عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما از مفاد مذاکرات و توافق آگاه نیستم اما توافق هرچه هست حتماً باید به مجلس بیاید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تاکید کرد: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه ها از جمله مجلس، هیات وزیران و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.
در یکی از مواد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده بود که شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان انتخابات مجلس تغییر کند که نمایندگان این ماده را حذف کردند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره مفاد لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس باید زودتر مواد ارجاعی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و سوداگری را بررسی کرده و به صحن مجلس ارائه کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: وظیفه داریم تا پایان سال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را ارائه دهیم.
برخی معتقدند اکثر نمایندگان مرد هستند و تاخیر رسیدگی به لایحه زنان و حتی تصویب برخی از مفاد آن به دلیل همین مخالفت مردان است. الهام آزاد در واکنش به این اظهارنظر منتقدان گفت: «این دلیلی برای به تعویق افتادن رسیدگی به این لایحه نیست. این لایحه مدتی از طرف دولت به مجلس ارائه نشد و پس از ورود این لایحه به مجلس باید موارد و مفاد آن مورد بررسی دقیق قرار می‌گرفت. خوشبختانه اصلاحاتی در این لایحه داشتیم. البته به نظر من ایرادات کمی به برخی از مفاد آن وارد شد، چون معتقدم نگاه اسلام متعادل و عدالت‌محور است.»
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که در حال بررسی در صحن مجلس است، توضیحاتی داد.
سخنگوی دولت از تقدیم لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
اگر خبر ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس درست باشد و برنامه مالی سال آینده کشور سرانجام بعد از ۲۵ روز و بدون توجه به آیین و قانون تقدیم بودجه، به مجلس رفته باشد، با استناد به مفاد صریح قانون، لایحه در شرایط فعلی باید چنددوازدهم تصویب شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از لحاظ ساختاری اشکالی در قانون اساسی نیست، اما از لحاظ اجرا و عمل به برخی از مفاد قانون اساسی ایراداتی داریم که باید مرتفع شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه بخش‌های تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین به جز مسائل امنیتی باید منتشر شود و در معرض افکار عمومی قرار گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را تعیین کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردند.
اعتماد نوشت: به گفته نوروزی کارشناس حقوقی، بنا به مفاد منتشرشده از مذاکرات دادگاه محاکمه محسن شکاری، وی چاقو در دست خیابان را بسته و سپس با اسلحه سرد، یعنی همان چاقو یک مامور بسیج را مجروح کرده است. این مقایسه با سوال نوروزی همراه است: «کجای عمل محسن شکاری با آنچه جانیان حمله به مجلس و رژه اهواز و حرم شاهچراغ انجام داده‌اند یکسان یا شبیه و نزدیک است که مجازات‌شان هم یکسان باشد؟» نوروزی تاکید دارد که به فرض محارب بودن شکاری، مجازات محاربه فقط اعدام نبوده و دلیلی برای انتخاب این مجازات نیز وجود نداشته است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از طریق سد میاندوآب تامین می‌شود گفت: سهم آذربایجان شرقی از تامین آب مورد نیاز دریاچه ۱۲ درصد است و ۲۰ درصد نیز با بهره‌برداری از تونل انتقال آب تامین خواهد شد.
نماینده مردم بابلسر در مجلس درباره طرح وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب و کارهای مجازی، گفت: وزارت ارتباطات مفاد بسته حمایتی را اجرا کند و مجلس هم در این زمینه در کنار وزارت ارتباطات است.
گزارش‌های نظارتی مجلس نشان می‌دهد که تاکنون بین ۲۵ تا ۳۵ درصد مفاد قانون جوانی جمعیت قابلیت اجرا پیدا کرده است.
صبح دیروز جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و... با هدف بررسی راهکارهای حمایت از بازار سرمایه و تقویت حاکمیت شرکتی برگزار شد.
طبق مصوبه مجلس، نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات که حداکثر ۱۰ درصد بود به یک درصد تقلیل می‌یابد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه معافیت مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه معافیت مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم شد.
احتیاجی به تصویب توافق احتمالی در مجلس نیست؛ حرکت جدیدی شروع نشده بلکه استمرار توافق قبلی است که قبلا مجلس اذن داده بود. در مجلس قبلی هم ما برجام را تصویب نکردیم و وارد بحث برجام با آن همه مواد و تبصره و پیوست نشدیم بلکه به دولت اجازه دادیم که با رعایت خطوط قرمز می‌تواند برجام را اجرا کند.
رئیس سابق کانون صرافان با بیان اینکه دلار به اندازه کافی در صرافی‌ها وجود دارد، از روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ