سیدصولت مرتضوی وزیر کار گفت: معدل افزایش حداقل حقوق و دست مزد برای حداقل بگیران ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد و برای سایر سطوح ۲۱ درصد افزایش داشتیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام مسئول گفت: افزایش نرخ تاکسی‌های مسافری منتهی به مرزهای عراق در اربعین طبیعی است براین اساس نرخ ماشین خارجی از مبدا تهران به ایلام ۲ میلیون تومان است.
دولت چین یک هدف رشد اقتصادی نسبتاً محافظه کارانه حدود ۵ درصد برای سال تعیین کرد که حتی بدون محرک‌های عمده همچنان در مسیر خود باقی می‌ماند.
در هفته‌ای که بانک مرکزی، بار دیگر در بازار شبانه مداخله نکرد، نرخ بهره بین بانکی با رشدی ۰.۰۵ واحد درصدی مواجه شد و به روند صعودی خود بازگشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تناسب قیمت گذاری از ابتدا تا انتها زنجیره خودروسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروسازان مواد اولیه موردنیاز خود را از بورس و با قیمت آزاد خریداری می کنند لازم است در قیمت گذاری شورای رقابت نرخ مواد اولیه نیز در قیمت تمام شده خودرو لحاظ شود.
یزد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اجرای طرح همسان سازی و مناسب سازی قیمت نان در استان گفت: افزایش نرخ نهایی هفته جاری اعمال می شود.
نرخ بهره ژاپن صعودی نخواهد شد
قیمت رهن خانه به شدت بالا رفته است به گونه ای که با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می توان یک واحد ۱۱۲ متری در محله سئول تهران رهن کرد.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: اگر نمی‌توانیم نرخ تورم همه کالاها را تک رقمی کنیم، حداقل باید تلاش کنیم تا نرخ تورم ۲۵ قلم کالای اساسی مردم را تک رقمی و تثبیت کنیم.
دولت ترکیه از روز یک جولای نرخ حداقل حقوق پرداختی به کارگران در این کشور را ۳۴ درصد افزایش داده است.
بررسی ها نشان داده است که برای یک واحد ۷۵ متری باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهی ۳ میلیون تومان پرداخت کرد.
معاون دیوان عدالت اداری گفت: شکایت از مصوبه شورای عالی کار در خصوص نرخ حداقل دستمزد کارگران در هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری بررسی شد که رای به رد این شکایت داده شده است.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی کرده ایم سالانه سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی یک درصد افزایش پیداکند و حداقل یک درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یابد.
سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. دستمزد مبنای محاسبه و پرداخت حق بیمه این افراد نیز بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند متناسب با سن و سابقه، دستمزد مورد نظر را انتخاب و حق بیمه خود را برمبنای آن پرداخت کنند.
لوازم خانگی تولید داخل اگرچه با ۴۰‌درصد تورم تولید همراه است اما رصد قیمتی آن در بازار مصرف نشان می‌دهد، نرخ محصولات تولید داخل در مقایسه با برندهای خارجی موجود در بازار حداقل در ۴ محصول پرمصرف از جمله ساید بای ساید، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون ارزان‌تر از اجناس قاچاق به دست مردم می‌رسد.
رئیس جامعه بوم گردی ایران گفت: حداقل نرخ اقامت در بوم گردی های مجوز دار ۱۲۰ و حداکثر ۵۰۰ هزار تومان بابت یک شب اقامت در اتاق با صبحانه برای هر نفر است اما نرخ بیشتر تخلف محسوب می شود.
آینده «استان‌های درگیر بالاترین نرخ فرونشست زمین» در دو سناریو بررسی شد. نتایج یک تحقیق از روند نشست زمین در پهنه‌هایی از کشور که محل سکونت نیمی از جمعیت ایران است، نشان می‌دهد، سرعت بالای برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در این مناطق باعث شده است از یکسو میزان «افت ذخایر آبی» زیرزمین تا ۴ برابر دهه‌های قبل و از سوی دیگر، نرخ سالانه فرونشست به حداقل ۵/ ۱ برابر سال‌های گذشته برسد. این بحران انسان‌ساز براساس مطالعات تیم تحقیق، ۷تهدید زیست‌محیطی و اقتصادی برای کشور در پی دارد مگر آنکه با «تدابیر ملموس» از سمت سیاستگذار مهار شود. محققان در این مطالعه تاکید می‌کنند، بحران فرونشست برخلاف بحران زلزله، قابل کنترل است؛ اما «فرصت، محدود است». در صورتی که روند برداشت از آب‌های زیرزمینی به روال حداقل یک دهه گذشته ادامه یابد، تلخ‌ترین سناریوی پیش‌رو، «تکمیل فرآیند فرونشست» و «مرگ آبخوان‌ها» خواهد بود که باعث بحران‌های جدید زیست‌محیطی و کشاورزی می‌شود. راهکارهای دستیابی به سناریوی دوم در جمع‌بندی این تحقیق، فهرست شده است.
بر اساس مصوبه مجلس، به منظور حداقل سازی نوسانات بازار ارز بانک مرکزی مجاز است نسبت به فروش ارز به نرخ حداکثر دو درصد کمتر از میانگین نرخ ارز صادرات اقدام کند.
سخنگوی سازمان ساتبا، گفت: افراد می‌توانند برق تولیدی توسط پنل‌های خورشیدی را حداقل 15 تا 16 برابر قیمت برقی که از وزارت نیرو خریداری می‌کنند به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر بفروشند.
دیروز آنچه در بهارستان گزارش شد بخش جدای از اقتصاد واقعی ایران بود. آمار‌هایی که همه امیدوارکننده بودند، اما در همان روز مرکز آمار از افزایش نرخ تورم سالانه دی‌ماه برای خانوار‌های کشور خبر داد. کاش حداقل مرکز آمار اعلام نرخ تورم را برای روز دیگر می‌گذاشت.
شاید بتوان گفت اولین ابهامی که به تازگی، حداقل در کوتاه مدت تهدیدی برای بازار سرمایه به حساب بیاید، سیاست تثبیتی نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است که به تازگی توسط رئیس جدید بانک مرکزی از آن رونمایی شد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تعیین ۷ میلیون تومان برای کف حقوق کارمندان با نرخ تورم جامعه مغایرت دارد و احتمال دارد مجلس کف حقوق کارمندان را افزایش دهد.
با وجود عدم النفع حداقل ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای کشور در ازای اعمال سقف ۵ هزار تومانی نرخ خوراک پتروشیمی ها در یک سال گذشته، پتروشیمی ها به دنبال کاهش این سقف خوراک هستند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فرمول محاسبه تعیین شده از سوی کارگروه مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌عنوان پایه برای یک سال به علاوه مبلغ ۴۵ هزار تومان به ازای هر کیلومتر در هر روز تعیین شده است، می‌گوید: «این ارقام حداکثر نیز متناسب با مسافت خواهد بود؛ بنابراین مبالغ اعلامی از طرف تاکسیرانی و فرمانداری به‌صورت مکتوب مورد اعتراض واقع شده و طبق اطلاعاتی که به ما داده‌اند، قرار شده به سرعت بازنگری شود.»
اکثر حشرات و میکروب‌های یافت شده روی ماسک‌ها برای انسان خطرناک نبودند، اما چندین مورد پیدا شدند که می‌توانند آسیب جدی به همراه داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ