آرتن ماکارچوک، مدافع تیم سوچی، به دلیل بیماری اردوی تیم ملی روسیه را از دست داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس انجمن متخصصان ایران با بیان اینکه ویروس گوارشی جدید علائمی همچون اسهال، استفراغ، دل درد، سرگیجه و تب و لرز دارد، گفت: افراد مبتلا یک تا ۳ روز پس از ابتلا خوب می‌شوند، اما برخی از بیماران که بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.
محمد حسینی ادامه داد: بعضاً حتی مبتلا به بیماری نشده‌ایم، اما برای اینکه بیمار نشویم؛ آنتی بیوتیک مصرف می‌کنیم که این رفتار اشتباه است. زیرا، آنتی بیوتیک هیچ تأثیری در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی ندارد.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم بروز بیماری در انسان بیان کرد: حدود دو روز تا یک یا دو هفته پس از مواجهه با ویروس، علائم تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در انسان بروز پیدا می‌کند؛ این علائم شامل تب ناگهانی، بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ و سرفه است.
بنابر مطالعات اخیر، پاسخ ایمنی بدن به یک ویروس معمولی موسوم به «اپشتین بار» (EBV) که معمولا بی‌خطر است و امکان ابتلا به آن از همان دوران کودکی وجود دارد، ممکن است درست عمل نکند و به اشتباه، یک پروتئین مهم در مغز و نخاع را هدف قرار دهد.
بیماری پنجم، یک بیماری ویروسی ناشی از پاروویروس است که بیشتر در کودکان مدرسه‌ای دیده می‌شود و با لکه‌های قرمز روی گونه‌ها مشخص می‌شود.
یک متخصص داخلی گفت: افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند همچون بیماری های دیابتی یا افرادی که دارو مصرف می کنند، در زمان های خاص ممکن است منجر به ویروس تبخال شود.
محققان یک پودر استنشاقی ابداع کرده اند که در آینده به طور موقت از ورود ویروس ها به مجرای تنفسی جلوگیری می کند. این پودر مانند یک لایه مخاطی طبیعی در ریه های فرد عمل می کند.
یک ویروس خطرناک که در نوع شدید یا خفیف می‌تواند کشنده باشد! این بیماری از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود البته در کنار علائم مشترک با سرماخوردگی نشانه های خاص‌تری هم دارد.
تیمی از پژوهشگران انستیتو پاستور فرانسه ویروس جدیدی را شناسایی کردند که عامل یک بیماری مرموز کبدی است. این ویروس یک گونه سیرکوویروس ناشناخته بوده و نام موقت آن Human Circovirus ۱ (HCirV-۱) است.
همزمان با شیوع دوباره ویروس امیكرون و اعلام آن از سوی وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از ابتلای بازیکنان و کادر فنی به این بیماری، فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک ایران اعلام کرد، رقابت‌های والیبال داخلی کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده تا احمد عربانی، کارتونیست هم‌میهن نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.
سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی قم: در هفته گذشته ۳ هزار کودک با علائم بیماری های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. ️تاکنون تست کرونای هیچ یک از کودکان بیمار و این شش کودک فوت شده، مثبت گزارش نشده است.
بیماری شایع شده با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.
آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد، اما اگر بیماری طولانی شود و عفونت ثانویه اضافه شود، با داشتن علائمی مانند ترشح پشت حلق چرکی، سرفه‌های خلط دار چرکی و…، با تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک‌های مجاز دوران بارداری، تجویز می‌شود.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.
این یک ویروس شایع است که بیشتر علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند. اکثر کودکان تا سن ۲ سالگی به این ویروس مبتلا می‌شوند. اما برای برخی از کودکان، این ویروس می‌تواند شدید باشد.
مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران با تاکید بر اینکه اگر جهش جدید از ویروس رخ ندهد احتمالا موج هشتم و نهم کرونا را شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: بر این اساس دیگر بیماری تنها به شکل سرماخوردگی با یک اوج و فرود خود را نشان می‌دهد؛ چنان که در حال حاضر هم تنها شاهد بروز جهش‌هایی تنها در یک سویه از کرونا یعنی امیکرون هستیم و جهش جدیدی به وجود نیامده است.
«سمانه» یکی از زن‌ها که بی‌خبر از ابتلای همسرش، بعد از آزادی او از زندان به اچ‌آی‌وی مبتلا شد، می‌گوید: «همه ما یک سؤال مشترک در سرمان داشتیم؛ چرا من؟! اما بالاخره با این موضوع کنار آمدیم. تازه بعد از کنار آمدن خودمان با این ویروس و بیماری، باید با این مسئله کنار می‌آمدیم که اطرافیان و خانواده را چطور از این بیماری آگاه کنیم؟ آیا اصلا این کار درستی است؟ پاسخ به این سؤال برای هر فردی با دیگری متفاوت است و بستگی به سطح فرهنگ و میزان پذیرش خانواده‌ها دارد. اغلب ما حتی از فرزندان خودمان هم این موضوع را پنهان کرده‌ایم.»
بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان، که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، در شرایطی که هفته گذشته شاهد بهبود اوضاع و کاهش شمار شهر‌های قرمز بودیم و این گونه به نظر می‌رسید که موج هفتم شیوع ویروس و بیماری از قله خود عبور کرده است، بار دیگر شاهد افزایش شمار شهر‌های قرمز هستیم.
شناسایی این مورد با همکاری بیمار ـ که یک بانوی ۳۴ ساله است ـ و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است. بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است. افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.
فلج اطفال یک بیماری فلج کننده، غیرقابل درمان و گاهی کشنده است که می‌تواند بیماران را با ناتوانی‌های دائمی مواجه کند. این ویروس در امتداد رشته‌های عصبی در نخاع پخش می‌شود و اعصاب داخل قسمت‌هایی از بدن را که به ما امکان حرکت می‌دهند اصطلاحا می‌خورد.
وزارت دفاع روسیه همچنین به رزمایش‌های آماده‌سازی وقوع یک بیماری ناشناخته در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا موسوم به «رویداد-۲۰۱» اشاره می‌کند که در در سال ۲۰۱۹ برگزار شد.
بر اساس ضوابط شرکت استارتاپی تپسی مربوط به یک شرکت حمل و نقل اینترنتی است که در فرابورس پذیرفته شده و باتوجه به اطلاعیه های منتشر شده در کدال احتمالا در هفته‌های آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود. جزییات ارزش گذاری سهام «تپسی» را در مطلب زیر بخوانید.
بورس کالا تغییر در نحوه عرضه برخی محصول‌ها در تالار صنعتی در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت را ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ