این کوه در پارک ملی هاوایی قرار دارد که تا کنون مقادیر زیادی مواد مذاب از دهانه آن به بیرون فوران کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فران تورس، ستاره بارسلونا، رویای یک هوادار خردسال را بعد از یک سال محقق کرد.
اُلمپوس بلندترین کوه شناخته شده در منظومه شمسی است که ۱۶ مایل (۲۵ کیلومتر) از سطح مریخ امتداد دارد و در حدود ۳۷۴ مایل (۶۰۱ کیلومتر) عرض دارد. در قله این کوه یک دهانه آتشفشانی وجود دارد که آخرین بار ۲۵ میلیون سال پیش فوران کرده است.
ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود ۴۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد.
مقامات هواشناسی ایسلند اعلام کردند که یک آتشفشان در جنوب غربی ایسلند، ۱۱ ماه پس از پایان رسمی آخرین فوران، روز دوشنبه مجددا شروع به فوران کرد.
در طول دهه‌ها، دانشمندان می‌دانستند که فوران‌های آتشفشانی یک سنگ آذرین به نام کیمبرلیت، احتمالا حاوی الماس‌هایی در ماتریس سنگی‌اش است و نقاط داغ فوران کیمبرلیت را می‌توان در آفریقای جنوبی، شمال شرقی آمریکا، سیبری و چند نقطه دیگر دنیا یافت.
نتانیاهو که امروز در نشست کابینه رژیم صهیونیستی حضور داشت به دلیل یک رخداد امنیتی این جلسه را فورا ترک کرد.
طبق ادعای موندودپورتیوو، اگر بارسلونا بتواند فران تورس را در این تابستان بفروشد، یانیک کاراسکو را جانشین وی خواهد کرد.
سردرد‌ها معمولا مشکل نگران‌کننده‌ای نیستند، اما یک سردرد ناگهانی که احساس کنید بدترین سردرد زندگی‌تان است را نباید نادیده بگیرید. همچنین اگر سردرد با سفتی گردن، ضعف یا تغییر بینایی همراه باشد ممکن است از آنوریسم یا خونریزی مغزی حکایت کند. در بیمارستان معمولا برای فردی که سردرد ناگهانی و شدیدی دارد سی‌تی‌اسکن یا ام‌آرآی تجویز می‌شود.
یک هوادار منچستریونایتد که در فینال جام حذفی انگلیس با پیامی توهین‌آمیز درباره فاجعه‌ هیلزبورو جنجالی شده بود دستگیر شد.
پژوهشگران انسلادوس، ششمین قمر بزرگ زحل را، پاییز گذشته با تلسکوپ فضایی جیمز وب رصد کردند. تصاویر گرفته‌شده با ابزار طیف‌نگار فروسرخ نزدیک تلسکوپ چیزی را ثبت کردند که دانشمندان «فورانی خارق‌العاده بزرگ» نامیده‌اند.
«اسکات بولتون» (Scott Bolton)، پژوهشگر ارشد پروژه جونو، در بیانیه پیش از پرواز گفت: آیو، آتشفشانی‌ترین جرم آسمانی است که در منظومه شمسی می‌شناسیم. با مشاهده آن به مرور زمان در گذر‌های متعدد، می‌توانیم ببینیم که چگونه آتشفشان‌ها تغییر می‌یابند، چقدر فوران می‌کنند، چقدر روشن و داغ هستند، آیا به یک گروه مرتبط هستند یا فعالیت آن‌ها انفرادی است و آیا شکل جریان گدازه آن‌ها تغییر می‌کند یا خیر.
اسکلت‌های تازه کشف شده نشان می‌دهند که شهر متروک ایتالیا با رویداد‌های لرزه‌ای خشن پیرامون فوران تاریخی در سال ۷۹ پس از میلاد از بین رفته است. این استخوان‌ها متعلق به مردان حداقل ۵۵ ساله در زیر دیواری یافت شد که باستان شناسان معتقدند قبل از غرق شدن زیر خاکستر آتشفشان، فرو ریخته است.
دیوان عالی پاکستان برای حضور نخست‌وزیر سابق این کشور در دادگاه مهلت یک ساعتی تعیین کرد.
بر اثر منفجر شدن خط اصلی آب در ترابزون ترکیه؛ مغازه ها، خودروها و یک آپارتمان به شدت آسیب دیدند.
برخلاف نوآوری‌های پیشین در عرصه فناوری هوش مصنوعی در مورد تسلط بشر بر طبیعت نیست بلکه به معنای کنار گذاشتن کامل کنترل است. چه متوجه باشیم چه نباشیم غرور انسان محور قدیمی که فناوری آن را قادر ساخته بود ممکن است به زودی جای خود را به بی ربطی و بی معنایی انسان بدهد.
فران تورس، مهاجم بارسلونا، اعتراف کرد که شکست فصل گذشته بارسا برابر آینتراخت فرانکفورت ضربه روحی شدیدی به او زد.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.
در ۱۵ ژانویه آتشفشان هونگا در منطقه هونگا- تونگا (در کشور تونگا در اقیانوس آرام) که یک مخروط آتشفشانی در زیر دریا در فاصله ۶۴ کیلومتری شمال جزیره تونگا، تونگاتاپو است، ناگهان فوران کرد. این انفجار قوی‌ترین انفجار روی زمین در ۳۰ سال اخیر بود و۱۰۰ برابر بمب هیروشیما قدرت داشت. انرژی بسیار زیاد این رویداد باعث ایجاد سونامی شد که تا ژاپن هم رسید. همچنین امواج شوک جوی ایجاد شده باعث شد که در جو زمین صدایی مانند زنگ به گوش برسد.
سید مهدی رحمتی در تقابل با استقلال، باز هم بازنده نبود اما دو اتفاق به شدت او را عصبانی کرد.
در طول تمام اتفاقات یک مصاف پرحاشیه دیگر برابر استقلال امیر قلعه‌نویی دست به سینه روی صندلی خود در نیمکت تکیه زده بود و ناراحتی و عصبانیت از وجودش فوران می‌کرد.
براساس داده‌های مقاله‌ای که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتانیایی «لَنسِت» منتشر شد این عفونت نام خود را از «فوران تاول‌های قرمز و دردناک در سراسر بدن گرفته که به تدریج به اندازه یک گوجه فرنگی بزرگ می‌شوند». این تاول‌ها شبیه تاول‌هایی است که در بیماران جوان مبتلا به آبله میمون دیده می‌شود.
براساس داده‌های مقاله‌ای که هفته گذشته در مجله پزشکی بریتانیایی «لَنسِت» منتشر شد این عفونت نام خود را از «فوران تاول‌های قرمز و دردناک در سراسر بدن گرفته که به تدریج به اندازه یک گوجه فرنگی بزرگ می‌شوند». این تاول‌ها شبیه تاول‌هایی است که در بیماران جوان مبتلا به آبله میمون دیده می‌شود.
یک دیپلمات ارشد چین تاکید کرد آمریکا عامل اصلی بر هم زدن صلح و ثبات جهانی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ