ابرزمین‌ها با وجود فراوانی در کهکشان راه شیری، در منظومه ما یافت نمی‌شوند. اگر چنین جهانی در مجاورت ما وجود داشت عواقبی ویرانگر در انتظارمان بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صاغرمار بی‌آزار برای فرار از خطر جدای از خود را به مردن زدن راه دیگری هم بلد است و می‌تواند گردن خود را پهن کرده و کمی از زمین بلند کند (اندکی شبیه به کبری). حتی صدای مار‌های خطرناک‌تر را تقلید می‌کنند و با سرعت بالا حمله می‌کنند حمله‌ای که البته به گاز گرفتن ختم نمی‌شود.
منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: عصر روز یکشنبه در محور اتوبان شهید آقابابایی لاین جنوب به شمال در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب، زمین دچار فرونشست شد و حفره‌ای ایجاد شد. محدودیت تردد و انسداد عرض جنوب به شمال اتوبان شهید آقابابایی بعد از پل اطشاران توسط پلیس راهور و نیروی انتظامی برای بررسی و رفع خطر از محل ناشی از حفره ایجاد شده در اتوبان شهید آقابابایی ایجاد شد.
بعضی از انسان‌ها به خاطر خوش شانس بودن خطر از بیخ گوششان میگذرد. مواقعی اتفاقاتی برایمان پیش آمده که با خود گفتیم: خطر از بیخ گوشمان گذشت. حال در این ویدئو، گلچینی از موقعیت‌هایی را تماشا کنید که خطر از بیخ گوش آدم‌ها گذر می‌کند.
این حرکت با تبدیل شدن بدن مار به شکل S آغاز می‌شود، سپس مار با فشار دادن دم خود به زمین، نیمه جلوی بدن خود را به هوا پرتاب می‌کند. تمام بدن مار در هوا معلق می‌شود. زمانی که سر مار به زمین می‌رسد، دم به سمت جلو می‌چرخد، و به همین‌صورت سر و گردن دوباره پیچ می‌خورد. تمام این حرکات دوباره تکرار می‌شوند؛ و مار با پیچاندن مکرر بدنش، خود را به سمت جلو پرتاب می‌کند.
افسانه کاپ‌دوا، افسانه‌ای است که برای قرن‌ها از طریق نسل‌ها نقل شده‌است. داستان نویسان از مدت‌ها پیش داستان‌های این موجود مرموز را بازگو کرده‌اند، از مشاهده آن در میان طوفان در دریا گرفته تا داستان‌هایی در مورد محافظت از ملوانان در برابر خطر.
گاروین فکر نمی‌کند که پس از یک میلیون سال فرسایش، برجستگی ناشی از زباله‌ها همچنان قابل مشاهده باشد. او معتقد است که حلقه‌ها نشان می‌دهند دهانه‌های بزرگ روی زمین به دلیل فرسایش بالا، ساختار‌های متغیرتری را نسبت به سایر نقاط منظومه شمسی دارند. وی افزود: همه چیز روی زمین به هم می‌ریزد؛ به ویژه وقتی انرژی زیادی به آن می‌دهید.
یکی از وظایف ستاره شناسان، رصد سیارک ۲۰۲۳ DW و همچنین بسیاری از سیارک‌های دیگری است که احتمال می‌رود روزی به زمین برخورد کنند. به گفته اخترشناسان، علیرغم اینکه سیارک DW ۲۰۲۳، اولین جایگاه در لیست خطر را به خود اختصاص داده است، اما احتمال برخورد آن به زمین بسیار کم است. به گفته دانشمندان ناسا، احتمال برخورد، ۱ در ۳۶۰ تخمین زده شده است و گفتنی است که با دریافت داده‌های بیشتر محققان، این عدد دائما در حال تغییر است.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان دارای بیشترین جمعیت در معرض خطر فرونشست زمین هستند، گفت: استان خراسان رضوی از نظر وسعت پهنه‌های فرونشستی در رتبه اول قرار گرفته است؛ این استان از نظر تعداد کل واحدهای مسکونی فاقد اسکلت در معرض خطر فرونشست زمین، رتبه اول را داراست.
همجوشی هسته‌ای، بر خلاف شکاف هسته‌ای، زباله‌های رادیواکتیو تولید نمی‌کند؛ و طبق برآورد وزارت انرژی ایالات متحده، سه تا چهار برابر انرژی بیشتری نسبت به شکاف هسته‌ای تولید می‌کند، همچنین برخلاف انرژی حاصل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، دی‌اکسید کربنی را وارد جو زمین نمی‌کند. بعلاوه، همجوشی فرآیندی بسیار شکننده است که اگر در شرایط درستی انجام نگیرد، در کثری از ثانیه، خاموش می‌شود؛ بنابراین خطر ذوب هسته‌ای ناشی از این واکنش وجود ندارد.
اصفهان- شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اِکو از طرح سازمان زمین‌شناسی ایران درباره زون بندی زمین خطر زمین لغزش کشورهای عضو استقبال و از برگزاری هشتمین اجلاس کارشناسان اکو در اصفهان قدردانی کرد.
علاوه بر احتمال انتساب زمین‌لرزه‌های تاریخی ری به پهنه گسله ایوانکی، شواهد عینی از بریدگی رسوبات عهد حاضر -هولوسن- و لرزه‌زابودن این گسل، با توان لرزه‌زایی با بزرگای ۷.۵ وجود دارد.
مقامات آژانس فضایی ناسا عصر روز جمعه نوشتند: ناسا انتظار دارد که بخش زیادی از این ماهواره هنگام ورود به جو بسوزد، اما انتظار می‌رود بخشی از اجزای آن نیز پس از ورود مجدد باقی بمانند. خطر آسیب رسیدن به افراد روی زمین بسیار کم یعنی تقریباً یک در ۹۴۰۰ است.
حمید سجادی امروز در مجلس درباره فسخ یکطرفه قرارداد لوکادیا تا خوردن ۶گل از انگلیس در جام‌جهانی و ادبیات طلبکارانه تاج در تلویزیون، با سوال نماینده‌ها مواجه شد و برای دفاع از خود مدعی شد جلوی پناهندگی بازیکنان تیم ملی را گرفته!!
سجادی مدعی خطر ترک زمین و پناهندگی تیم ملی در جام‌جهانی شد! / وزیر ورزش در مجلس دوکارته شد/ تیم‌ملی، لوکادیا، مخارج استقلال و رفیق‌بازی، سجادی را به استیضاح کشید / ۱۸۶میلیارد پول مردم در جیب تاج!
یک کره فلزی که در مسیر پرواز یک جت نظامی دیده شده؛ یک سیگنال مرموز که در بزرگترین تلسکوپ جهان، زنگ‌های خطر را به صدا درآورده؛ کشف دانشمندان از احتمال وجود حیات در مریخ که سال‌ها قبل از بین رفته؛ سال ۲۰۲۲ سال پرسروصدایی از هر حیث، در دنیای موجودات فضایی بوده است.
انتخاب سرمربی خارجی که بتواند گرهی از فوتبال کور ایران باز کند نیز به این سادگی نخواهد بود. واقعیت این است که به واسطه اتفاقات اخیری که در فوتبال ایران رخ داده، بسیاری از کشور‌های اروپایی خواستار خروج شهروندانشان از ایران شده‌اند. همین حالا شایعه خروج یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس از تهران، بی‌ارتباط با این مورد نیست. در چنین فضایی آوردن هر مربی خارجی به ایران هم به اندازه کافی دردسر دارد. شاید از همین‌رو است که هنوز هم باید نگران خطر حضور مجدد کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران بود. مردی که در قطر نشان داد چطور خوشایند دولتی‌ها حرف بزند و فارغ از نتایجی که در زمین می‌گیرد، می‌تواند گارانتی‌ای برای ادامه کار برای خودش داشته باشد.
رئیس شورای شهر تهران گفت:در صورت وقوع زلزله در تهران و با وجود ترافیک بسیار و خیابان‌های باریک فاجعه بزرگ تاریخ رخ خواهد داد.
زمین‌شناسان می‌گویند، فرونشست‌ها هر سال شرایط بدتری پیدا می‌کنند و خشکسالی و کم‌آبی هم یکی از مهم‌ترین دلایل آن است، اما انگار مسئولان این مخاطره وحشتناکی که می‌تواند ایران را ببلعد جدی نگرفته‌اند. فرونشست، نشست سطح زمین است که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد. علل اصلی این رخداد می‌تواند تغییرات تراز آب‌های زیرزمینی، حرکات تکتونیکی، خروج گدازه، عملیات انسانی همانند معدن‌کاری یا برداشت نفت باشد.
بایدن با تاکید بر اینکه حیات کره زمین در خطر بوده، گفت: «آمریکا اهداف توقف انتشار گاز‌های آلاینده را بر اساس اهداف توافقنامه پاریس تا سال ۲۰۳۰ محقق خواهد کرد».
چمن تاریخی و طبیعی سلطانیه زنجان به دلیل برداشت بی رویه منابع آب زیر زمینی و کاهش بارندگی ها در خطر نابودی قرار دارد و برای احیای دوباره چشم انتظار نتایج پژوهش های دانشگاه زنجان است.
لحظه افتادن لیونل مسی روی زمین باعث شد سرخیو آگوئرو و مردم آرژانتین استرس بالایی را تحمل کنند.
لحظه افتادن لیونل مسی روی زمین باعث شد سرخیو آگوئرو و مردم آرژانتین استرس بالایی را تحمل کنند.
سیمونه اینزاگی، سرمربی ایتالیایی اینتر، مدعی شد این تیم باید اشتباهاتش را در زمین کاهش دهد.
در خاطرات جهانگیرى آمده است: گزارش‌های هواشناسی خطر از وقوع سیل در تهران می‌داد. با تلویزیون مصاحبه کردم و به مردم التماس کردم که به هشدار‌ها توجه کنند. ساعت ۱۰ شب جلسه ستاد بحران تهران رفتم. هدفم این بود که اهمیت و حساسیت موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ