در این گزارش عکس های فوران آتشفشان در اندونزی را می بینید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آتشفشان اِتنا (Etna) در ایتالیا که فعال ترین آتشفشان اروپا است، فوران کرد.
آتشفشان اِتنا (Etna) در ایتالیا که فعال ترین آتشفشان اروپاست، فوران کرد.
اُلمپوس بلندترین کوه شناخته شده در منظومه شمسی است که ۱۶ مایل (۲۵ کیلومتر) از سطح مریخ امتداد دارد و در حدود ۳۷۴ مایل (۶۰۱ کیلومتر) عرض دارد. در قله این کوه یک دهانه آتشفشانی وجود دارد که آخرین بار ۲۵ میلیون سال پیش فوران کرده است.
باستان‌شناسان می‌گویند دمای هوا در زمان فوران آتشفشان وزوویوس در مناطق اطرافش به ۵۲۰ درجۀ سانتیگراد رسیده بود؛ این دمای بالا و سرد شدن ناگهانی بعد از آن، برخی از بافت‌های بدن افراد را به نوعی شیشه تبدیل کرده بود.
تصاویر و پخش زنده رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که گدازه و دود از شکافی در زمین از سمت کوه «فاگرادالسفجال» بیرون می‌آید.
مقامات هواشناسی ایسلند اعلام کردند که یک آتشفشان در جنوب غربی ایسلند، ۱۱ ماه پس از پایان رسمی آخرین فوران، روز دوشنبه مجددا شروع به فوران کرد.
در طول دهه‌ها، دانشمندان می‌دانستند که فوران‌های آتشفشانی یک سنگ آذرین به نام کیمبرلیت، احتمالا حاوی الماس‌هایی در ماتریس سنگی‌اش است و نقاط داغ فوران کیمبرلیت را می‌توان در آفریقای جنوبی، شمال شرقی آمریکا، سیبری و چند نقطه دیگر دنیا یافت.
نخست وزیر پرو روز چهارشنبه در منطقه اطراف آتشفشان Ubinas در جنوب Moquegua وضعیت اضطراری اعلام کرد، زیرا فعال ترین آتشفشان این کشور چندین روز است که خاکستر منتشر می کند.
این کوه در پارک ملی هاوایی قرار دارد که تا کنون مقادیر زیادی مواد مذاب از دهانه آن به بیرون فوران کرده است.
یک هوادار منچستریونایتد که در فینال جام حذفی انگلیس با پیامی توهین‌آمیز درباره فاجعه‌ هیلزبورو جنجالی شده بود دستگیر شد.
مقامات مکزیک سطح هشدار ناشی از فوران آتشفشان «پوپوکاتپتل» را اعلام کردند.
اسکلت‌های تازه کشف شده نشان می‌دهند که شهر متروک ایتالیا با رویداد‌های لرزه‌ای خشن پیرامون فوران تاریخی در سال ۷۹ پس از میلاد از بین رفته است. این استخوان‌ها متعلق به مردان حداقل ۵۵ ساله در زیر دیواری یافت شد که باستان شناسان معتقدند قبل از غرق شدن زیر خاکستر آتشفشان، فرو ریخته است.
فعال ترین آتشفشان آمریکای مرکزی، فوئگو، در نزدیکی پایتخت گواتمالا فوران کرده و ابر عظیمی از خاکستر را در هوا منتشر کرده است.
تیم تحقیقاتی مستقر در آمریکا و نیوزیلند، اعلام کردند که این رویداد آتشفشانی که در فاصله ۶۵ کیلومتری جزیره اصلی این کشور اتفاق افتاده، علاوه بر فوران و پرتاب ستون‌های آتشفشانی عظیم به استراتوسفر، انفجار‌هایی از بخار نیز تولید کرد که صدا‌های مهیبی ایجاد کرده و در عین حال عامل اصلی ایجاد سونامی بود.
سال ۲۰۱۸، باستان‌شناسان نخستین مدرک متقاعدکننده‌ای را کشف کردند که نشان میداد ساکنان هرکولانیوم مرگ وحشتناکی را تجربه کردند: بافت نرم بدن آن‌ها و خونشان در اثر مجاورت با حرارت بسیار شدید فوارن آتشفشان جوشید و جمجه‌هایشان از درون منفجر شد.
آتشفشان شیولوچ از اوایل روز سه‌شنبه در شبه‌جزیره کامچاتکا در شرق روسیه فوران کرده و ابرهایی از غبار تا شعاع ۲۰ کیلومتری به آسمان برخاسته و مناطق وسیعی را با خاکستر پوشانده است.
آتشفشان ابکو جزایر کوریل روسیه، دست کم سه روز متوالی است که دود و خاکستر از آن خارج می شود. به گفته کارشناسان، وقوع فوران بسیار محتمل است.
فوران شدید در آتشفشان ساکوراجیما ژاپن، نمایشی دیدنی از رعد و برق آتشفشانی، گدازه و توده خاکستری را به وجود آورده است که تا سه مایل در هوا می رسد.
تصویر هوایی از فوران گدازه و برخاستن دود از آتشفشان ایسلند را ببینید.
آتشفشان هونگا تونگا توانست رکورد فوران آتشفشانی را جا به جا کند و اتفاقات شگفت انگیزی را رقم بزند.
شیولوچ، یکی از بزرگ‌ترین آتشفشان‌های کامچاتکا با ارتفاع قله ۳۲۸۳ متر، همچنان یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های در روسیه است.
در ۱۵ ژانویه آتشفشان هونگا در منطقه هونگا- تونگا (در کشور تونگا در اقیانوس آرام) که یک مخروط آتشفشانی در زیر دریا در فاصله ۶۴ کیلومتری شمال جزیره تونگا، تونگاتاپو است، ناگهان فوران کرد. این انفجار قوی‌ترین انفجار روی زمین در ۳۰ سال اخیر بود و۱۰۰ برابر بمب هیروشیما قدرت داشت. انرژی بسیار زیاد این رویداد باعث ایجاد سونامی شد که تا ژاپن هم رسید. همچنین امواج شوک جوی ایجاد شده باعث شد که در جو زمین صدایی مانند زنگ به گوش برسد.
سید مهدی رحمتی در تقابل با استقلال، باز هم بازنده نبود اما دو اتفاق به شدت او را عصبانی کرد.
فیلمی از فوران آتشفشان استرومبلی ایتالیا را مشاهده می‌کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ