سال ۲۰۱۸، باستان‌شناسان نخستین مدرک متقاعدکننده‌ای را کشف کردند که نشان میداد ساکنان هرکولانیوم مرگ وحشتناکی را تجربه کردند: بافت نرم بدن آن‌ها و خونشان در اثر مجاورت با حرارت بسیار شدید فوارن آتشفشان جوشید و جمجه‌هایشان از درون منفجر شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زندان‌های استان البرز مخصوصاً زندان رجایی شهر به جهت اینکه در داخل محیط شهری کرج واقع شده و زندان قزلحصار و رجایی شهر به جهت اینکه تحت مدیریت استان تهران هستند، مشکلات و مسائلی را به وجود آورده اند که جابجایی آنها جزو مطالبات مردمی بود و مدیران استان البرز، نمایندگان مردم استان البرز نیز مطالباتی داشتند، همچنین مجموعه قضایی و دادگستری استان البرز گزارشاتی در این خصوص به رئیس قوه قضاییه واصل کرد و در نهایت در جلسه شورای اداری ریاست قوه قضاییه دستور انتقال قطعی زندان رجایی شهر از محیط شهری کرج و بررسی درباره زندان قزلحصار را صادر کرد.
مسافران این ایستگاه مترو در شهر آتن قبل از حرکت مترو می‌توانند بقایای سازه‌های باستانی را از نزدیک ببینند.
کشتی لوچو ورزش سنّتی و باستانی استان مازندران است که به ورزش پهلوانی لوچو نیز شهرت دارد و از دوران بسیار دور، جایگاهش را در فرهنگ و باور‌های ارزشی مردم مازندران تثبیت کرده است. در این کشتی هر یک از طرفین می‌کوشد تا یک یا چند نقطه از بدن حریف را به زمین بزنند. کشتی‌گیری که در خطر می‌افتد می‌تواند با زدن کف دو دست به هم از ادامه مسابقه خودداری نماید، اما حق خارج شدن از زمین را ندارد.
در حال حاضر در تصاویر هوایی از مکان این شهر چیزی جز تل‌های ماسه‌ای در وسعت بیابان قابل مشاهده نیست؛ اما اینجا روزگاری شهری پر رونق در حاشیۀ مسیر خراسان به اصفهان و شیراز بوده است؛ شهری که بنا بر افسانه‌ها اسفندیار پهلوان نامدار ایرانی آن را بنا کرده است.
در «پارکورر برقی» همه چیز در مورد قدرت و سرعت نیست. همچنین راحتی و سازگاری سوار را در اولویت قرار می‌دهد. مجهز به دو حالت سواری است: «Flow» و «Surf» در حالی که Flow یک حالت کروز آرام را برای پیمایش در ترافیک شهری ارائه می‌دهد، Surf تجربه سواری پویاتری را فراتر از محدوده شهر ارائه می‌دهد. برای افراد ماجراجو، حالت اضافی «فلش» نوید یک سواری پر آدرنالین را می‌دهد.
باستان‌شناسان مؤسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ (INAH) یک نقش‌برجسته حکاکی‌شده را در OCOMTÚN در ایالت کامپیچی مکزیک کشف کردند.
به تازگی مجسمه‌ای بسیار زیبا از جنس سنگ مرمر در ویرانه‌های باستانی شهر رم کشف شده که طبق حدس باستان‌شناسان تمثالی از الهۀ زیبایی در دوران باستان بوده است.
شهر بدشانس لایجا اکنون با لقب «پمپی مشرق‌زمین» معروف شده است. درست مثل پمپی، همه محوطه لایجا نیز به دلیل فاجعه ناگهانی تصویری ثابت از زمان را نشان می‌دهد و اشیاء باستانی و ویژگی‌های روستای عصر نوسنگی همان‌طور که در لحظه فاجعه بود، حفظ شده است.
در این منطقه ۱۳۲ قبر یافت شد که به جز دو مورد تمامی آن‌ها باز شده بودند البته از این قبور برای گاه نگاری استفاده شد. قبر‌ها در شکل‌های مختلفی ساخته شده اند.
این اکتشاف در شهر باستانی «آناوارزا» (در منطقه آدانا، حوالی جنوب ترکیه) صورت گرفته است. این شهر باستانی، سکونتگاه تمدن‌های مختلفی از یونان باستان تا امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است.
«کاخ پادشاهان» شهر باستانی و سومری «گیرسو» که در جنوب عراق امروزی واقع شده است سال گذشته توسط باستان‌شناسان بریتانیایی و عراقی کشف شد. باستان‌شناسان در این شهر باستانی، بیش از ۲۰۰ لوح به خط میخی کشف کردند که سوابق اداری شهر باستانی در آن‌ها ثبت شده است.
سایت میر در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر اسیوط در مصر علیا قرار دارد. گورستان میر شامل گروهی از مقبره‌های صخره‌ای هم می‌شود که به طور کامل در صخره حکاکی شدند و قدمت آن‌ها به دوران پادشاهی قدیم و میانه باز می‌گردد. حاکمان استانی در مقبره‌هایی در دامنه‌ی تپه دفن شدند.
سنا GTR از نسخه شهری خود ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر است که این کاهش وزن به دلیل حذف ایربگ‌ها، ترمز دستی، مافلر اگزوز و استفاده از متریال سبک‌تر به جای شیشه همچون پلکس گلس ممکن شده است.
عشق به فوتبال کوچک و بزرگ و شهری و روستایی نمی‌شناسد. فوتبالی‌ها به هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند و با جدیت رقابت می‌کنند. جوانان دهستان کوماسی در بخش مرکزی شهرستان مریوان استان کردستان هر ساله در آستانه بهار با آماده کردن زمین خاکی روستا مسابقات جام کوماسی را برگزار می‌کنند.
باستان‌شناسان معتقدند مقبرۀ تازه کشف‌شده در شهر باستانی ساگالاسوس، نشانه‌هایی از یک مراسم تدفین با مناسک جادویی را در خودش دارد. مناسکی که نشان می‌دهند زندگان از بازگشت این مرده در هراس بوده‌اند!
روسیه ماه‌هاست که باهموت، شهری در منطقه دونتسک در شرق اوکراین و پله‌ای برای پیشروی در شهر‌های بزرگ‌تر را محاصره کرده و آماج حملات خود قرار داده است. بیشتر جمعیت باهموت پیش از جنگ که حدود ۷۰۰۰۰ نفر بود، این شهر ترک کردند و سربازان ارتش اوکراین درحال دفاع در برابر تجاوزات روس‌ها هستند.
فرهادی گفت: انفجار در حین حفاری به‌دلیل برخورد بیل میکانیکی با لوله گاز شهری و نشت شدید گاز رخ داده بود که این انفجار سبب تخریب ۴ باب مغازه و شکسته شدن شیشه‌های تعدادی واحد تجاری اطراف میدان طبرسی و ایراد خسارت به چند دستگاه خودروی سواری و مجروحیت تعدادی از افراد حاضر در محل شده بود.
سال ۲۰۰۱ بود که بقایای یک شهر گمشده در خلیج خامبات در سواحل هند کشف شد. شهری که برخی باستان شناسان معتقدند قدیمی‌ترین شهر تاریخ است.
آماندا گوسمان، یکی از این دختران است که هر روز گوسفندانش را برای چِرا به کوه بونِیگوآ در کوهستان پیرنه در اسپانیا می‌برد. گوسمان مدتی را در شغل بازاریابی در بارسلونا سپری کرد و فهمید که از محیط اداره و زندگی شهری خوشش نمی‌آید.
(تصاویر) کشف غافلگیرکنندۀ مجسمۀ هرکول در شهر باستانی
باستان‌شناسان یک آینۀ برنزی بسیار خاص به شکل سپر و یک شمشیر آهنی بسیار بزرگ را که بیش از ۲ متر طول دارد در گورپشته‌ای باستانی در شهر نارای ژاپن از زیر خاک بیرون آوردند؛ این آثار در نوع خود بی‌سابقه به حساب می‌آیند.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دیروز اعلام کرد: این شورا در زمینه نام گذاری معابر و بوستان‌های شهر به نام مبارک شهدا فعال است، اما تعیین نام و تغییر نام شهرک‌ها در حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر تهران نیست و این موضوع به هیات مدیره شهرک‌ها مربوط می‌شود.
در شبانه روز گذشته براساس آخرین تصاویر دریافتی از ۲۳۹۳ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری در مقایسه با روز قبل کاهش ۹/۹ درصدی تردد را نشان می‌دهد.‌
خبرگزاری آسوشیتدپرس از حمله موشکی به بازار شهر الباب در سوریه خبر داد؛ شهری واقع در استان حلب که در حال حاضر تحت کنترل گروهی از مخالف‌های بشار اسد است که مورد حمایت دولت ترکیه قرار دارند. در جریان حمله‌های موشکی  به شهر الباب دست‌کم ۱۵ نفر جان‌ باخته و ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.  به‌ گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در میان کشته‌شدگان سه کودک نیز حضور داشتند و شمار مجروح‌های این حمله موشکی ۳۰ نفر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ