفت: «بله، ما تایید می‌کنیم که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود نخواهد داشت».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر پیشین روسیه در لبنان در گفتگو با مهر تأکید کرد که غرب هر از چندگاهی، با مطرح‌کردن موضوع سلاح هسته‌ای، تلاش می‌کند مسئولیت به‌کارگیری این سلاح را بر دوش روسیه بیاندازد.
نائب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که همانند آمریکا می‌توان به سلاح هسته‌ای در جنگ متوسل شد.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هیچ نشانه‌ای منبی بر تصمیم روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.
شبح توانایی روسیه جهت استفاده از سلاح هسته‌ای هنوز از میان نرفته. رهبر کرملین ماه اکتبر تهدید کرد و گفت، این که روسیه برای حراست از خاک خود به هر اهرمی متوسل خواهد شد، بلوف نیست.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به طولانی شدن جنگ در اوکراین از احتمال حمله پیشدستانه روس‌ها هم خبر داد.
کینژال مشهورترین موشک هایپرسونیک زرادخانه روسیه است که با برد ۲۰۰۰ کیلومتری و قدرت و سرعت غیرقابل مهارش سایه تهدیدش بر تمام اروپا گسترده است. گذشته از این‌ها کینژال قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه (۷ فروردین) در دیدار از مواضع ارتش در خط مقدم زاپوریژیا جوایزی را به سربازان و مقامات پلیس اهدا کرد. سفر زلنسکی به منطقه و محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در کنار رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل انجام شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به روسیه باعث شده تا از تبدیل جنگ اوکراین به یک جنگ هسته‌ای جلوگیری شود.
نیروگاه‌های هسته‌ای فراوان اوکراین از زمان شروع جنگ در این کشور مورد توجه واقع شدند. سربازان روسی ۴۸ ساعت بعد از شروع حمله به اوکراین نیروگاه هسته‌ای تعطیل شده چرنوبیل را تصرف کردند و همچنین در همان اوایل جنگ نیز نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپاست، تصرف کردند.
درگیری طولانی بین روسیه و اوکراین تبدیل به مهمترین چالش استراتژیک و جدی‌ترین تردید پیش روی جهان شده و بن‌بست زمستانی بیشتر به آتش زیرخاکستر شباهت دارد. از منظر غرب و روسیه شکست هر یک از طرفین سرآغاز اتفاقی هولناک همچون جنگ جهانی سوم و یا حمله هسته‌ای است.
رئیس شورای امنیت ملی روسیه بار دیگر تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای روسیه کرد
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که زرادخانه هسته‌ای این کشور غرب را از به‌راه انداختن جنگ با روسیه باز داشته است.
برگمان ارزیابی کرد که اگر اوکراین به دستاورد‌های بزرگ ادامه دهد و به کریمه نزدیک شود سناریوی تهدیدات هسته‌ای بسیار جدی‌تر خواهد شد. این تحلیلگر می‌افزاید که باور دارد پوتین در آن صورت به احتمال زیاد به استفاده از تسلیحات هسته‌ای متوسل می‌شود هم چنین اگر فراخوان بسیج بخشی از ذخایر روسیه در جنگ بی‌اثر شود احتمال دارد این کار را انجام دهد.
به نظر می‌رسد پوتین متقاعد شده که جنگ او علیه اوکراین ماموریتی برای احیای شرافت ملی روسیه است و این کشور را از تحقیری که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دید، رهایی خواهد بخشید. پوتین در این راستا حرکت می‌کند حتی اگر مستلزم پذیرش ریسک بالایی باشد.
آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای نگران هستند که جنگ در اوکراین به جنگ جهانی سوم با روسیه تبدیل شود.
ناتو در بحبوحه تشدید تنش‌ها با روسیه درباره جنگ اوکراین، رزمایش اتمی خود را با هدف تقویت توانمندی‌های بازدارندگی این ائتلاف نظامی امروز(دوشنبه) آغاز می‌کند.
رئیس‌جمهور بلاروس در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه روسیه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای ندارد می‌گوید جنگ هسته‌ای پایان کره زمین خواهد بود.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای تصریح کرد: مسکو به اصل غیرقابل قبول بودن آغاز جنگ هسته‌ای به طور کامل پایبند است.
یک شبکه تلویزیونی در روسیه که غرب را به خاطر صحبت بیش از حد در مورد جنگ هسته‌ای مقصر دانسته اقدام به پخش سکانس شومی از انفجار‌های هسته‌ای کرده است.
کارشناس مسائل روسیه: این‌که تا چه اندازه این تحرک جدید روس‌ها می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود، می‌توان از بعید بودن چنین احتمالی سخن به میان آورد. چرا که نزدیکی محدوده سرزمینی اوکراین به روسیه، عملا امکان حمله هسته‌ای بزرگ را از این کشور سلب کرده است
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال شکست در جنگ است. اگر اوکراینی‌ها به آزادسازی مناطق کشورشان از ارتش متجاوز خود ادامه دهند آیا او در واقع همان طور که تهدید کرده از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد؟ اگر چنین است چگونه و پاسخ ایالات متحده چه خواهد بود؟
استولتنبرگ در ادامه افزود، ناتو با «نگرانی شدید» گزارش‌های دریای بالتیک در مورد بروز نشتی در خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه را دنبال می‌کند.
شرکت طراح این زیردریایی اشاره کرده که به دلیل پیشرفت در فناوری موشک‌های بالستیک پرتاب شده اندازه آرکتوروس نسبت به مدل زیردریایی قبلی (SLBN) ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کارشناس مسائل بین الملل نوشت: ناکامی روسیه در جنگ در تحلیل نهایی به نفع ایران است. به‌خصوص اینکه اروپا با درکی درست از نقش ایران در تأمین انرژی و ثبات بازار، درصدد حل بحران هسته‌ای و رفع موانع حضور ایران در این بازار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ